Gå til innhold

Hjemmelagde vårruller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til kresne barn. De elsker disse vårrullene man får kjøpt i frysedisken på butikken, og jeg er overbevist om at de hjemmelagde selvsagt er bedre. Men hvordan lager jeg dem, slik at selv de kresne barna liker dem? (behøver kanskje ikke kalles kresen pga butikk-vårrullene, men vaner sitter ;) )

Håper jeg kan bruke kjøttdeig eller kylling? Har kjøpt rispapir og kål og andre grønnsaker.

Anonymous poster hash: 1507e...b33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere en oppskrift og hvordan dette gjøres? Dette vil jeg også prøve om det er enkelt!

Skrevet

Bruk passende deig, fås iallfall fra innvandrersjapper. Bruk deretter ting du vet de liker, for eksempel kinakål, kylling, mais og en eller annen woksaus. Fry em.

Skrevet

1 pk Filodeig, 1,5 pk mama sita vårrullkrydder, 400 g kjøttdeig, 200 g hakket gulrot, 200 g hakket kål. Purreløk (så mye du vil ha)

Stek kjøttdeigen, bland med så mye purreløk du vil ha (evt annen løk). Bland inn Mama sita-krydderet. Bland så inn resten av grønnsakene. Ha litt over en ts i hver filodeigplate. Tips: bruk egg til å feste.

Frityrstek i olje.

enkelt og nam nam :)

Skrevet

Kål, gulrøtter, løk, ca 1 cm fersk ingefær, glassnudler, sopp, soyaolje, fersk hvitløk, littegrann chili, og andre grønnsaker dere måtte ønske å ha i.

Stek kjøttet dere vil ha (oppkvernet kylling eller svin er snadder!).

Stek kål, gulrøtter, løk, og hvitløk med nøytral olje. Spe på med chili, ingefær, og soyaolje når kålen har blitt myk. Ha i kjøttet. La det stå en god stund.Til sist har du i glassnudler.

Rull det inn i rispapir. Du kan steke dem i ovn uten frityrolje. 200 grader i ca 15 minutt. Server med ris, salat og soyaolje som smakstilsetter.

God apetitt ;)

Skrevet

Hvor kjøper man disse tingene? og bruker man ikke å dyppe det i sur-søt saus?

Skrevet
Skrevet

Men nudler, må jeg det da? hmmmm

ts

Skrevet

Beklager 3 poster på rad ;)

Men når jeg tenkte på kylling inni, så har jeg kyllingfileter i fryseren. Skal jeg da steke disse som valig, og så skjære dem opp i biter? eller skal jeg bare rive fra hverandre kjøttet når det er ferdigstekt?

ts

Skrevet

Du får kjøpt mange av ingrediensene på Rema faktisk. Meny og Mega har disse vårrullarkene.

Steke en pakke kjøttdeig (svin, kylling, storfe)

1. Purreløk finhakes og has i

Noen gulrøtter skrelles og raspes og stekes sammen med purreløk og kjøttdeig

Finsnitt en liten hodekål

Hakk litt løk, rød gul eller vårløk

Kok nudler, grønnsak, egg eller glass som anvist på pakken ha i pannen med resten av fyllet. Kan være lurt å klippe dem opp litt.

Tilsett litt soyasaus, fiskesaus, revet ingefær, 1-2 ss brunt sukker og 1-2 knuste fedd hvitløk. La det surre i 10 min, smak og juster med soyasaus eller sukker.

La det avkjøle litt, og fordel blandingen på et vårrullark, rull og forsegl med å pensle på vispet egg,

Kan stekes i ovnen 225 grader i 10-15 min. Pensle vårrullene med nøytral olje før du legger dem på et stekebrett med bakepapir.

Kan også friteres.

Skrevet

Hvor kjøper man disse tingene? og bruker man ikke å dyppe det i sur-søt saus?

De kan dyppes i hva en vil egentlig. Jeg foretrekker egentlig sweet chili sauce, men siden det var kresne barn så tenkte jeg at soya var bedre alternativ :)

Men nudler, må jeg det da? hmmmm

ts

Nei, du må ikke ha nudler i. Men jeg pleier å ha det i. Bruker også å kverne opp kjøtt og snitte grønnsakene i TYNNE strimler. Nesten gjennomsiktige. ;)

Skrevet

Jeg bruker kjøttdeig av svin eller kylling som hakkes og stekes godt. Har deretter i finhakket løk og hvitløk, vårløk, raspet gulrot, finsnittet kål, chilli, bønnespirer og glasdnudler. Når alt er stekt godt sammen laget jeg enten en saus selv av av f.eks soya og østerssaus, eller jeg kjøper en av woksausene fra Blue Dragon (sånn liten poste til 15-20 kr) og heller over. Lar væsken koke inn til blandingen er fast, og så legger jeg det i vårrullpapirene. Pleier å kjøpe fra innvandrerbutikker, for det er mye billigere enn meny o.l., men det blir jo etter hva man har tilgjengelig. Pleier å steke i raps eller solsikkeolje, og la det renne av seg på kjøkkenpapir. Greit å fryse er det også, blir cripe igjen etter noen minutter i ovn.

Anonymous poster hash: 3b26b...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...