Stinelin Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Har så mye vondt i hodet for tiden, og lurer på om det har noe med ammingen å gjøre? Mener å ha hørt at "ammehormonene" kan skape hodepine, stemmer dette?
Tordensky Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Det har jeg ikke hørt om, så kan vel egentlig ikke svare deg på det. Men drikker du nok? Jeg fikk ekstrem hodepine da jeg begynte å amme og, men det viste seg å være en blanding av for lite væske og for varm inneluft (skulle jo ha det varmt og godt for babyen) :-P 1
Gjest pysepusen Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 De dagene jeg har hatt vondt i hodet har det vært fordi jeg har drukket for lite. Jeg må drikke enormt mye nå som jeg ammer.
Stinelin Skrevet 20. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2013 Jeg drikker mye, både fordi jeg er tørst, og mtp hodepinen. Tipper jeg drikker 2-3 liter om dagen. Må ha det litt ekstra varmt inne pga såre brystknopper som blir utrolig vonde om jeg fryser, så det kan jo være det.
Gjest pysepusen Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Får du frisk luft? Hodet mitt sprenger i dag for vi har nesten ikke vært utenfor (og jeg har drukket for lite...)
Tordensky Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Men hadde ikke du ks? Men det er vel en stund siden uansett så smertestillende er du vel ferdig med? Husker jeg fikk voldsom hodepine dagene etter jeg sluttet med smertestillende... Skjønner godt det med brystene - kanskje ta på ekstra jakke og ut og dra inn litt luft innimellom kan hjelpe?
Stinelin Skrevet 21. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2013 Får du frisk luft? Hodet mitt sprenger i dag for vi har nesten ikke vært utenfor (og jeg har drukket for lite...) Ja det kan ha noe med det å gjøre. Er ute noen turer hver dag, men skulle sikkert vært mer ute. Men hadde ikke du ks? Men det er vel en stund siden uansett så smertestillende er du vel ferdig med? Husker jeg fikk voldsom hodepine dagene etter jeg sluttet med smertestillende... Skjønner godt det med brystene - kanskje ta på ekstra jakke og ut og dra inn litt luft innimellom kan hjelpe? Tok smertestillende bare noen få dager etter ks, men har brukt paracet mot hodepinen de siste dagene. Nå lurer jeg på om jeg har hatt en begynnende brystbetennelse, så det kan kanskje være forklaringen på hvorfor jeg har følt meg dårlig. Er det ikke det ene så er det det andre! I varm luft inne blir puppene bedre, men hodet verre. I kald luft ute blir hodet bedre, men puppene verre......
Tordensky Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 Huff ja, ikke sant... Jeg hadde tette melkeganger et par ganger, med feber en dag og dundrende hodepine i tre dager. God bedring med hodet, uansett årsak! :-)
Dagoberta Skrevet 21. september 2013 #9 Skrevet 21. september 2013 Passer du på at ammestillingen ikke belaster nakke og skuldre? Man kan fort få spenningshodepine av feil ammestilling.
wondergirl Skrevet 21. september 2013 #10 Skrevet 21. september 2013 Jeg får vondt i hodet hvis jeg sover lite. Kan jo være det også?
Stinelin Skrevet 21. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 21. september 2013 Når jeg tenker meg om hadde det vært rarere om jeg IKKE hadde hatt vondt i hodet. Lite søvn, varm luft, tendens til brystbetennelse, og såre pupper som fører til anspenthet ved amming. Og jeg holdt på å skylde på prolaktin, som jeg mente kunne gi hodepine... Ullvatt, hva hjelper det for egenntlig? Fikk på sykehuset sist, men husker ikke hvorfor.
Silfen Skrevet 21. september 2013 #13 Skrevet 21. september 2013 Jeg hadde en avlang lefse med ullvatt som jeg la over puppene for at det som hos deg ble vondt når de ble kalde. Var uvurderlig med førstemann, selv i august.
Stinelin Skrevet 21. september 2013 Forfatter #14 Skrevet 21. september 2013 Jeg hadde en avlang lefse med ullvatt som jeg la over puppene for at det som hos deg ble vondt når de ble kalde. Var uvurderlig med førstemann, selv i august. Takk for tips!
kokkos Skrevet 21. september 2013 #15 Skrevet 21. september 2013 Lecitin funker som ugress (elnsånt) mot tette melkeganger og brystbetennelse!! I hvert fall ble det tvert slutt på det for min del etter at jeg var konstant plaga de første par månedene. Men det fikser vel neppe den du allerede brygger på.
Stinelin Skrevet 21. september 2013 Forfatter #16 Skrevet 21. september 2013 Har spist Lecitin siden jeg begynte å amme, og den holder det muligens i sjakk, for det er liksom helt på grensen. Ammer og ammer, men blir bare utrolig sår av det, så nå er neste forsøk en varm dusj og håndmelking.
kokkos Skrevet 21. september 2013 #17 Skrevet 21. september 2013 Har spist Lecitin siden jeg begynte å amme, og den holder det muligens i sjakk, for det er liksom helt på grensen. Ammer og ammer, men blir bare utrolig sår av det, så nå er neste forsøk en varm dusj og håndmelking. Åja, uff så slitsomt. Håper det bedrer seg raskt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå