Englepusen Skrevet 27. april 2004 #1 Skrevet 27. april 2004 Er det dumt? Har ikke ork eller lyst til å trene på ukedagene, men fredag-søndag er greie dager. Eller blir det for mye av det gode? Tenker da på å dele opp muskelgruppene og ta en del om dagen. Blir bare så fort lei når det blir for tidkrevende. :-(
Gjest Ethereal Skrevet 27. april 2004 #2 Skrevet 27. april 2004 Det kommer an på hvordan du deler opp, og hva du vil oppnå. Hvis du deler i tre, vil hver muskelgruppe bare bli trent én gang pr uke, noe som er litt lite for å få noen stor framgang.
Englepusen Skrevet 27. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2004 Er ikke så dreven på dette området jeg. Så har du forslag tar jeg gjerne imot Trente på SATS en stund og fikk satt opp eget program. Men det tok for seg hele kroppen hver gang, så det gikk jeg lei.
Agurk Skrevet 27. april 2004 #4 Skrevet 27. april 2004 Det er ikke noe problem å bare trene en muskelgruppe om dagen, veldig mange proffer gjør jo nettopp det for det gir best effekt. F.eks hard og intensiv trening av en muskelgruppe i 45 minutter. Men som det ble nevnt over her, da burde du nok trene litt oftere...
Gjest Lady-M Skrevet 28. april 2004 #5 Skrevet 28. april 2004 3 delt program går kjempefint, men hvis du er nybegynner bør du begynne med et helkroppsprogram. Man kan få stor fremgang ved å trene hver muskelgruppe en gang i uken hvis man trener riktig.
Gjest Ikke innlogget Justice Skrevet 28. april 2004 #6 Skrevet 28. april 2004 Du kan godt trene tre dager på rad, men du bør dele opp litt. Støtter meg til Ethereals innlegg her, og vil prøve å komme med et konkret forslag: Fredag: Setemuskler, forside lår, mage, tricep, bicep Lørdag: bakside lår, skuldre, rygg, evt. legger Søndag: Setemuskler, forside lår, mage, tricep, bicep Du vil få repetert endel av øvelsene i løpet av uken, og få størst progresjon her. Musklene får hvilt seg litt, siden du trener andre muskelgrupper på lørdager. Samtidig får du trent mesteparten av kroppen i løpet av uken.
Englepusen Skrevet 28. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2004 Takker og bukker :-) Jeg trener ikke for å bli noen fitnessbabe (hadde ikke hatt noe imot det hadde jeg hatt mer fritid), men for å unngå belastningsskader og holde meg sånn nogenlunde i form. Har en jobb med mange tunge løft og har allerede fått problemer med stramme muskler i ryggen. Tror nok det skyldes feil sittestilling under bilkjøring. Skal prøve det programmet du satte opp, justice.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2004 #8 Skrevet 1. mai 2004 Du kan godt trene tre dager på rad, men du bør dele opp litt. Støtter meg til Ethereals innlegg her, og vil prøve å komme med et konkret forslag: Fredag: Setemuskler, forside lår, mage, tricep, bicep Lørdag: bakside lår, skuldre, rygg, evt. legger Søndag: Setemuskler, forside lår, mage, tricep, bicep Du vil få repetert endel av øvelsene i løpet av uken, og få størst progresjon her. Musklene får hvilt seg litt, siden du trener andre muskelgrupper på lørdager. Samtidig får du trent mesteparten av kroppen i løpet av uken. ---------------------------------- Dette treningsopplegget her ville jeg holdt meg langt unna. Når du skal trene øvre delen av ryggen vil du måtte bruke bicepsene dine hardt(lat pull, og seated row). Du vil med andre ord trene bicepsene dine tre dager på rad. Dette vil føre til overtrening delux, og absolutt null fremgang. Hvis du er utrent bør du heller trene hele kroppen hver gang. Snakker om en 6-7 basisøvelser , tar deg ikke mer enn 1time hver gang. Tren annenhver dag. Når du har gjort dette en 3-4måneders tid kan du gå over på et 2-splitt program. 3splitt er for godt trente personer som er ute etter max volum, noe jeg tviler på at du er. Mitt treningsråd er: knebøy(lår, rompe) markløft(bein, korsrygg) lat-pull(biceps, bakre rygg) seated-row(biceps, øvre bakre rygg) benkpress-enten med manualer, eller stang- (bryst, triceps) crunches-situps, hvis du klarer på skråbenk, ellers vanlige(mage) kjør 3- serier på hver øvelse. Dette programmet vil ta deg under 1t. Kjører du dette annenhver dag vil du merke stor fremgang...trust me! Men skal du på død og liv splitte, så må du trene rygg& biceps på samme dag. Og triceps og bryst på den andre. Trener du øvre rygg må du bruke biceps, og trener du bryst må du bruke triceps.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå