Gå til innhold

AAP og flytting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har AAP og skal flytte til annet fylke.. Nei, skal ikke studere.. Har jeg rett til penger for møbler, flytting etc og slikt eller er dette bare noen sa til meg?



Anonymous poster hash: 4f9af...11c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du flytte for å ta jobb eller for et spesifikt tiltak i aktivitetsplanen kan du søke om tilleggstønad til det.

Ellers blir det å søke tilskudd til innbo via økonomisk sosialhjelp, og det er en helt annen greie med tanke på om du fyller vilkår etc.

Anonymous poster hash: e9878...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har AAP og skal flytte til annet fylke.. Nei, skal ikke studere.. Har jeg rett til penger for møbler, flytting etc og slikt eller er dette bare noen sa til meg?

Anonymous poster hash: 4f9af...11c

Hvorfor skulle du ha rett til penger til møbler :sjokkert:

Anonymous poster hash: a8126...28e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei som sa at hu fikk det, og ba meg om å gå videre med det...

Skal flytte og så skal dem se videre om jeg kan komme meg ut i praksis.



Anonymous poster hash: 4f9af...11c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei som sa at hu fikk det, og ba meg om å gå videre med det...

Skal flytte og så skal dem se videre om jeg kan komme meg ut i praksis.

Anonymous poster hash: 4f9af...11c

Eg trudde ein ikkje kunne flytte når eg gjekk på AAP. Altså ein kan jo flytte, men då kan ein miste stønaden sin.

Men det er sjølvsagt noko du har sjekka opp i, reknar eg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man flytte når man går på AAP, så lenge flytting ikke ødelegger for tiltak eller behandling.



Anonymous poster hash: 1ded4...523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trudde ein ikkje kunne flytte når eg gjekk på AAP. Altså ein kan jo flytte, men då kan ein miste stønaden sin.

Men det er sjølvsagt noko du har sjekka opp i, reknar eg med?

Selvfølgelig kan man flytte om man går på AAP. Skulle man bli tvunget til å bli samme plassen om man blir syk? Merkelig hvor mange vrangforestillinger det finnes der ute.

Anonymous poster hash: 89d3e...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg låner tråden litt..

Jeg får aap og aktiviteten min er behandling. Målet er å komme ut i arbeid men jeg aner ikke hva som blir å passe meg pga min psykiske helse. Jeg skal flytte med kjæresten min fra Oslo til et lite sted. Er redd for at NAV skal mene noe negativt om det. Kan de synes det er en grunn til å ikke gi meg aap?

Og hvis man vil jobbe med noe hjemmefra er de positive til det?

Takk for svar

Anonymous poster hash: 8b568...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Eg trudde ein ikkje kunne flytte når eg gjekk på AAP. Altså ein kan jo flytte, men då kan ein miste stønaden sin.

Men det er sjølvsagt noko du har sjekka opp i, reknar eg med?

Jeg flytta fra et fylke til et annet,og det var da ikke noe problem. Husk at en aktivitetsplan også kan innebære behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytta fra et fylke til et annet,og det var da ikke noe problem. Husk at en aktivitetsplan også kan innebære behandling.

Hva mener du med aktivitetsplan? Dette med aap er nytt for meg!

Anonymous poster hash: 4f9af...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hvorfor skulle du ha rett til penger til møbler :sjokkert:

Anonymous poster hash: a8126...28e

Nå sier ikke jeg at ts har krav på dette, men når jeg flytta for meg selv første gang (var da syk,og fikk penger fra trygdekontoret) fikk jeg noe de kalte førtsteetableringslån regnet ut i fra inntekt etc sånn at jeg kunne få kjøpt meg litt møbler og slik. Men navnet er noe misvisende da det ikke er et lån i den forstand,for det er ikke noe som skulle betalses tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hva mener du med aktivitetsplan? Dette med aap er nytt for meg!

Anonymous poster hash: 4f9af...11c

For å få AAP har man en aktvitetsplabn Alt står på NAV sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier ikke jeg at ts har krav på dette, men når jeg flytta for meg selv første gang (var da syk,og fikk penger fra trygdekontoret) fikk jeg noe de kalte førtsteetableringslån regnet ut i fra inntekt etc sånn at jeg kunne få kjøpt meg litt møbler og slik. Men navnet er noe misvisende da det ikke er et lån i den forstand,for det er ikke noe som skulle betalses tilbake.

Da husker du muligens feil.

Sosialkontoret eller annet fra kommunen fikk du kanskje, men ikke fra staten.

Staten bærer ikke ansvar der og har aldri gjort det.

(Trygdekontoret=statlig)

Anonymous poster hash: 6c9e0...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Da husker du muligens feil.

Sosialkontoret eller annet fra kommunen fikk du kanskje, men ikke fra staten.

Staten bærer ikke ansvar der og har aldri gjort det.

(Trygdekontoret=statlig)

Anonymous poster hash: 6c9e0...176

Nei jeg husker ikke feil. Jeg sier ikke at jeg fikk det startlånet fra trygdekontoret,men jeg nevnte at jeg fikk penger derfra(sånn man nå får fra NAV) for jeg tenkte at det var relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint flytte. AAPsaken din blir flyttet over til det nye kontoret. Etter at du har fått ny folkeregisteret adresse ect.

Når det gjelder møbler, flytteutgifter ect så må du ta kontakt med nåværende sosialkontor.
Du må levere en søknad om stønad der. hvis du ikke har en aktiv sosialsak fra før av så brace yourself. Det er mye papirer du skal levere. (Selvangivelse/er, kontoutskrifter, ny leiekontrakt ect).

Men det går nok bra skal du se =) Lykke til med flyttingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier ikke jeg at ts har krav på dette, men når jeg flytta for meg selv første gang (var da syk,og fikk penger fra trygdekontoret) fikk jeg noe de kalte førtsteetableringslån regnet ut i fra inntekt etc sånn at jeg kunne få kjøpt meg litt møbler og slik. Men navnet er noe misvisende da det ikke er et lån i den forstand,for det er ikke noe som skulle betalses tilbake.

Nei jeg husker ikke feil. Jeg sier ikke at jeg fikk det startlånet fra trygdekontoret,men jeg nevnte at jeg fikk penger derfra(sånn man nå får fra NAV) for jeg tenkte at det var relevant.

Ok. Du skrev feil i første da:)

Ihvertfall er det startlønnen via NAV sosial (kommunalt vedtak) som kan gi dette og ikke på grunnlag av AAP alene.(statlig ytelse)

Anonymous poster hash: 6c9e0...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomst83

Ok. Du skrev feil i første da:)

Ihvertfall er det startlønnen via NAV sosial (kommunalt vedtak) som kan gi dette og ikke på grunnlag av AAP alene.(statlig ytelse)

Anonymous poster hash: 6c9e0...176

På den tiden måtte jeg ta med kontoutskriften min, og utbetalingsblanket fra trygdekontoroet ned til et kontor som forvaltet disse lånene,og ut i fra dette med det regnet hvor mye jeg fikk. Men det er noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som lånte tråden. Takk for svar. Jeg er utdannet innen film og tv, og flytter til en mindre plass med mindre muligheter. Men håper på å lage prosjekter selv. Tror dere NAV blir å synnes om det? har ikke lyst til at de skal tro jeg gjør flytter pga at jeg ikke vil jobbe. Flytter for å bli lykkelig:).



Anonymous poster hash: 8b568...b53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som lånte tråden. Takk for svar. Jeg er utdannet innen film og tv, og flytter til en mindre plass med mindre muligheter. Men håper på å lage prosjekter selv. Tror dere NAV blir å synnes om det? har ikke lyst til at de skal tro jeg gjør flytter pga at jeg ikke vil jobbe. Flytter for å bli lykkelig:). Anonymous poster hash: 8b568...b53

Lovteksten lyder bla "tiltak som skal føre til høvelig arbeid".

Tror ikke lykken på landet med eget studio kvalifiserer :ironi:

Anonymous poster hash: 6c9e0...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tenker ikke studio, har tenkt å ikke gjøre noe med film eller tv. Blir nav å reagere på det, siden jeg er utdannet innen det?



Anonymous poster hash: 8b568...b53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...