Gå til innhold

Ekstremt skiftende humør

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et ekstremt skiftende humør. Jeg kan gå fra å være superglad og fornøyd med livet, til å få veldig depressive tanker og føle at alt med livet er meningsløst på bare et par timer.

Det kan være bare en liten kommentar/handling som kan få meg rett ned på bånn. F.eks. en liten kommentar som ikke er ment slemt, men som jeg tar meg nær av eller at jeg føler meg ditchet av en venninne. Jeg kan gå fra å være glad og blid, til å plutselig bli helt stille, inneslutta og negativ midt på dagen helt plutselig!

Det er spessielt på kvelden/natta jeg får disse depressive tankene. Ofte gråter jeg meg til søvn, fordi jeg føler livet er så meningsløst, fordi jeg er så ensom og mislykka osv. Det går ofte så langt at selvmordstanker dukker opp.

Men når jeg våkner neste morgen, kan alt være helt annerledes. Fra jeg står opp er jeg glad og fornøyd med livet, og alt det depressive fra dagen før forsvinner.

Det er så irriterende å ha det sånn! når jeg står opp om morgenen, kan jeg aldri vite hva slags humør jeg er i og jeg kan ikke ha avtaler på forhånd i tilfelle jeg får et utbrudd. Jeg kan aldri vite om jeg "plutselig" forandrer humør.

Jeg har forresten slitt med depresjon, angst og spiseforstyrrelse tideligere (går veldig av og på)

Jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig å ha så skiftende humør?? er det virkelig mulig å gå fra å være kjempeglad til å plutselig helt depressiv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja alt er mulig, kjenner ei som sliter med det samme, og ei til som har fått diagnosen bipolar, det kan jo være det du også har og da er det god hjelp å få :) Dra til lege og fortell om hvordan du har det :)

Anonymous poster hash: cc267...cc4

Skrevet

Så raske svingninger som er utløst av ting man tolker negativt indikerer EUPF, ikke bipolar.

Anonymous poster hash: 25572...4c2
Skrevet

Hei.

Så trist at det skal være sånn for deg, TS. Mitt råd er å gå til lege, og få henvisning til psykolog.

Det har ingen hensikt for deg om jeg spekulerer i hva slags diagnose du kanskje, muligens har. Svaret får du hos en profesjonell terapeut :)

- Lykke til!

Gjest SummerJudith
Skrevet

Gå til legen. Han/hun kan sikkert hjelpe deg.

Skrevet

Så raske svingninger som er utløst av ting man tolker negativt indikerer EUPF, ikke bipolar. Anonymous poster hash: 25572...4c2

Skulle akkurat til å skrive det samme. Emosjonellt ustabil personlighetsforstyrrelse.

Anonymous poster hash: 0c955...695

Skrevet

Så raske svingninger som er utløst av ting man tolker negativt indikerer EUPF, ikke bipolar.

Forsåvidt enig, men det TS beskriver høres ikke ut som EUPF (med mindre hun utelukker en del symptomer).

Anonymous poster hash: 54021...cf3

Skrevet

Men det er noe som heter Rapid Cycling Bipolar Disorder. Kan være det og.

Anonymous poster hash: a1a5e...bda

Skrevet

Er du i puberteten, ts?

Anonymous poster hash: 7e236...7ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...