AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Jeg er en ganske så ung jente, 17 år. Jeg får ofte stygge blikk og frekke kommentarer for hvordan kroppen min ser ut. Jeg er utrolig tynn, fra jeg var liten har jeg fått kommentarer som " Skjønner ikke hvorfor ikke beina hennes knekker" "hvordan kan du sparke fotball med de beina der? du kan ikke treffe ballen engang" Jeg HATER og få høre kommentarer selv fra frekke gamle damer eller foreldre, jeg er både høy og tynn og skjønner ikke hva jeg har gjort galt! Var en periode jeg prøvde og legge på meg, spiste alt for mye drakk kjempe mye proteinshaker osv. men jeg er nå komfortabel med hvordan kroppen min ser ut, det jeg synes er så spydig er sånne gamle damer som skal komme med kommentarer om hvordan yngre jenter ser ut. synes alle damer/jenter burde være stolte av kroppene sine, uansett hvordan de ser ut! Blir nesten kvalm når jeg blar nedover på nettet og leser f.eks " a real man want a women with curves, not bones" og alle slags mulige quoter. Jeg blir lei meg av og tenke på hva jenter nedi 13årsalder reagerer. For dere som ikke aner noe om dette vil jeg si at det er det samme om du snakker dritt til en feit person som en tynn person, det er like ille. Anonymous poster hash: 6310a...668 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Noen av de er sikkert bare misunnelige. Det er jo faktisk tynn som er idealet i vår del av verden nå, og mange strever hardt for å gå ned i vekt. Andre er vel bare dumme, frekke og generelt ufyselige. Desto eldre du blir, jo færre blir kommentarene, og jo lettere blir det å takle det. Vær sterk og hold ut. Anonymous poster hash: 3011b...37f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Noen av de er sikkert bare misunnelige. Det er jo faktisk tynn som er idealet i vår del av verden nå, og mange strever hardt for å gå ned i vekt. Andre er vel bare dumme, frekke og generelt ufyselige. Desto eldre du blir, jo færre blir kommentarene, og jo lettere blir det å takle det. Vær sterk og hold ut. Anonymous poster hash: 3011b...37f Har ikke problemer med det nå, har lært meg og gi faen og er fornøyd med kroppen min. Men synes det er kvalmende at eldre damer kan gå og hakke på ungjenter som sliter med å gå opp i vekt på den måten, Anonymous poster hash: 6310a...668
Gjest Riskjeks Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at idealet er å være tynn, derfor er det "bedre" å kommentere at folk er tynne, enn at de er tjukke. Mange regner det som en kompliment når de sier "så tynn du er". Er for øvrig helt enig i at sånne "real men like curvy women" er noe tull - alle jeg kjenner som legger ut sånt på FB o.l er feite selv 3
MilleVanille Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Misunnelse!!!! Garantert! Hev deg over dem. Overvekt er det nye 'normale', og selvfølgelig er det ingen som føler seg bekvemme med det. Likevel er det vanskelig for dem å gå ned i vekt(du vet, selvdisiplin og viljestyrke), og da er det lettere å mobbe tynne mennesker for å føle seg bedre selv. 1
skreppamedleppa Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 (endret) Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at idealet er å være tynn, derfor er det "bedre" å kommentere at folk er tynne, enn at de er tjukke. Mange regner det som en kompliment når de sier "så tynn du er". Er for øvrig helt enig i at sånne "real men like curvy women" er noe tull - alle jeg kjenner som legger ut sånt på FB o.l er feite selv Det er jo ikke verken bedre eller verre å bli mobbet eller få kommentarer for hvordan en ser ut, sårende kommentarer er sårende kommentarer uansett og går ikke an å gradere i hva som er best og verst!! Ts jeg ble også mobbet ganske kraftig igjennom hele barndommen fordi jeg var liten og tynn. Jeg husker ganske godt hvordan kommentarene haglet mot meg. Det tok meg en stund å opparbeide meg selvrespekt og trygghet på at vist faen var jeg god nok som jeg var, fordi folk hadde kommentert og herjet vilt med hvordan jeg så ut i ganske lange tider både av barn og voksne. Det er sårende når folk mener at det rettferdiggjør å harselere med folk bare fordi "det er idealet", jeg vet ikke hvorfor folk gjør det, om de er usikre på seg selv, om de generelt sett bare er jævlige mennesker som alltid finner noe å klage på enten folk er for store, for tynne, for høye for lave etc. Men det er ikke greit å gå rundt å hakke på og hate tynne mennesker bare fordi det er "idealet" eller å gå rundt og hakke på tykke fordi det ikke er idealet, folk som mener det må søren meg ta å skjerpe seg litt.. Feiten, blubba, tjukkebollen, blåhvalen, er det koselige kommentarer å få på kroppen sin? Jeg vil virkelig ikke tro det, hvorfor har noen da sendt hjernecellene sine på ferie og tror at skjelettet, guttekroppen spjælingen etc er greit å si. Snakk om tanketommhet, og vakum i skallen. Endret 20. september 2013 av skreppamedleppa
Missy1 Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Jeg var veldig tynn når jeg var yngre. Veide 29kg da jeg begynte i 7klasse og 40kg da jeg begynte i 10klasse (var sikkert fullvokst i høyde i 10klasse så var da 40kg og 164cm høy). Ble kalt for anoreksiaoffer, spinkelbein osv. Det er jo ikke noe koselig og det er rart at det skal være sosialt akseptert å mobbe vekten til undervektige. Min vekt var ikke selvforskyldt, jeg forsøkte å gå opp i vekt, men det skjedde ikke. Jeg la på meg en del da jeg startet med p-piller så er ikke undervektig nå lenger, men husker godt hvor vondt det gjorde med kommenarene
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Misunnelse!!!! Garantert! Hev deg over dem. Overvekt er det nye 'normale', og selvfølgelig er det ingen som føler seg bekvemme med det. Likevel er det vanskelig for dem å gå ned i vekt(du vet, selvdisiplin og viljestyrke), og da er det lettere å mobbe tynne mennesker for å føle seg bedre selv. La meg påpeke en logisk brist i påstanden din: hvis "overvekt er det nye normale" som du påstår vil jo overvekt være så normalt at det ikke er flaut eller vanskelig lenger. Dermed vil det jo ikke være noen grunn til å være misunnelig på noen som i teorien er "unormale". Det står heller ikke at alle som slenger med kjeften til TS er overvektige. Det er faktisk mulig å være tjukk i huet og svær i kjeften selv om kroppen er liten. Og det med viljestyrke og selvdisiplin: hvor står det at TS er tynn fordi hun har sånn innmari god selvdisiplin? Kanskje hun faktisk tvert om har dårlig selvdisiplin? På samme måte som at man antar at alle tjukke kan gå ned i vekt ved å ha selvdisiplin nok til å spise mindre og trene mer, er det faktisk også sånn at tynne kan spise (og/eller trene) seg større ved hjelp av selvdisiplin. Eller har TS en magisk kropp som fungerer annerledes enn andre kropper? Anonymous poster hash: 62166...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Misunnelse!!!! Garantert! Hev deg over dem. Overvekt er det nye 'normale', og selvfølgelig er det ingen som føler seg bekvemme med det. Likevel er det vanskelig for dem å gå ned i vekt(du vet, selvdisiplin og viljestyrke), og da er det lettere å mobbe tynne mennesker for å føle seg bedre selv. Herregud! Du blir mer og mer patetisk for hvert innlegg du skriver. Anonymous poster hash: 295bb...7ab 2
MilleVanille Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 La meg påpeke en logisk brist i påstanden din: hvis "overvekt er det nye normale" som du påstår vil jo overvekt være så normalt at det ikke er flaut eller vanskelig lenger. Dermed vil det jo ikke være noen grunn til å være misunnelig på noen som i teorien er "unormale". Det står heller ikke at alle som slenger med kjeften til TS er overvektige. Det er faktisk mulig å være tjukk i huet og svær i kjeften selv om kroppen er liten. Og det med viljestyrke og selvdisiplin: hvor står det at TS er tynn fordi hun har sånn innmari god selvdisiplin? Kanskje hun faktisk tvert om har dårlig selvdisiplin? På samme måte som at man antar at alle tjukke kan gå ned i vekt ved å ha selvdisiplin nok til å spise mindre og trene mer, er det faktisk også sånn at tynne kan spise (og/eller trene) seg større ved hjelp av selvdisiplin. Eller har TS en magisk kropp som fungerer annerledes enn andre kropper? Anonymous poster hash: 62166...c7f Overvekt er mer normalt(som i VANLIGERE) enn normalvekt i den vestlige verden i dag, enten du vil det eller ei. Derfor blir det normalen. Grunnen til at overvekt er flaut, er at det skriker høyt matinntak og/eller lite aktivitet. Som igjen betyr dårlig selvdisiplin, og dårlig selvdisiplin er en negativ ting. Resten gidder jeg ikke diskutere, for det er så usaklig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Overvekt er mer normalt(som i VANLIGERE) enn normalvekt i den vestlige verden i dag, enten du vil det eller ei. Derfor blir det normalen. Grunnen til at overvekt er flaut, er at det skriker høyt matinntak og/eller lite aktivitet. Som igjen betyr dårlig selvdisiplin, og dårlig selvdisiplin er en negativ ting. Resten gidder jeg ikke diskutere, for det er så usaklig. du er så ufattelig uvitende! Anonymous poster hash: 295bb...7ab 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Overvekt er mer normalt(som i VANLIGERE) enn normalvekt i den vestlige verden i dag, enten du vil det eller ei. Derfor blir det normalen. Grunnen til at overvekt er flaut, er at det skriker høyt matinntak og/eller lite aktivitet. Som igjen betyr dårlig selvdisiplin, og dårlig selvdisiplin er en negativ ting. Resten gidder jeg ikke diskutere, for det er så usaklig. Snakker om å skyte seg selv i leggen og bæsje i såret etterpå Hva nøyaktig var det som var usaklig? Nekter du for at undervekt kan løses ved å spise mer? Det kan faktisk det, på samme måte som at overvekt kan løses ved å spise mindre. Anonymous poster hash: 62166...c7f
