Gå til innhold

Grønnsåpe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye grønnsåpe i vannet til å vaske tattoo?

Og skal man bruke lunkent vann? Skal jeg skylle bort grønnsåpevannet etterpå? Skyller du forsiktig med f.eks et glass eller spyler du av i dusjen?

Min er nederst på ryggen forresten.

Dette er min første. :-)

Anonymous poster hash: e29db...bcf

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke hørt om at man skal vaske med grønnsåpe, men så kan jeg ikke så mye om tattoos heller. Uansett så er grønnsåpe fint og flott for å forhindre infeksjoner. Det skal veldig lite til (typ 2 spiseskjeer grønnsåpe i en halv bøtte vann) og jeg ville brukt lunkent vann. Det SKAL vaskes av etterpå:)

Anonymous poster hash: 0bf41...b50
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Blomst83

1: Lunket vann og grønnsåpe på en klut

2: Vaske den forsiktig

3: Ny ren klut med lunkent vann

4: Vaske bort grønnsåpen forsiktig

5: Tørke de forsiktig

6: Smøre den med krem

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvor mye grønnsåpe i vannet til å vaske tattoo?

Og skal man bruke lunkent vann? Skal jeg skylle bort grønnsåpevannet etterpå? Skyller du forsiktig med f.eks et glass eller spyler du av i dusjen?

Min er nederst på ryggen forresten.

Dette er min første. :-)Anonymous poster hash: e29db...bcf

Det er medisinsk grønnsåpe du har kjøpt på apotek, håper jeg? Ikke Krystal gulvvask e.l? Om du har Pyrisept eller Klorhexidin er det vel så bra.

Anonymous poster hash: 48f82...f01

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sugerøret

Medisinsk grønnsåpe! Ikke den krystall med furunål lukt saken

Eller intimsåpe.

Lag lunket vann med en liten dæsj såpe i,bomullsdott bruker jeg til å vaske med,da den er myk og kan kastes etterpå.Kluter ville jeg ikke brukt på en tattis. Ikke skyll av såpevannet .Medisinsk grønnsåpe forhindrer bakterier.Derfor lar du den "sitte" på.

mengde såpe ? hm liten t.skje

Lufttørke og så smører du med den kremen tattovøren har fortalt deg .

Endret av Kårky
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

JEg fikk beskjed om å bruke vanlig grønnsåpe og vaske med hånda. Venninna mi, som var hos en annen tatovør fikk også beskjed om å bruke vanlig grønnsåpe.

Det brukte jo også mamma på sår når vi var små husker jeg.

Den uten furunål selvfølgelig. Hvorfor ikke vanlig grønnsåpe, så lenge man ikke bruker den med furunål?

Anonymous poster hash: e29db...bcf
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Mumsen86

Medisinsk grønnsåpe! Ikke den krystall med furunål lukt saken

Eller intimsåpe.

Lag lunket vann med en liten dæsj såpe i,bomullsdott bruker jeg til å vaske med,da den er myk og kan kastes etterpå.Kluter ville jeg ikke brukt på en tattis. Ikke skyll av såpevannet .Medisinsk grønnsåpe forhindrer bakterier.Derfor lar du den "sitte" på.

mengde såpe ? hm liten t.skje

Lufttørke og så smører du med den kremen tattovøren har fortalt deg .

Det er medisinsk grønnsåpe du har kjøpt på apotek, håper jeg? Ikke Krystal gulvvask e.l? Om du har Pyrisept eller Klorhexidin er det vel så bra.

Jo, vanlig naturell grønnsåpe funker fint. Riktig det du sier om at det ikke skal være furu, men vanlig grønnsåpe er greit.

Jeg har nesten 40 timer under tatoveringsnålene, så jeg har en del erfaring med etterbehandling.

Alle tatovører jeg har snakket med dette om sier grønnsåpe. Ikke den medisinske. Den funker nok, men det er unødvendig.

1: Lunket vann og grønnsåpe på en klut

2: Vaske den forsiktig

3: Ny ren klut med lunkent vann

4: Vaske bort grønnsåpen forsiktig

5: Tørke de forsiktig

6: Smøre den med krem

Og angående prosedyrene ved selve vaskingen:

1. Uke: vask tre ganger om dagen. Først varmt rennende vann over tatoveringen, såpe forsiktig inn tatoveringen. Skyll så av etterpå og tørk Forsiktig av etterpå med et håndkle (bare klappe håndkleet lett oppå).

Når det har lufttørket så smører du tatoveringen etterpå. (Kremen Tattoo After Care som man får kjøpt på Boots apotek funker veldig bra, og korter ned på mine groperioder).

2. Uke: vask to ganger om dagen, samme vaskeprosedyre.

3. Uke: vask en gang om dagen, samme vaskeprosedyre.

Utover dette så kan du smøre dersom tatoveringen er tørr.

Endret av Mumsen86
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sugerøret

Tydlig at det florerer forskjellige stelleråd hos de forskjellige artister/studioer.

Tattovøren jeg har vært hos ,sa IKKE den du vasker gulva med. Der kan man se

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Binta Ba

Man skal hvertfall ikke bruke klorhexidin/pyrisept.

Vanlig grønnsåpe funker, men anbefaler absolutt den medisinske fra apoteket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Man skal hvertfall ikke bruke klorhexidin/pyrisept.

Vanlig grønnsåpe funker, men anbefaler absolutt den medisinske fra apoteket.

Hvorfor ikke vanlig sårrens (klorhexidin eller pyrisept)? Det er jo et slags sår, og den dreper bakterier (og sopp). Virker ikke blekende, om det er det du tenker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Binta Ba

Hvorfor ikke vanlig sårrens (klorhexidin eller pyrisept)? Det er jo et slags sår, og den dreper bakterier (og sopp). Virker ikke blekende, om det er det du tenker på.

Tilleggsstoffer og forsinkelse av naturlig heling. Kort fortalt.

Samme som med piercing/hull i ørene; rens hellt med saltvann fra apoteket, fremfor pyrisept og klorhexidin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tilleggsstoffer og forsinkelse av naturlig heling. Kort fortalt.

Samme som med piercing/hull i ørene; rens hellt med saltvann fra apoteket, fremfor pyrisept og klorhexidin.

Det er direkte feilinformasjon. Det som forsinker heling og gir arrdannelse er nettopp infeksjon med patogene bakterier. (Som man kan få om man ikke renser såret skikkelig, særlig når det er ferskt). Pyrisept og Klorhexidin er laget nettopp for slike overfladiske sår.

Sterilt saltvann og medisinsk grønnsåpe kan også rense, men de dreper ikke like godt bakterier som Klorhexidin o.l.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Binta Ba

Det er direkte feilinformasjon. Det som forsinker heling og gir arrdannelse er nettopp infeksjon med patogene bakterier. (Som man kan få om man ikke renser såret skikkelig, særlig når det er ferskt). Pyrisept og Klorhexidin er laget nettopp for slike overfladiske sår.

Sterilt saltvann og medisinsk grønnsåpe kan også rense, men de dreper ikke like godt bakterier som Klorhexidin o.l.

Så du mener, helt seriøst, at det er smart å bruke klorhexidin eller pyrisept på sår generelt som det ikke er betennelse i?

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Så du mener, helt seriøst, at det er smart å bruke klorhexidin eller pyrisept på sår generelt som det ikke er betennelse i?

Ja, for å forebygge infeksjon (betennelse er feil begrepsbruk her). Det er helt ufarlig, og nettopp derfor man har utviklet slike medikamenter.

Betennelse er forøvrig en generell betegnelse på rødhet/hevelse/smerte i vevet og kan ha mange årsaker, både autoimmune, virale og bakterielle.

Infeksjon er betennelse forårsaket av mikrober (bakterier, virus, sopp).

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...