Gjest TomKrus Skrevet 7. mai 2004 #61 Del Skrevet 7. mai 2004 Transportmedarbeiderne har min fulle støtte. Jeg var tillitsvalgt i firmaet mitt i 3 år' date= og har sett meg grundig lei av alle gratispassasjerene som ikke er organiserte. Disse gratispassasjerene, er de arbeidgiverens ansvar? Er de samfunnets ansvar? Gjør som andre voksne mennesker ville ha gjort: Arranger mange morsomme fester. Påse at de uorgansierte får med seg dette, men inviter så klart ikke dem Frys dem ut, mobb dem, ert dem, men ikke plag resten av samfunnnet med slike sutrete krav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 7. mai 2004 #62 Del Skrevet 7. mai 2004 Joda, det er synd du mister lønna di, men det har du valgt selv! Nei, det har transportarbeiderene som streiker valgt. Solidaritet, my ass. Først oss selv, så kameratene våre. Resten driter vi i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #63 Del Skrevet 7. mai 2004 Nei, det har transportarbeiderene som streiker valgt. Solidaritet, my ass. Først oss selv, så kameratene våre. Resten driter vi i. Du kan ikke ta det ut av sammehengen! Du tok jo ut en bit av det jeg skrev, da blir det jo helt feil! Jeg refererte til at h*n ikke var organisert, hadde personen vært det hadde h*n fått lønn! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 7. mai 2004 #64 Del Skrevet 7. mai 2004 Du kan ikke ta det ut av sammehengen! Du tok jo ut en bit av det jeg skrev, da blir det jo helt feil! Jeg refererte til at h*n ikke var organisert, hadde personen vært det hadde h*n fått lønn! Mvh Yvonne Nope. Som uskyldig tredjepart i en sånn streik får man ikke lønn enten man er organisert eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #65 Del Skrevet 7. mai 2004 Nope. Som uskyldig tredjepart i en sånn streik får man ikke lønn enten man er organisert eller ei. Akkurat som da de som transporteret melk streiket; bøndene måtte helle ut melka uten å få et rødt øre for dem (nyhetene skrev "bønder heller ut melk i protest, bare for å henge ut den svakeste part i tillegg. typisk!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #66 Del Skrevet 7. mai 2004 Nope. Som uskyldig tredjepart i en sånn streik får man ikke lønn enten man er organisert eller ei. Som annenpart får man det. Kanskje som tredjepart, det går jo utover noen, men man må ofre noe for å vinne noe. Jeg synes ikke akkurat at transportarbeiderne tjener så utrolig godt at det gjør noe. Skal man få gjennom noe så må man bruke virkemidler, her er også arbeidsgiverparten skyld i det som skjer. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 7. mai 2004 #67 Del Skrevet 7. mai 2004 Som annenpart får man det. Kanskje som tredjepart, det går jo utover noen, men man må ofre noe for å vinne noe. Jeg synes ikke akkurat at transportarbeiderne tjener så utrolig godt at det gjør noe. Skal man få gjennom noe så må man bruke virkemidler, her er også arbeidsgiverparten skyld i det som skjer. Mvh Yvonne Så du mener det er helt rettferdig at jeg som tredjepart i streiken og som ikke har et yrke som har noe med transport å gjøre i det hele tatt er permittert uten lønn?! Jeg er avhengig av lønnen min, jeg har regninger som skal betales og hvis streiken blir langvarig betyr det at jeg må drite i ferien i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 7. mai 2004 #68 Del Skrevet 7. mai 2004 IKKE FAEN!!! Hvor er Hakon melkesjokoladen min? Svette bleikfeite lastebilsjåfører som bare er late pakk og ikke vil gi meg min orgasmekilde!!! Men sånn helt seriøst hater jeg det. Jeg vil ha normale varer, ikke restefaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #69 Del Skrevet 7. mai 2004 Så du mener det er helt rettferdig at jeg som tredjepart i streiken og som ikke har et yrke som har noe med transport å gjøre i det hele tatt er permittert uten lønn?! Jeg er avhengig av lønnen min, jeg har regninger som skal betales og hvis streiken blir langvarig betyr det at jeg må drite i ferien i år. Jada, du er avhengig av lønna di, mange er det, men hvilket annet alterntiv står man med da? Har du en bedre løsning så gjerne det, men hvis ikke arbeidsgiverorganisasjonene heller ikke er villige å samarbeide, må man ta hardt mot hardt. Men du unner kanskje ikke andr Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 7. mai 2004 #70 Del Skrevet 7. mai 2004 Det hadde vært fint om dere kunne la være å sitere hele innleggene på den måten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #71 Del Skrevet 7. mai 2004 Det hadde vært fint om dere kunne la være å sitere hele innleggene på den måten.. Hehe...bare for å markere meg litt...lol Greit, jeg tar hintet Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 7. mai 2004 #72 Del Skrevet 7. mai 2004 Jada, du er avhengig av lønna di, mange er det, men hvilket annet alterntiv står man med da? Har du en bedre løsning så gjerne det, men hvis ikke arbeidsgiverorganisasjonene heller ikke er villige å samarbeide, må man ta hardt mot hardt. Men du unner kanskje ikke andr Dette har da ikke noe med å unne andre noe som helst! Hvor i alle dager tar du det fra? Jeg vet bare at jeg selv sitter her blakk med regninger som skal betales, og at jeg ikke får jobbe på en stund. Streiken fører ikke noe sted alikevel, nå streiker de bare av prinsipp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #73 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har full sympati med Starie! * hun har ingenting å vinne på streiken * hun har ikke noe ansvar for streiken * hun har ikke noen mulighet til å påvirke streiken * hun taper mye mer enn de streikende på streiken Hadde den gjengen der tatt litt ansvar, så hadde de droppa streiken for lengst.. Det har vel gått opp for dem nå at de ikke oppnår noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Streikemotstander! Skrevet 7. mai 2004 #74 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvem tjener på streik da ???? INGEN Hvor lenge må de streikende jobbe for å "ta igjen" det de taper da?? Og de taper jo - selv om de får et lite tillegg.................... for de klarer jo ikke å kompensere det tillegget på laaaange tider - ettersom de har tapt masse på streiken. Uskyldig 3.parter - en kompis av meg har et gartneri som prod. grønnsaker................ Han står nå i fare for å gå konkurs fordi han ikke får levert varene sine........... :-( Nei - fy faen - nå må vi begynne å tenke med hodet altså. Streik er noe fordømt dritt - uansett. Det må da være bedre å ha en jobb med 1,50 øre mindre i timen - enn å miste denne jobben.............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #75 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvem tjener på streik da ???? INGEN Hvor lenge må de streikende jobbe for å "ta igjen" det de taper da?? Og de taper jo - selv om de får et lite tillegg.................... for de klarer jo ikke å kompensere det tillegget på laaaange tider - ettersom de har tapt masse på streiken. Uskyldig 3.parter - en kompis av meg har et gartneri som prod. grønnsaker................ Han står nå i fare for å gå konkurs fordi han ikke får levert varene sine........... :-( Nei - fy faen - nå må vi begynne å tenke med hodet altså. Streik er noe fordømt dritt - uansett. Det må da være bedre å ha en jobb med 1,50 øre mindre i timen - enn å miste denne jobben.............. Bare så du vet det så får faktisk de organiserte streikene full lønn når de streiker...De taper ikke noe på det sånn sett.... Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opa| Skrevet 7. mai 2004 #76 Del Skrevet 7. mai 2004 Selv som ikke organisert (pga midlertidlig jobb) og i fare for å bli permitert så støtter jeg streiken. Trudde man forrsten fikk penger av aetat uansett ved permitering? Syns jeg hørte noe om at den første uka fikk man ikke penger, mens etter dette fikk man 60% av normallønn, men dette gjelder kanskje bare organiserte dette også? I alle fall filk folk på jobben min ebskjed om å melde seg til aetat dersom de ble permitert. Tilbake til saken. Jeg vil tørre å påstå at nettopp lønnsforhandlingene er den største fordelen av å være medlem av en fagforening, i hvert fall den som flest medlemmer har gleden av. Derfor skjønner jeg veldig godt at de ikke vil ha med seg såkalte "gratispassasjerere" når de faktisk bruker så mye penger på å være medlem. Sier ikke at det er den eneste fordelen, langt ifra, men jeg støtter i hvert fall streiken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 7. mai 2004 #77 Del Skrevet 7. mai 2004 Bare så du vet det så får faktisk de organiserte streikene full lønn når de streiker...De taper ikke noe på det sånn sett.... Mvh Yvonne Men organiserte USKYLDIGE tredjeparter har ikke rett på en krone! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2004 #78 Del Skrevet 7. mai 2004 Så du mener at folk ikke skal organisere seg du da? Indirekte sier du det, siden du ikke vil at man skal streike, noe som er en hyppig brukt organisasjonspressfaktor...Og hvorfor bare skylde på de streikende som får dårlig lønn, skal man drite i det da? De krever 80 % av en vanlig industiarbeiderlønn, noe som ikke er så mye. Her har arbeidsgiversida mye av skylda, de ønsker ikke arbeiderne skal ha en forsvarlig lønn! En streik går ut over alle, men det er noe man må gjøre hvis man skal vinne igjennom! Men du får skylde på Erna Solberg, hun ønsker jo ikke å gå inn eller gjøre noe for å bryte streiken. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 7. mai 2004 #79 Del Skrevet 7. mai 2004 Denne streiken her har gått langt over grensen til det jeg vil kalle usympatisk. Yvonne: Du sier du er 17 år. Gleder meg til den dagen du vil ha en ekstrajobb i en butikk eller noe annet i f.eks. service-næringen, og de nekter å ansette deg fordi du er organisert. Ulovlig, ja. Men arbeidsgivere klarer det likevel. Det er helt klart at streik er et ytterst kraftig virkemiddel for at gniere skal få viljen sin. Og jeg skal også gå med på at av og til er det et nødvendig virkemiddel for at organiserte arbeidstakere skal få det de har krav på. For det er ikke alltid at kravene er så forunderlig lite gjennomtenkte og til dels latterlige som det transportarbeiderne holder på med nå. Det er ikke sant at vi ikke unner de organiserte de godene de får. Vi som velger å ikke organisere oss har heller aldri bedt om å få de samme godene som dere. Som Greensky sa, det er mulig å forhandle seg til lønn over tariff hvis man ikke er organisert. Jeg synes det er ganske arrogant av organiserte å kalle oss andre for gratispassasjerer, i og med at vi ikke får noen av de andre godene som følger med organisasjonen. Joda, vi får samme lønnen, men har ikke krav på det. Og jeg ser heller ingen her som eksplisitt krever den lønna. Staheten til de organiserte går i stor grad ut over uskyldige. Jeg hadde ikke likt å bli permittert uten lønn, fordi noen transportarbeidere tror de er bedre enn de store massene. Beklager, men det er slik jeg oppfatter det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 7. mai 2004 #80 Del Skrevet 7. mai 2004 Jada, du er avhengig av lønna di, mange er det, men hvilket annet alterntiv står man med da? Har du en bedre løsning så gjerne det, men hvis ikke arbeidsgiverorganisasjonene heller ikke er villige å samarbeide, må man ta hardt mot hardt. Men du unner kanskje ikke andr Mvh Yvonne For all del, jeg mener at man skulle streike, men ikke for hva som helst. Å streike for at de ytterst få som ikke er organiserte får samme lønn er fullstendig latterlig. Det er ikke samfunnets eller arbeidsgiverens ansvar at det finnes slike gratispassasjerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå