blåveis Skrevet 7. mai 2004 #81 Del Skrevet 7. mai 2004 Det er da ikke slik (som noen ser ut til å tro) at dette bare går utover de som ikke er organisert. Dersom du arbeider hos en leverandør eller mottaker som rammes av denne streiken så hjelper det da ikke det spor å være organisert.. Permiteringer av dem som rammes av konsekvensene for streiken går etter helt andre prinsipper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #82 Del Skrevet 7. mai 2004 For all del, jeg mener at man skulle streike, men ikke for hva som helst. Å streike for at de ytterst få som ikke er organiserte får samme lønn er fullstendig latterlig. Det er ikke samfunnets eller arbeidsgiverens ansvar at det finnes slike gratispassasjerer. Uansett har de organiserte lov til å si i fra, har de ikke det da? Det er jo fryktelig urettferdig for en organisert å vite at gratispassasjerer tar av det de organiserte har forhandla fram. Da er det jo ikke lønnsomt å være organsiert da! Og selvsagt er arbeidgiverne ikke interessert i at deres arbeidere organiserer seg, det fører jo til at de må heve lønningene, og da er de ikke så lønnsomme. Slik at de får råd til sine digre hus i holmenkollåsen...Det handler om lønn- OG arbeidsvilkår. En fornøyd arbeider, er en god arbeider! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #83 Del Skrevet 7. mai 2004 En fornøyd arbeider' date=' er en god arbeider![/quote'] (jeg tror jeg tisser på meg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 7. mai 2004 #84 Del Skrevet 7. mai 2004 Uansett har de organiserte lov til å si i fra, har de ikke det da? Det er jo fryktelig urettferdig for en organisert å vite at gratispassasjerer tar av det de organiserte har forhandla fram. Urettferdig? Mulig, men for en sutrementalitet. Det er ikke mitt problem eller arbeidsgiverens problem at noen velger å ikke organisere seg. Ta det opp med "gratispassasjerene". Ikke streik for at andre skal ha en mindre lønn enn deg. Man kan ikke streike for hva som helst. Man kan ikke forvente å få sympati for en slik streik. Da er det jo ikke lønnsomt å være organsiert da! Og selvsagt er arbeidgiverne ikke interessert i at deres arbeidere organiserer seg, det fører jo til at de må heve lønningene, og da er de ikke så lønnsomme. Så klart er det lønnsomt å ha mange medlemmer i en fagforening. Melder folk seg ut, ser de at fagforeningen mister makt og lønna blir lavere. Resultatet er at folk melder seg inn igjen. Ganske selvregulerende egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #85 Del Skrevet 7. mai 2004 [Ganske selvregulerende egentlig. Jepp!! Det "fungerer" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #86 Del Skrevet 7. mai 2004 Hmm..Gjest gjør narr av meg tydeligvis, som ikke tørr å stå for det h*n sier, men jeg klarer bare ikke å se rettferdigheten her jeg altså. Om jeg noen gang kommer i service-nærigen igjen(noe som jeg gjorde før), noe jeg tviler på, så skal jeg det uansett, kanskje jeg er naiv, men jeg står uansett på krava! Så kan jo dere høyrefolk dra dit pepper'n gror Min mamma er faktisk blitt arbeidsgiver, men støtter sine arbeidere fullt ut..Merkelig at hun kan gjøre det, men ikke de andre...Go Røkke Og jada, kanskje vi er sutrete, men for meg handler det om å stå for det man tror på! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 7. mai 2004 #87 Del Skrevet 7. mai 2004 Jepp!! Det "fungerer" Og dermed er det å gi lik lønn til ikke-organiserte arbedere en dårlig måte å forsøke å svekke makten til arbeidssforeningen, og dermed er det ikke derfor arbeidsgiveren nettopp gjør det. Så hva galt er det arbeidsgiveren nå har gjort siden man streiker? Er det galt å gi alle lik lønn? Streiker man for at andre skal få lavere lønn en seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #88 Del Skrevet 7. mai 2004 Og dermed er det å gi lik lønn til ikke-organiserte arbedere en dårlig måte å forsøke å svekke makten til arbeidssforeningen, og dermed er det ikke derfor arbeidsgiveren nettopp gjør det. Så hva galt er det arbeidsgiveren nå har gjort siden man streiker? Er det galt å gi alle lik lønn? Streiker man for at andre skal få lavere lønn en seg selv? Krangler du med meg?? Jeg som nettopp skrev at det fungerer? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #89 Del Skrevet 7. mai 2004 ikke rart det blir krig Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illyria Skrevet 7. mai 2004 #90 Del Skrevet 7. mai 2004 ikke rart det blir krig Mvh Yvonne Nei, det er ikke særlig rart. Jeg synes du er svært umoden og det viser tydelig at du ikke bryr deg om konsekvensene av streike. Å skylde på Erna Solberg synes jeg er barnslig. Jeg synes transportstreiken er latterlig og jeg kan aldri i verden tenke meg at de kommer til å få det de vil ha. Jeg blir helt kvalm av at folk rettferdiggjør denne streiken som rammer alle andre enn streikerne selv. Streikerne driter i de som rammes, de får jo lønn uansett og de tenker ikke at det faktisk går ut over andre. Jeg synes virkelig synd på de uskyldige som rammes og jeg er virkelig lei meg på vegne av de over som er permitterte uten lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 7. mai 2004 #91 Del Skrevet 7. mai 2004 Krangler du med meg?? Jeg som nettopp skrev at det fungerer? :o :oops: en liten bom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #92 Del Skrevet 7. mai 2004 Nei, det er ikke særlig rart. Jeg synes du er svært umoden og det viser tydelig at du ikke bryr deg om konsekvensene av streike. Å skylde på Erna Solberg synes jeg er barnslig. Jeg synes transportstreiken er latterlig og jeg kan aldri i verden tenke meg at de kommer til å få det de vil ha. Jeg blir helt kvalm av at folk rettferdiggjør denne streiken som rammer alle andre enn streikerne selv. Streikerne driter i de som rammes, de får jo lønn uansett og de tenker ikke at det faktisk går ut over andre. Jeg synes virkelig synd på de uskyldige som rammes og jeg er virkelig lei meg på vegne av de over som er permitterte uten lønn. Du synes jeg er barnslig fordi jeg ønsker å ivareta mine rettigheter som kan bli gjeldende når jeg blir eldre? Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #93 Del Skrevet 7. mai 2004 Beklager, det var visst umoden du brukte, ikke barnslig... Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illyria Skrevet 7. mai 2004 #94 Del Skrevet 7. mai 2004 Du synes jeg er barnslig fordi jeg ønsker å ivareta mine rettigheter som kan bli gjeldende når jeg blir eldre? Mvh Yvonne Men hvilken rett har folk til å streike når det går ut over uskyldige som ikke får betalt regningene sine?! Du fokuserer bare på at "de stakkars" transportmedarbeiderne ikke får god nok lønn, ikke på de uskyldige som rammes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #95 Del Skrevet 7. mai 2004 Nei, jeg skjønner deg svært godt, du har helt rett, det er fryktelig urettferdig for de som rammes. Men kan du foreslå en annen måte å vinne fram på enn å streike? Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #96 Del Skrevet 7. mai 2004 Nå er det vel ikke så mange her som reagerer på at de streiker for å få høyere lønn, men det idiotiske å streike for at andre skal ha lavere lønn enn dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #97 Del Skrevet 7. mai 2004 Nå er det vel ikke så mange her som reagerer på at de streiker for å få høyere lønn, men det idiotiske å streike for at andre skal ha lavere lønn enn dem. Det er jo riktig, med tanke på at de organiserte betaler masse for å få til avtaler, i mens de andre bare tar i mot..Gratispassasjerer kalles det! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 7. mai 2004 #98 Del Skrevet 7. mai 2004 Det er jo riktig, med tanke på at de organiserte betaler masse for å få til avtaler, i mens de andre bare tar i mot..Gratispassasjerer kalles det! Mvh Yvonne Streik er et virkemiddel for arbeiderene mot arbeidsgiveren. Du har problemer med "gratispassasjerene", ikke arbeidsgiveren eller samfunnet for øvrig. Eller transportarbeiderene hadde ikke det før denne streiken.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #99 Del Skrevet 7. mai 2004 Det blir jo bare helt latterlig å argumentere FOR denne streiken her. Dette er vel, så vidt jeg vet, den mest sutrete streiken vi har hatt i norge på mange, mange år. Streike for at uorganiserte "gratispasasjerer" ikke får samme lønn som den de organiserte klarer å sutre frem i møter ? Hallo? Høyere lønn = høyere rente = ca like mye penger i banken til slutt uansett. Det er uansett en annen debatt. Hadde ikke hatt noe serlig i mot å organisere meg men IKKE for lønnsgodene. Tjener greit nok som det er. Det hele blir for idiotisk når man gjør noe sånt som dette. Får meg til å ville styre langt unna organisering rett og slett fordi jeg kunne blitt tvunget til å streike for noe sånt som dette. For de av dere som mener at dette er en fin streik for å oppretteholde rettighetene deres osv.. eh nei. Da har dere fortsatt ikke fattet at det ikke er snakk om rettigheter eller noe sånt. Det er ene og alene sutring over "gratispasasjerer" som ikke vil melde seg inn i galskapens former når man ser hva som skjer. Nei takke seg til, en vakker dag vokser du kanskje opp og skjønner hvor komplett idiotisk dette her er. Streik for bedre vilkår? Ok! Streik for bedre lønn? Ok! Streike for at andre ikke skal få like mye lønn? ........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå