Gå til innhold

For tidlig med ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 2,5 år. Vi bor i Østfold og det er rundt 10 grader ute om dagen, pluss litt vind.

I fjor på denne tiden brukte han langermede bodyer. Nå har han sluttet med bodyer og har ofte på seg t-skjorte med genser over. Genseren blir tatt av i bhg, så han går rundt i t-skjorte...

Jeg vet ikke helt hva vi bør ha på han om dagen. Kan vi starte med tynne ullgensere istedenfor t-skjorta?

Hva har deres gutter på seg om dagen?

Anonymous poster hash: 09d8e...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare jenter som kan bruke ull nå, gutter er altfor tøffe ...

• Liker 3
Skrevet

Vi er begynt på ull for et par uker siden. Litt for varmt enda for den doble ulla (Den med bomull innerst) men den tynne er helt super for henne i bhg :)

Går ofte bare i ullstilongs og ullbody i bhg (er litt over 2 år, bruker mest bodyer enda.)
Da er hun akkurat passelig når de er inne, og så tar de bare på et lag til når de går ut. Praktisk og enkelt, selv om det ikke alltid ser så lekkert ut :fnise: Slenger ofte på en kjole over sånn at hun ser nå litt ordentlig ut, men den er som regel ikke komt på igjen til jeg henter uansett ;)

Anonymous poster hash: 8f3f6...c95
Skrevet

Har jente, men svarer likevel jeg.

Vi bor i Oslo, hun er 2,5 år.

Hun går enten med en langermet t-skjorte under collegegenser, eller så går hun med kun ullbody eller ulltrøye. Noen ganger en t-skjorte over ulltrøya.

Skrevet

Ull er jo egentlig noe du skal kunne gå med året rundt. Varmer godt når det er kaldt, og puster og regulerer temperaturen på varmere dager. Kan vel allikevel ikke si at jeg noen gang har brukt ull på sommeren... Men poenget mitt er at om det er kaldt om morgenen, og du tar på ull, og det så blir varmere iløpet av dagen, så er det ikke noe krise. Ull kan fungere godt på varme dager også. Det kommer vel mest an på tykkelsen. Det viktigste er jo at han ikke fryser, så jeg ville bare brukt ull.

Skrevet

Min seksåring spurte her om dagen om han kunne begynne med ullgensere, altså ullundertøy, så han har brukt det denne uka. Vi bor sentralt på østlandet, var 7 grader her i morges.

• Liker 1
Skrevet

Min er 1 år og har brukt ull den siste uka. Bruker da de tynneste ullboeyene og en tynnere ulltights og ikke noe over. Skulle det klarne opp og bli strålende sol og varmt har jeg skift som de kan bytte til. Gulv kan bli kalde np, så de sim leker mye der nede har godt av litt varmere klær. Satt på stuegulvet her en dag (ikke kjeller under) og blei godt kald i rumpa selv om det var ok temp i rommet.

Anonymous poster hash: c27b4...3e4

Skrevet

Min er 1 år og har brukt ull den siste uka. Bruker da de tynneste ullboeyene og en tynnere ulltights og ikke noe over. Skulle det klarne opp og bli strålende sol og varmt har jeg skift som de kan bytte til. Gulv kan bli kalde np, så de sim leker mye der nede har godt av litt varmere klær. Satt på stuegulvet her en dag (ikke kjeller under) og blei godt kald i rumpa selv om det var ok temp i rommet.

Skrevet

Min jente (regner ikke med at det er forskjell kun basert på kjønn ;) har begynt med ull denne uken. Bor i Bergen, og nå begynner det å bli kjølig. Dessuten er det ofte surt, mye vind og regn, og da blir det kaldt i bomull.

Skrevet

De sier jo at ull regulerer, men gutten min blir hvertfall veldig fort varm hvis han går i ull og det ikke er kjølig. Han er nok varm i utgangspunktet og er stort sett høyt og lavt, så ser han blir svett i krøllene om han har ull når han ikke egentlig trenger det.

Skrevet

Jeg ville spart ulla til den virkelig kalde årstida. Her bruker vi langermet tynn bomullsgenser, og en collegegenser eller fleece utenpå, som gjerne blir tatt av i løpet av dagen. En grei regel er vel at man ikke skal kle på ungene mer enn man ville kledd på seg selv, og jeg ville i hvert fall ikke gått med ull nå.

Anonymous poster hash: 00152...fdf
Skrevet

Jeg bruker ull på datteren min, det var syv grader i morges. Ull holder dem varm selv om de blir våte.

Skrevet

Jeg ville spart ulla til den virkelig kalde årstida. Her bruker vi langermet tynn bomullsgenser, og en collegegenser eller fleece utenpå, som gjerne blir tatt av i løpet av dagen. En grei regel er vel at man ikke skal kle på ungene mer enn man ville kledd på seg selv, og jeg ville i hvert fall ikke gått med ull nå. Anonymous poster hash: 00152...fdf

Mens jeg er en frysepinne og har ull på når det er 10 grader ute. Så jeg syntes det er vanskelig å ikke ta på ull på barnet når jeg selv har begynt å bruke det.

I barnehagen hadde de tatt på ekstra ullent under regntøyet i dag så mange mener nok det er på tide med ull nå. Når det blir kaldere er det lag på lag med ull som teller her

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville spart ulla til den virkelig kalde årstida. Her bruker vi langermet tynn bomullsgenser, og en collegegenser eller fleece utenpå, som gjerne blir tatt av i løpet av dagen. En grei regel er vel at man ikke skal kle på ungene mer enn man ville kledd på seg selv, og jeg ville i hvert fall ikke gått med ull nå.

Jeg bruker selv ull nå - det er kaldt! Det finnes tynn ull og tykk ull og lag på lag - nå fungerer tynn ull helt fint. Bomull blir for kaldt, etter min mening. Men alle er forskjellige.

• Liker 2
Skrevet (endret)

prøvde meg litt med en ullsinglet under en genser tidligere i uka.

har endt på ullgenser + krinkelull bukse ( 70%).

Begynner nok med stilongs under der igjen senere.

Er tynn ull enda, ala Pierre Robert

Endret av Atrix
Gjest pysepusen
Skrevet

Her har det vært under ti grader og regn om morgenen så han har blitt kledd i ull. Han har jo byttetøy i bhg om han blir for varm, men det har ikke blitt brukt. De har byttet ull i ull.

Skrevet

Jeg spurte i bhg i dag, og de sa at ingen hadde begynt med ull under ennå. De syns det var for varmt. Rundt 10 grader om dagen, og lite vind. Men mange har en ullgenser eller tilsvarende som de har over den innerste genseren.

Skrevet

Mini, tredjeklassing, har helt frivillig brukt ull siste uken. Sover i ull, går i ull på dagen og i det hele tatt. Da hun gikk i bhg brukte hun ull fra september til mai.

Skrevet

Jeg har begynt å bruke ull selv. Synes det er deilig, og så lenge ullen er tynn synes jeg ikke jeg blir for varm. For min del synes jeg regelen om at man ikke skal kle på ungene mer enn man kler på seg selv er litt rar. De små kroppene fryser vel fortere enn voksne kropper gjør? Jeg mener ikke at man skal stappe på ungene altså, men det er vel littegranne forskjell?

Skrevet

Jeg har begynt å bruke ull selv. Synes det er deilig, og så lenge ullen er tynn synes jeg ikke jeg blir for varm. For min del synes jeg regelen om at man ikke skal kle på ungene mer enn man kler på seg selv er litt rar. De små kroppene fryser vel fortere enn voksne kropper gjør? Jeg mener ikke at man skal stappe på ungene altså, men det er vel littegranne forskjell?

Det er nå en rar regel uansett hvem det gjelder. Som at en voksen frysepinn skal kle seg i det samme som en voksen varmeovn, bare fordi de er voksne. Helt ulogisk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...