Eliza Doalot Skrevet 25. september 2013 #21 Skrevet 25. september 2013 Nei, det blir feil! Om jeg betaler ekstra skatt (som jeg gjør når det trekkes skatt av feriepenger da jeg ikke har så høyt skattetrekk i utgangspunktet). Denne ekstra skatten betaler jeg i år, og feriepengene mine legges på inntekten min DETTE året. Det betyr at når jeg får skatteoppgjøret for 2013, så er disse pengene med der, og såfremst jeg ikke har et altfor lavt skattetrekk, så vil jeg få igjen det jeg har betalt for mye i 2014. Selvfølgelig vil en få igjen noe i 2015 også, men da er det fordi en har lavere inntekt det året fordi en ikke har opptjent ferie hos ny arbeidsgiver og må ta ut ferie uten lønn, og betalt skatt ut fra at en skulle få fulle feriepenger. Som jeg har skrevet tidligere. Ja, du vil få igjen ifm skatteoppgjøret 2013 dersom skattetrekket er for høyt. Selvsagt, men det er altså ikke det dette handler om.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #22 Skrevet 14. januar 2015 Jeg tok ut feriepenger i høst da jeg mistet jobben min. Betalte 37% skatt. Får jeg trekkt fra litt på skatteoppgjøret nå i 2015 da? Siden jeg tok ut feriepengene går jeg innenfor toppskatt og må derfor betale matskatt (jobber offshore), men blir dette riktig siden jeg ikke tjente 600.000 i fjort, men kom oppi det pga feriepengene? Håper noen kan svare meg. Er litt småstresset nå☺️Anonymous poster hash: 47927...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå