AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Hva er viktig å huske på når barn rundt 1år får omgangssyke? Anonymous poster hash: 8e75a...e41
^^Belle^^ Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Jeg fikk et genialt tips til 2-åringen vår som har hatt diaré denne uken (om omgangssyken kommer den veien), nemlig å ha en liten teskje potetmel i drikken til barnet. Det smaker ingenting, løser seg opp (her har vi prøvd cola, farris+eplejuice og melk med like stort hell) og binder magen. Da er det ihvertfall ikke helt flytende det som kommer ut.
Miss moneypenny Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Som Silfen sier, væske. Det er det aller aller viktigste! Er det vanskelig så kan du prøve å gi lollipopp f.eks. Også tror jeg (har lest mye forskjellig om dette) at man ikke skal gi melkeprodukter når de har omgangssyke. God bedring!
^^Belle^^ Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Som Silfen sier, væske. Det er det aller aller viktigste! Er det vanskelig så kan du prøve å gi lollipopp f.eks. Også tror jeg (har lest mye forskjellig om dette) at man ikke skal gi melkeprodukter når de har omgangssyke. God bedring! Ja, de er vel ikke helt enige om melkeprodukter. Har lest litt begge deler egentlig.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Skyll gjennom det som får oppkast på seg så snart som mulig. Vask det deretter på 90 grader så snart som mulig, og om gulv har fått oppkast på seg så vasker du dette med klorin. Mange bamser tåler faktisk å vaskes på 90 grader selv om det kun står håndvask på dem. Min mor har også gitt meg rådet om potetmel som er nevnt tidligere i tråden her, bare at hun sa at det kun skal blandes med vann. Barnet må få drikke så mye væske som mulig. Cola uten kullsyre er også bra for dårlige mager, men om du ikke har gitt barnet det enda så ville jeg ventet med akkurat dette rådet til barnet blir litt større.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå