AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jeg har en liten ting jeg lurer veldig på... Blir veldig fornøyd om noe vet! Jeg har en spiseforstyrrelse (pågått ett år ca.) og har gått ned en god del i vekt. Er nå så vidt undervektig. Forbrenninga mi har sunket de siste par månedene og vekta er stabil om jeg spiser ca 1500 kcal/dag. Det jeg lurer på er rett og slett når kroppstemperaturen begynner å synke. Må man være veldig undervektig og ha vært syk i lang tid, eller senkes temperaturen på samme tid som forbrenninga? Jeg fryser mye for tiden og mistenker at kroppstemperaturen min er lavere enn vanlig, men er ganske usikker.. Er det noen som vet?? (Jeg må bare opplyse om at jeg er i behandling for dette og at det hadde vært fint å vite at jeg vil bli varmere om jeg spiser mer ) Anonymous poster hash: 9cdb5...1be
Lettpåtå Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Fett fungerer som isolasjon. Så ja, du fryser mer når du har ekstremt lav fettprosent enn om du hadde "vanlig" fettprosent. 1
MajorasMaske Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Ved å være tynn som nevnt ovenfor har du mindre isolasjon. Kroppen vil også sette ned forbrenningen til det som er absolutt nødvendig for å hindre at du kanskje sulter ihjel. Ved lavt kalori inntak så blir man ofte fortere trøtt, mange opplever kulde når de er trøtte(kroppen sin måte å få deg til å legge deg ett sted som er godt og varmt). Siden du er vant å leve på sparebluss pga spiseforstyrrelse kan det hende du får skikkelig energikick av å spise mer mat.
Minya Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Core-temperaturen blir naturligvis lavere når man har mindre å forbrenne om til varme. Som lidende av spiseforstyrrelse er det helt naturlig at du fryser, du har rett og slett ikke nok "ved" til å slenge i "peisen". Når du begynner å spise ordentlig og legger på deg nok naturlig underhudsfett, vil du også naturlig bli varmere og fryse mindre. Det er kjempeflott at du er i behandlig og er oppriktig interessert i å legge på deg litt. Ja! Du vil bli litt og litt varmere når du legger på deg litt etter litt! til deg!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Tusen takk for svar! Er mye sliten og kald, ja, så ikke noe tvil om at jeg har godt av mer mat (: Men er det slik at jeg fryser kun fordi jeg mangler fett, eller fordi kroppstemperaturen er senket? Minya, det er altså slik at varmen går ned med forbrenningen? Vet du om det skjer fort etter at man begynner å spise mindre, eller tar det tid før kroppen setter ned kroppstemperaturen? Anonymous poster hash: 9cdb5...1be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå