Gå til innhold

Parkering i Tromsø på natten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til tromsø neste uke og må være der en natt. Har dårlig økonomi, så hotell er ikke aktuelt. Jeg kjenner heller ingen i tromsø som jeg kan overnatte hos. Alternativet blir da å ligge i bilen over natten.. Er det noen her som vet om steder jeg kan parkere? Uten å bli jaget bort? Og tror dere det er trygt?

Anonymous poster hash: fce76...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det finnes jo en campingplass og flere, og det koster jo ikke all verden.

Om du må sove i bilen uten å betale så ville jeg ha undersøkt rasteplasser litt unna Tromsø sentrum. Ellers kan området rundt Eidkjosen anbefales. Lite trafikk på natta. Kaldfjord kan også undersøkes. Det finnes jo kjøpesentre med store parkeringsplasser ved Langnes som kan være noe kanskje?

Om det er trygt, vel det kommer vel helt an på. Men om du holder deg på Langnes, så er det mindre trafikk enn på sentrumssiden av Tromsøya. Parkeringsplassen ved universitetet kan også være verdt en titt. Det koster noen kroner, men der er det lite folk om natta.

Anonymous poster hash: 7dca2...9f2
Skrevet

Jeg kan godt betale noen kroner i parkeringsavgift... Ville bare helst slippe å bruke flere hundre kroner på hotell.

Det går kanskje å parkere utenfor kjøpesentrene på langnes ja. Vet du om det er forbudt å stå parkert der om natten?

Har sett bobiler stå parkert der, men da om dagen vel og merke...

Universitetet kan jeg også sjekke ut. Tusen takk for tips:)

Skrevet

Kan ikke huske å ha sett skilt om at det er forbudt å stå der om natta. Så regner med at det skal gå bra. Ville kanskje ha stått ved det nye bygget til Spar, som ligger rett ved Jekta. Der er det ikke "innsyn" fra hovedveien.

Du burde absolutt sjekke ut universitetet.

Skrevet

Hmmm... Sist jeg var ved universitetet, så måtte jeg parkere på unn da jeg ikke hadde parkeringskort... Man må vel kanskje ha det nå også?

Er kanskje lurest å parkere ved spar ja, hvis jeg lander på langnes siden:)

Skrevet

Har aldri parkert på universitetet, men vet at det er betalingsautomater ved Sv.fak og opp mot Fiskerihøgskolen. Men på andre parkeringer må man kanskje ha parkeringskort, det samme ved studentboligene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...