AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jente, 17 år, går realfagslinja på studiespesialiserende videregående skole. Jeg har mistet livsgleden. Ser ikke fram til noe, gleder meg ikke til noen ting. Jeg er sliten hele tiden. Ikke det at jeg gjør så veldig masse. Jeg ønsker å gjøre mer lekser men mangler motivasjon. Ønsker å hjelpe mer til hjemme, men orker ikke. Livet mitt er som en klokke som teller ned.Når jeg våkner teller jeg ned til jeg skal på skolen. På skolen teller jeg ned til matpausen, så til friminutt, så til skoledagen er over. Så teller jeg ned til middag, for så til slutt leggetid. Og alt det samme dagen etterpå. Jeg vet jeg ikke har det vondt sammenlignet med andre. Det forverrer bare alt. Det er ikke synd på meg. Jeg klarer ikke å se verdien i det jeg gjør. Føler ikke at jeg betyr noe som helst. Selvmord? Nei aldri. Det er ikke noe poeng i det heller. Hva vil jeg oppnå da? At de jeg bryr meg mest får det vondt? Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Føler meg ofte helt alene, selv om jeg vet at jeg har verdens beste venner. Selvtilliten min er tilnærmet lik null. Jeg ser ingenting bra med meg selv. Klarer verken å se på meg selv som flink, pen eller snill. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Livet mitt er et ork. Anonymous poster hash: 09683...3b1
MissEi Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Gå til legen din eller helsesøster å forklar hva du føler så sender de deg videre til noen du kan snakke med
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Helt normalt. Det er sånn det er å være litt deppa. Man blir litt nummen, de følelsene man evt måtte ha er gjerne ganske negative, og ting føles meningsløst. Om det ikke gir seg, og om du ikke aner hva som forårsaker det, så bør du oppsøke profesjonell hjelp via din lege. Anonymous poster hash: bd1f8...12a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Oppsøk fastlegen din eller helsesøster på skolen, og be om henvisning til spesialisthelsetjenesten. Frem til du får time der kan du helt sikkert snakke med lege/helsesøster på jevnlig basis Anonymous poster hash: cf0c8...3aa
Pooh Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Få også fastlegen til å ta blodprøver for å sjekke stoffskifte, jernlagre, vitaminlagre osv. Følte meg som det du beskriver før jeg fikk påvist lavt stoffskifte (hypothyreose).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå