Gå til innhold

Svimmelhet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter en del med svimmelhet, spesielt like etter jeg har stått opp samt når jeg reiser meg (ortostatisme).

Hva kan dette skyldes? Jeg har normalt blodtrykk.

Anonymous poster hash: 38738...c53
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drar opp denne..

Skrevet

Sliter også med svimmelhet. I starten så begynte jeg å være svimmel da jeg la meg og hele natta, til og med morran. Nå så er jeg svimmel nesten konstant, men jeg skal på videre undersøkelser! Jeg anbefaler deg å dra til legen å ta blodprøver får å se om du har jernmangel og ta EKG for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Du kan få blodtrykksfall når du reiser deg for raskt, og da kan man bli svimmel. Det enkleste å gjøre med dette er å bedre sirkulasjonen med fysisk aktivitet om du ikke allerede er det:) Ellers er det lurt å sjekke jern og blodprosent hos legen. Mange kvinner har lite jern pga. menstruasjonen og så får de ikke nok jern via kosten.

Anonymous poster hash: 9ca1b...f37
Skrevet

Jeg har normalt jernnivå og blodprosent. Blodtrykksfall er jo normalt, men jeg er også svimmel uten å ha reist meg først, spesielt tidlig på dag.

Skrevet

Det er meget stor sannsynlighet for at dette kan skyldes nakken. Har du problemer med nakke og/eller rygg? Jeg var skikkelig svimmel en periode og gikk da til kiropraktor. Etter en del behandlinger ble det borte. En annen mulighet kan være angst og stress. Det er vanlig at svimmelhet skyldes en av disse tingene.

Anonymous poster hash: ec62b...2d0

Skrevet

Det er meget stor sannsynlighet for at dette kan skyldes nakken. Har du problemer med nakke og/eller rygg? Jeg var skikkelig svimmel en periode og gikk da til kiropraktor. Etter en del behandlinger ble det borte. En annen mulighet kan være angst og stress. Det er vanlig at svimmelhet skyldes en av disse tingene.

Jeg har problemer med ryggen, men ikke med nakken. Angst og stress er nok mulig begge deler, er det mulig å bli kvitt det dersom det er en av disse tingene som forårsaker det?

Skrevet

Jeg har også normalt blodtrykk, jernlager og blodprosent, men fremdeles sliter jeg med det samme som deg..

Tviler litt på at det kommer av stress eller angst, faktisk.

Anonymous poster hash: 976dd...ebf
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg sliter med svimmelhet pga lav blodprosent og jernmangel. Plages du at anspenthet eller stressnakke kan det også forårsake svimmelhet.

Skrevet

Dersom det skyldes stress eller angst er det fullt mulig å bli kvitt ja. Mn du må kanskje lære deg noen avspenningsteknikker og dette kan ta litt tid. Se om du finner en bok om stresshåndtering eller selvhjelp mot angst. Har selv slitt med dette, men nå er jeg myye bedre :) Lykke til

Skrevet

Vitamin D-mangel kan også forårsake svimmelhet. Jeg var nylig hos legen og tok blodprøve for dette. Trodde først det var jernmangel, men den gang ei.. Dra til legen!

Anonymous poster hash: cd282...dc6
Skrevet

Vitamin D-mangel kan også forårsake svimmelhet. Jeg var nylig hos legen og tok blodprøve for dette. Trodde først det var jernmangel, men den gang ei.. Dra til legen!

Anonymous poster hash: cd282...dc6

Jeg har faktisk d-vitaminmangel, så da kan det hende at det er derfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...