AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 De 2 første døgnene bruker jeg Libresse eller OB super tamponger og etter 1 1/2 time er det som oftest blødd kraftig igjennom slik at trusen eller bindet jeg bruker i tillegg er gjennomtrukket av blod. (Må alltid bruke bind i tillegg til tampongen når jeg skal på jobb eller om natten. Om natten må jeg også opp og bytte tampong 2-3 ganger). Høres dette mye ut som stor blødning eller normal? 3.dagen av mensen er oftest ganske sparsom,men 4.dag er det alltid større blødning igjen før det 5.dagen er nesten ingenting..Har alltid hatt det slik. Noen andre som har det sånn,at det blir mindre på dag 3 og mer dagen etter igjen? Anonymous poster hash: 5d5ac...5f3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Det høres mye ut. Har du sjekket at du ikke har myomer/muskelknuter e.l? Jeg kan klare meg med en normal ob-tampong i ca 4 timer (uten noe, evt et truseinnlegg for blodføekker) den første dagen. Resten av dagene (3-4) bruker jeg mini-tamponger, eller et bind. De varer i 4-5 timer hver. Men foretrekker å skifte de ca hver 3. time.Anonymous poster hash: 650b3...ad9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Det høres mye ut. Har du sjekket at du ikke har myomer/muskelknuter e.l? Jeg kan klare meg med en normal ob-tampong i ca 4 timer (uten noe, evt et truseinnlegg for blodføekker) den første dagen. Resten av dagene (3-4) bruker jeg mini-tamponger, eller et bind. De varer i 4-5 timer hver. Men foretrekker å skifte de ca hver 3. time.Anonymous poster hash: 650b3...ad9 Glemte å skrive at de siste to dagene blør jeg nesten ingenting. Det er kun dag 1 og 2 som er merkbare.Anonymous poster hash: 650b3...ad9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Det høres mye ut. Har du sjekket at du ikke har myomer/muskelknuter e.l? Jeg kan klare meg med en normal ob-tampong i ca 4 timer (uten noe, evt et truseinnlegg for blodføekker) den første dagen. Resten av dagene (3-4) bruker jeg mini-tamponger, eller et bind. De varer i 4-5 timer hver. Men foretrekker å skifte de ca hver 3. time.Anonymous poster hash: 650b3...ad9 Ok.Takk for svar.Nei,det har jeg ikke sjekket.Har aldri snakket med legen om det,siden jeg alltid hatt det sånn og mensen er ganske regelmessig.så jeg har tenkt at jeg må akseptere at det er slik. Vet at noen får mindre mens av p-piller men det kan jeg ikke bruke. TS Anonymous poster hash: 5d5ac...5f3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Jeg har mensen i 5 dager, og på dag 4 hender det at jeg ikke blør i det hele tatt i perioder av dagen, så kommer det kanskje litt brunlig utflod(ja, sorry). Så blør det masse på dag 5 en liten kort stund, også gir det seg plutselig. Har alltid vært sånn med meg. Noen blør mer enn andre, sånn er det bare. Kjedelig hvis man blør mye, men jeg tror ikke det er unormalt hvis det alltid har vært sånn. Anonymous poster hash: 3d24e...7e4 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Om det alltid har vært sånn, er det nok ikke noe galt. Men kanskje lurt å ta jerntilskudd innimellom og sjekke at du har nok jernlagre med blodprøver innimellom? Det stemmer at p-piller gjør blødningene mindre. Anonymous poster hash: 650b3...ad9
Demether Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Jeg blør også mye de første dagene. I tillegg har jeg mensen mer enn en uke, gjerne 10 dager. Jeg har tenkt at jeg bare har vært litt uheldig og ikke spurt legen om noe kan være galt.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #8 Skrevet 20. september 2013 Om det alltid har vært sånn, er det nok ikke noe galt. Men kanskje lurt å ta jerntilskudd innimellom og sjekke at du har nok jernlagre med blodprøver innimellom? Det stemmer at p-piller gjør blødningene mindre.Anonymous poster hash: 650b3...ad9 Ja,det er et viktig råd! Jeg har tatt blodprøver og hadde jernnivå på 3. Vil tro det har noe med mensen å gjøre men legen spurte ikke om jeg blør mye så jeg sa ingenting om det.Har tatt jerntilskudd på 100 mg en stund nå og skal snart ta nye prøver. TS Anonymous poster hash: 5d5ac...5f3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #9 Skrevet 20. september 2013 Ja,det er et viktig råd! Jeg har tatt blodprøver og hadde jernnivå på 3. Vil tro det har noe med mensen å gjøre men legen spurte ikke om jeg blør mye så jeg sa ingenting om det.Har tatt jerntilskudd på 100 mg en stund nå og skal snart ta nye prøver. TS Anonymous poster hash: 5d5ac...5f3 Om du nevner det for legen en gang, så kanskje h*n har noen råd. Kanskje er det andre ting en p-piller som kan redusere blødningene. Om de er så store at du får lave jernlagre, er det jo grunn nok til åta det opp. God bedring Anonymous poster hash: 650b3...ad9
breiflabb Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Det høres plagsomt mye ut! På libresse.no står det noen faktorer som påvirker blødningene, kanskje du bør se over de?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 Hvis du ikke har tatt en grundig gynekologisk sjekk med ultralyd bør du gjøre det for å sjekke at alt er i orden. Dersom alt viser seg å være normalt finnes det medikamenter som minsker blødningene så du slipper å blø så mye at du blir jernfattig og sosialt hemmet (det er jo lite gøy å bekymre seg for blodflekker på klær og møbler. Been there, done that). P-piller funker for noen mens for andre funker det dårlig. Jeg blødde nesten mer på p-pillene da blødningemønsteret mitt endret seg. Før p-pillene blødde jeg høvelig mye i et par dager, litt mindre tredje dag og så blødde jeg lite de siste fire dagene, av og til bare farget utflod siste dagen. På p-pillene (Yasmin) blødde jeg jevnt og trutt hele uka. Nå mens jeg går på Cerazette har jeg ikke mensen i det hele tatt og det er ærlig talt en sann fryd. Problemet er nå at jeg har veldig høy blodprosent (jernlagrene er ikke for høye, de er midt på treet), og det synes jeg er litt ekkelt. Jeg planlegger å slutte på pillene av forskjellige årsaker og håper tante rød oppfører seg høvelig pent da og at blodprosenten normaliserer seg litt mer. Du sier du ikke kan gå på p-piller, gjelder det kun kombinasjonspiller med østrogen eller også minipiller? Anonymous poster hash: 7f583...f8a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Blør og mye. Er bærer av blødersykdom da, det kan føre til store blødninger. Fårmtabletter hos legen som jeg tar under mensen, og de gjør blødningen mindre. Anonymous poster hash: 51333...4da
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Jeg hadde mensen for ca 1 1/2 uke siden, men på lørdag fikk jeg brunt utflod og jeg skal jo egentlig ha mensen om to uker! Er det noen som vet hva det kan være? Anonymous poster hash: 666cb...4ba
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #14 Skrevet 22. september 2013 Jeg hadde mensen for ca 1 1/2 uke siden, men på lørdag fikk jeg brunt utflod og jeg skal jo egentlig ha mensen om to uker! Er det noen som vet hva det kan være?Anonymous poster hash: 666cb...4ba Eggløsningsblødning? Rift etter sex? En liten glipp i syklusen? Dersom det skjer bare én gang er det ikke noe å bekymre seg for, men dersom du fortsetter å småblø eller ha farget utflod i tide og utide bør du kontakte legen. Anonymous poster hash: 7f583...f8a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå