Gå til innhold

Erfaring med homeopat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Som PPP(pustulosis palmo plantaris) "offer", er det få behandlingsmetoder etter min mening. Prøvd alt, ingenting funket. Men nå har da min mor fått høre om noen som ble kvitt dette ved hjelp fra homeopat.

Jeg prøvde å google dette og fant en lege som skrev at det var d samme som tarotkort og å spå i kaffegrut, med andre ord bare oppspinn.

Det jeg lurer på, er det noe. Som har erfaring og kan gi meg et annet syn på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En homeopat gir vel naturmedisiner hvis jeg husker riktig. Jeg har gått hos homeopat og følte "behandlingen" var å ha en samtalepartner (terapeut om du vil) som gav noe tullemedisiner. Men har man tro på det så kan det jo fungere, hvis det er psykisk. I forhold til det du har så aner jeg ikke, kan jo være noe naturmedisiner som fungerer. Men rart om ikke vanlige leger har fått godkjent legemidlet så det finnes i apoteker i så fall.

Nå skriver jeg min mening, vet ikke helt :)

Anonymous poster hash: 6de6d...bf6
Skrevet

Bare tull,spar de pengene til noe annet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk til homeøpat i Bergen for 1 år siden, i forbindelse med kraftige menstruasjonsmerter og søvnproblemer/mareritt. Dro dit med åpent sinn og vendte hjem igjen med verdens merkeligste følelse.

Denne homeøpaten tittet på øynene dine for å kunne se etter sykdommer som gjenspeiler seg via iris. Bare ut i fra å titte på øynene dine kunne han fortelle deg hvilke plager du har, og hvilke organer som er frisk i kroppen din. Dette ut i fra at du aldri har pratet med vedkommende om dine plager tidligere - ikke vet han hvorfor du er der heller.

Han beskrev mine plager helt korrekt, og omtrent alle mine medisinske diagnoser kunne han gjenfortelle.

Det merkelige med denne seansen var at han oppdaget en vesentlig stor del som jeg selv har fortrengt. Han hintet frem på at jeg ikke lengre "skulle være redd, jeg var trygg nå. Jeg måtte prate med noen om det som hadde skjedd da jeg bare var et barn, og jeg måtte anmelde det.".

Fullstendig i sjokk skjønte jeg nøyaktig hva han pratet om. Gjentatte seksuelle overgrep jeg ble påført som 13-åring. Overgrep som jeg selv har fortrengt og gjemt langt borte. Hendelser som har ført til posttraumatisk stress syndrom. Og der ligger grunnmuren for mange av mine titusener av mareritt hver eneste natt.

Han hjalp meg å søke hjelp! Det var ikke bare naturmedisiner denne homeøpaten hadde i ermene, det var noe som for meg var helt uforklarlig.

Jeg fikk vell og merke naturmedisiner for både søvnproblemer og menstruasjonsmerter - men vil ikke si at noen av dem hjalp meg. Men det var selve seansen som hjalp meg.

En venninne var derimot også en tur hos denne homeøpaten i forbindelse med revmatiske plager. Og hun fikk naturmedisiner mot dette, som for henne viser seg å hjelpe på smertene hun har. Så snart hun har gått en uke uten pillene, kommer plagene tilbake.

Akkurat nå husker jeg ikke hva denne homeøpaten heter. Men han bor i Førde og er der han har praktisert mest. Han pratet om å pensjonere seg, og at datteren skulle overta. Men om han er pensjonert pr. Dags dato aner jeg ikke.

Anonymous poster hash: 751ea...cb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...