AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Når jeg for eks står i dusjen, mister jeg så store mengder at det tetter sluker. Det starter i sommer, og virker som det bare blir verre.. Jeg har alltid hatt tjukt og fint hår, men nå er det bare en tynn liten hestehale igjen. Det kommer tilbake igjen, da jeg har fullt av småbåter hele veien, men dette har begynt og tære på selvtilliten nå.. Hva skal jeg gjøre?! Går på b vitaminer, men ser ikke ut til og hjelpe... Noen som har vært borte i noe lignende? Anonymous poster hash: 30d23...8f3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Oi. Masse autokorrekt feil her. Håper dere skjønner innlegget.. Anonymous poster hash: e0246...4e8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Jeg har opplevd det (fikk påvist mangel på d-vitamin og jern). Anbefaler å få time hos fastlegen din, be om blodprøve, for å sjekke om du har vitamin- og/eller mineralmangel. Best å få avklart dette jo før jo bedre. Lykke til Anonymous poster hash: 07529...c29
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Her står det forresten litt om ulike årsaker til hårtap: http://www.kk.no/915205/har-du-blitt-tynnere-i-haaret Anonymous poster hash: 07529...c29
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Jeg har også mistet mye hår, og fikk påvist vit d mangel. Startet opp for 4 med siden med d vitamin, og håravfallet er så godt som stoppet. Frisøren min kommenterte uten å vite at jeg hadde mistet mye hår, at det var masse småhår som vokste ut.Anonymous poster hash: cc363...f9b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Får kjøpe meg jern tabletter jeg da! Er ikke så glad i og gå til legen. Håper det funker, for føler ikke det er så mye igjen og miste oppi der.. Takk for svar! Anonymous poster hash: e0246...4e8
Mars Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Du kan få kjøpt kollagen med B+ på helsekost. Fikk anbefalt av frisøren, både eg óg mine venninner kjenner håret gror fortare og held lengre. Eg gjekk to månadar utan, merka ein del forskjell. Er no byrja att, satsar på at det gjere susen. Kostar rundt 189 kr. Lukke til!
Mija Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Jeg mistet mye hår for et par år siden. Hver gang jeg tok i håret løsnet det mange hårstrå, og hårvasken var et lite mareritt. Jeg gikk til hudlege og tok blodprøver. De fant ingenting og konkluderte med stress. Stresset mitt hadde først kommet etter jeg begynte å miste håret da, i hvert fall så opplevde jeg det sånn selv. Jeg fikk en salve som skulle smøres i hodebunnen hver kveld i tre mnd. Jeg tror det var en form for hydrokortison, men det skal jeg ikke si helt sikkert. Poenget med salven var at den skulle stimulere hårrøttene til å produsere nye hårstrå raskere. Og OM den gjorde. Noen måneder senere så jeg ut som en kaktus, for de korte, nye hårstråene stod rett opp. Flaks at det var luevær på den tiden. Etter hvert ble de lengre, selvfølgelig, og nå føler jeg at håret mitt har blitt omtrent som før. Mitt tips er å gå til lege. Jeg har alltid tatt vitaminer, og det fant ingen mangler på blodprøvene mine, så man kan miste hår uansett. Endret 6. oktober 2013 av Mija
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå