Gå til innhold

p pille spørsmål


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei trenger sårt litt råd her. Jeg har gått på yasmin i over ett år nå. Jeg har lagt på meg 15-20kilo og hadde depresjoner og humørsvingninger ut av en annen verden. Så nå ha4 jeg endelig slutta. Men jeg vurderer å begynne på hormonspiral. Kommer det til å ha samme virkning?? Yasmin er jo veldig sterk og spiral kansje ikke. Jeg er så usikker men kan jo ikke gå uten prevensjon heller. Noen som har opplevd det samme og byttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ulikt fra person til person hvordan det virker inn på deg, så det må du nesten bare prøve selv. Jeg gikk også på Yasmin tidligere, men måtte slutte pga for mange bivirkninger. Jeg går nå på Loette, og har ikke hatt noen bivirkninger med det.

Skrevet

Jeg gikk først på loette men små blødde hele tiden så jeg måtte desverre bytte. Var ellers veldig fornøyd

Skrevet

Det er aldri godt å vite. Jeg fikk ingen vektøkning på Yasmin men gikk så raskt opp i vekt på Cerazette at jeg fikk strekkmerker på magen. Hormonspiral har samme hormon som Cerazette så for meg hadde nok ikke hormonspiral vært et godt valg. Kanskje du reagerer annerledes på gestagen-hormon? Dessuten vil jo en hormonspiral avgi mindre hormoner og da mer lokalt i livmoren, så bivirkningene skal visstnok være litt mindre enn om man tar piller.



Anonymous poster hash: 8a2d3...e0d
Skrevet

Yasmin er det eneste av det jeg har prøvd som har fungert bra på meg, gikk ikke opp i vekt og ingen andre bivirkninger. Har ikke prøvd sprial.

Søstra mi tålte p-piller dårlig (husker ikke merket) så hun fikk ikke hormonspiral av legen men fikk kobberspiral.

Du må nok bare prøve deg frem, vi er alle forskjellige. Men om du tåler piller dårlig så trur jeg ikke at legen vil gi deg hormonspiral da det er noe du ikke bare kan slutte med på dagen om du vil. Men jeg kan ta feil. Hva med kobberspiral?

Anonymous poster hash: daa0a...3af

Skrevet

Yasmin er det eneste av det jeg har prøvd som har fungert bra på meg, gikk ikke opp i vekt og ingen andre bivirkninger. Har ikke prøvd sprial.

Søstra mi tålte p-piller dårlig (husker ikke merket) så hun fikk ikke hormonspiral av legen men fikk kobberspiral.

Du må nok bare prøve deg frem, vi er alle forskjellige. Men om du tåler piller dårlig så trur jeg ikke at legen vil gi deg hormonspiral da det er noe du ikke bare kan slutte med på dagen om du vil. Men jeg kan ta feil. Hva med kobberspiral?

Anonymous poster hash: daa0a...3af

Altså søstra mi ble meget deprimert og fikk humørsvigninger av pillen. Så hormonspiral fikk hun overhodet ikke sa legen. Heller ikke p-sprøyte, p-ring osv. Hun fikk ikke noe med hormoner.

Anonymous poster hash: daa0a...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...