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 Snakker om å skyte seg selv i leggen og bæsje i såret etterpå Hva nøyaktig var det som var usaklig? Nekter du for at undervekt kan løses ved å spise mer? Det kan faktisk det, på samme måte som at overvekt kan løses ved å spise mindre. Anonymous poster hash: 62166...c7f Så må du tenke på at det ikke er så forbanna lett som du skal ha det til for alle å gå opp i vekt? Var en periode jeg spist mer enn jeg orket, var dårlig fordi jeg spiste så mye, drakk mye prøvde rett og slett hele tiden og spise og legge på meg. Jeg har utrolig høy forbrenning og spiser fort, mye og flere ganger for dagen. Jeg spiser mye mer enn flere av mine venner som ikke er inærheten av og være så tynn som meg. Så før du har kjenning til dette, synes jeg du skal spare det du har og si. Er utrolig mange som sliter med å gå oppi vekt, like mye som motsatt. Anonymous poster hash: 6310a...668 2
Gjest Riskjeks Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Det er jo ikke verken bedre eller verre å bli mobbet eller få kommentarer for hvordan en ser ut, sårende kommentarer er sårende kommentarer uansett og går ikke an å gradere i hva som er best og verst!! Mm, du så at det ikke var jeg som mente det, men "folk"? Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at det å være tynn regnes som finere enn å være tjukk i vårt samfunn og at mange dermed vil se på kommentarer for tynnhet for å være komplimenter. Åpenbart ondsinnede kommentarer er ille, men kommentarer som "å, så tynn du er!" KAN faktisk være komplimenter som TS (forståelig nok) misforstår.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #15 Skrevet 20. september 2013 Så må du tenke på at det ikke er så forbanna lett som du skal ha det til for alle å gå opp i vekt? Var en periode jeg spist mer enn jeg orket, var dårlig fordi jeg spiste så mye, drakk mye prøvde rett og slett hele tiden og spise og legge på meg. Jeg har utrolig høy forbrenning og spiser fort, mye og flere ganger for dagen. Jeg spiser mye mer enn flere av mine venner som ikke er inærheten av og være så tynn som meg. Så før du har kjenning til dette, synes jeg du skal spare det du har og si. Er utrolig mange som sliter med å gå oppi vekt, like mye som motsatt. Anonymous poster hash: 6310a...668 Exactly my point! For noen er det "bare" å regulere inntak av kalorier/karber/whatever man pakker for mye eller for lite i seg, mens for andre er det ikke så enkelt. Tror du bør lese innlegget mitt på nytt uten "hets-av-de-tynne"-brillene dine. Jeg tror nemlig egentlig vi er ganske enige. Anonymous poster hash: 62166...c7f
skreppamedleppa Skrevet 20. september 2013 #16 Skrevet 20. september 2013 (endret) Mm, du så at det ikke var jeg som mente det, men "folk"? Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at det å være tynn regnes som finere enn å være tjukk i vårt samfunn og at mange dermed vil se på kommentarer for tynnhet for å være komplimenter. Åpenbart ondsinnede kommentarer er ille, men kommentarer som "å, så tynn du er!" KAN faktisk være komplimenter som TS (forståelig nok) misforstår. Ææm og du så at jeg ikke anklaget deg for noe heller for dette sant? Men når du skriver "Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at idealet er å være tynn, derfor er det "bedre" å kommentere at folk er tynne, enn at de er tjukke." så står ikke det at det er det folk mener, men som en sannhet at det er mye bedre å kommentere en tynn kropp enn en tykk kropp, noe det faktisk ikke er. TS skriver at hun får "stygge blikk og stygge kommentarer, og blar frem et par eks, ingen av disse inneholder noe positivt om å være tynn så jeg fatter ikke hvor du får komplimenter om å være tynn fra, ts får jo ikke det. Med mindre du klarer å tolke setningen " Skjønner ikke hvorfor ikke beina hennes knekker" til å bli til "å så tynn (og dermed fin) du er" Det eneste jeg sa og som jeg står 100% innafor at en slik tankegang er fullstendig absurd. Og at mobbing er og forblir mobbing uavhengig av hvorfor eller av hvem. Og at folk som har denne tankegangen har litt for mye vakum i topplokket. Endret 20. september 2013 av skreppamedleppa
Magnifique Skrevet 20. september 2013 #17 Skrevet 20. september 2013 Hei. Tro meg - de som hakker og ser ned på andre, er i hvert fall IKKE fornøyde med sine egne kropper. Jeg vet at det er vanskelig å ikke bry seg, men det klarer du. Er man fornøyd med sin egen kropp, har man ikke behovet for å rakke ned på andres kropper. Jenter - vær stolt av den kroppen dere har fått. Gutter/menn har forskjellig smak de også. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå