Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Ho-ho-ho, idag har jeg vært i den lille skogen min og blinket meg ut et juletre som jeg skal ta inn. Så gøy!

:tre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh! Kryss i taket. Da har jeg hentet siste lille lass med saker som har stått på lagring hos et firma som driver med sånt. Selv om det koster litt hver måned, så er jeg glad for at slike plasser finnes. Ikke gøy å stable ting hos slekt og venner.

Det er mest bøker da, og heldigvis har jeg laget litt plass til dem i de to billyhyllene jeg har her. Og en burk med julepynt så jeg i farta. Den kan jo komme vel med, jeg aner ikke hvor jeg har julepynten akkurat nå. Og idag var jeg på nippet til å kjøpe noe ekstra julepynt, men greidde å stå imot. Det er faktisk bedre med et tre uten for mye pynt, enn overlessa. Men har lyst å ha pynt på treet som går i samme fargeskala, feks kun sølv, kun blått eller bare hvitt......

Derimot kjøpte jeg deilig rødvin, masse tlys og kubbelys. Her skal det koses!

:vin::sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om flaks! Har hatt litt trøbbel med å få inn alle tvkanalene, så jeg har igrunnen gitt opp både Farmen og alt. Men det svarte seg å mase litt, så idag kom alle kanalene ramlende som erter ut av en sekk.

Da blei jeg stående midt mellom valget om å drive med praktiske gjøremål eller å segne ned i stolen foran tven. Skal innrømme at tven vant idag! Og ettersom jeg har fått med meg, så er det visst finale i Farmen også ikveld. Ikke at det betyr allverden, men gøy likevel.

Samtidig så føler jeg at jeg har ikke gått glipp av noe heller. Det er de samme reklamene, og reprise på både Kongen av Queens og Two and a half men. :ler:

Lager fine dekorasjoner utendørs. Av rekved, gamle svære tønner, einerkvister og litt julepynt som tåler å stå ute. Blir så flott! Bilder kommer kanskje... :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig hadde jeg tenkt å bruke denne dagboka mest til interiørmessige ting og ikke så mye privat. Men skal gjøre et unntak! Jeg har tatt kontakt med en fyr som jeg var på kurs med for mange år siden. Jeg husket ikke etternavnet hans, men i disse tider med både Facebook og Linkedin, så er det ikke så vanskelig å lokalisere folk. Jeg bare la han til på Linkedin og skreiv ikke så mye.

Idag fikk jeg hyggelig svar! Han husket meg godt og skreiv masse. Grunnen til at han dukket opp i minnet mitt nå, er at jeg ryddet i julepynten og fant et koselig julekort som han hadde sendt meg. Derfor altså!

Nå er det sånn at jeg har erklært meg singel for resten av livet, uten å være hverken bitter eller mannevond, men samtidig så er det noe med å holde litt kontakt med det andre kjønnet og ikke ta av så veldig. Kanskje vi kan bli reisevenner, tenker jeg. For vi har masse felles interesser! Så det så.

Skal heller ikke mase og kjase med dette, noe som har vist seg å slå feil før i andre relasjoner. Jeg ser godt feilene jeg har gjort; jeg ville altfor mye altfor fort og altfor tidlig......men nå altså: ta det rolig, prate hyggelig på mail framover.......slik ser jeg det for meg, iallefall og så får det bli som det blir!

Aner ikke om fyren er singel engang, men på det nåværende tidspunkt så spiller det ingen rolle. Bortsett fra at jeg skal ikke ødelegge noe for noen.

Men at det var en hyggelig liten vitamininnsprøytning en grå morgen, det er sikkert.

Ser også at de store trærne her skal få stå! De tar av veldig for vær og vind, og det hadde vært en kjempetabbe å sage dem ned.

Så jeg noterer meg at livet er i stadig endring og at hyggelige overraskelser kan vente rundt neste hjørne. :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel holde det jeg lover. Her er en liten smakebit av en svær dekorasjon jeg har i inngangen. Ei blå, gammel og værbitt sildetønne som stod her har fått et nytt liv !

Med fuglematkuler hengende i sølvgreiner. Rekveden er blitt våt, men den er mye finere når den er tørket opp. Så her er det fullt liv hver dag med småfugler som vil ha mat.

post-8346-0-73862600-1417719389_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg på hotel i tigerstaden. Skal treffe slekt og venner imorgen og resten av helga :-)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig helg! Reiste hjem til mitt lille paradis igår, og jeg hadde så mye energi at jeg gikk på et møte om kvelden.

Idag skal jeg avgårde og få tak i mer ved, og ikke minst: opptenningsved. Det er meldt storm og uvær ikveld her jeg bor, og jeg er forberedt på at strømmen kan gå. Men hvis man har nok ved og stearinlys så er det ikke så farlig. Man må gjøre det beste utav det. Egentlig så elsker jeg når naturkreftene røsker litt opp!

Er spent på hvordan det fungerer i forhold til huset mitt. Mulig jeg ligger litt i le og at det ikke blir så galt. Time will show! Litt skrekkblandet fryd her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gikk veldig bra med stormen! Heldigvis ligger jeg litt i le og de store trærne hjalp veldig! Det eneste som føyk avgårde, var det nyinnkjøpte juleneket mitt, men nå er det på plass igjen. Jeg fyrte til ovnen var omtrent rødglødende og hadde en million tente stearinlys igårkveld. Men det var altså ikke helt nødvendig. At både TV og internett funket, er jo et lite mirakel.

Men det jeg liker mindre, er at jeg har oppdaget en liten lekkasje i taket. Det er mest når det regner utrolig mye. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men jeg har jo forsiking. Vet at jeg burde ordne det sporenstreks, men skyver det litt foran meg. Vet det er dumt.

Idag skal jeg bare være hjemme, rydde, ordne og se på Nobelprisutdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om jeg kanskje får den hyggeligste og mest sosiale jule- og nyttårsfeiring jeg har hatt på lenge. Av erfaring legger jeg forventningene veldig lavt og forventer ingenting. Juler har ofte ikke blitt det som jeg forventet, og kanskje verre. Og det kan sjølsagt skje i år også, men jeg velger å være positiv og sier til meg selv at jeg greier meg utrolig godt alene også. Kanskje det er cluet?

At man først må trives i eget selskap før man kan trives i andres, eller noe sånt. Hobbypsykologi på morningen!

Venter på en som skal komme og montere den flotte glasstaklampa mi. Gleder meg sjuk til å se den ferdig opphengt, for den har ligget i en eske i flere år, faktisk.

Og jeg innbiller meg at den kommer på sin rette hylle, bokstavelig talt. Men, er redd at den er litt mindre enn jeg forestiller meg. Vi får se. Lys trenger jeg, okkesom.

Det er mørkt om kveldene her nå, men jeg har lys i alle vinduer omtrent, og det kom ikke som noen bombe på meg at det er mørkt i desember. Liker de små batteridrevne lysledningene jeg har rundtomkring. Er så gjerrig og lat at jeg slår dem av og tar dem inn om natten for å spare batteriene. :ler::tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flott den taklampa blei! Bedre enn forventet, faktisk. Og den passet helt perfekt over bordet mitt.

Nå kan jula bare komme for min del.

:gave::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletreet er på plass, pynta og alt! :tree:

Jeg greidde ikke dy meg. Det er så lenge siden jeg hadde mitt eget juletre, av forskjellige årsaker. Fant igjen pynt fra gamle dager, og så har jeg noe nytt og noe jeg kjøpte senest idag. Faktisk slike spaserstokker som man ser på juletreet til Donald. :ler:

Det er såååå lekkert! Skal se om jeg greier å ta et fint bilde.......

post-8346-0-39487400-1418755504_thumb.jp

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg nesten vært gørrlat, men har da ordnet og fikset på gjesterommet i det minste. Pluss fått vekk mer skrot fra gangen. Så summasummarum er det ikke så galt. Må nok ha en større opprydning på langgangen min før jul, men tar det etterhvert. Har en liten gang, og en stor innafor som er full av tomme esker etc.

På lørdag kommer en fyr med ved til meg! Han har traktor og kommer fint opp bakken. Jeg fyrer hver dag, selv om jeg egentlig ikke trenger det, jeg bare liker å ha det varmt og godt. Det er forøvrig ikke meldt kuldegrader i uoverskuelig framtid, og jeg nyter det. Elsker grønne vintre! Tror bilen min liker det også.

:nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråvåknet av et forferdelig tordenvær med hagltromming på taket! - Så gikk strømmen. Kjente at jeg fikk et øyeblikks panikk, men greidde å beholde fatningen. Så oppdaget jeg etter en liten stund at alle naboene hadde fått strømmen tilbake, men ikke jeg. Litt mer panikk.

En stemme sa til meg at jeg skulle kikke i sikringsskapet og der fant jeg en jordfeilsknapp som det stod "off" på. Min intuisjon sa at jeg skulle sette den på "on".

Og da kom strømmen tilbake, så det var riktig tenkt. Herregud, jeg er da ikke elektriker. Men greit å vite til neste gang.

Det som igrunnen bekymret meg mest, var hvordan jeg skulle få meg en kaffekopp! :kaffekopp::hallo: Men nå er alt iorden, gudskjelov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, da var veden endelig på plass! To freske ungdommer og en traktor gjorde susen, de kjørte helt opp til porten min og satte fra seg en svær palle med deilig ved. Men ikveld er det så mildt og godt at jeg sparer litt på veden.

Et par praktiske ting igjen, så kommer besøket mitt tirsdag og vi skal lage mat sammen og bare prate og kose oss. Har bakt havreflarn idag, men nå har jeg snart spist opp alt sammen! :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så idag kjøpte jeg kjøpekaker! - Har også fått gjort masse annet praktisk idag, blant annet fått vekk masse flytteboss som hadde hopet seg opp. Stolene jeg kjøpte til bordet mitt, kom i svære esker blant annet. Så jeg hadde full bil til fyllinga idag også.

Ellers skjønner jeg ikke så mye av hvilket system de har i denne kommunen, men jeg har laget mitt eget system, lov det vel? Sålenge jeg ikke forurenser og forsøpler, men tenker både miljø og gjenbruk, burde det holde!

Juleneket mitt henger med nebbet, så jeg vurderer å kaste det i komposten. Har istedet hengt opp freske blå julekuler fra Biltema i et tre! I forskjellige blåfarger.

Naboene her har forferdelig dårlig smak, haha, de har julelys i alle regnbuens farger som blinker, gud, noe så harry.

Jaja, så stikker jeg meg fram med bedre stil da. :fnise:

:nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter en aldeles herlig og koselig nyttårsaften sammen med kjente og kjære, så ser jeg fram til et godt og innholdsrikt nytt år. Dette bare forteller meg at jeg gjorde helt riktig da jeg flyttet til denne kanten av landet. Alt føles så rett.

Vi skreiv faktisk nyttårsløfter som vi la i en eske som skal leses opp neste nyttår. Jeg skreiv vel litt i store trekk og tok fram dette med miljø og gjenbruk, at jeg skal bli flinkere å tenke på miljøet, pluss at jeg skal lage et flott uteområde her.

:regler::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er julen stort sett ryddet ut. Selv om det kan virke litt sterilt, så er det deilig også. Jeg har tatt litt og litt og ikke alt på en gang for at overgangen ikke skal bli for stor. Så nå er det store spørsmålet hvor jeg skal gjøre av alle plastboksene med julepynt?

Jeg ser at jeg trenger overhode ikke flere småting eller klær, men skap, skuffer, boder og hyller. Så det får være et prosjekt framover.

Der som juletreet mitt stod, har jeg nå satt opp staffeliet mitt med et ferdig malt bilde på. Ser flott ut, synes jeg.

Sa jeg at jeg har fått meg pusekatt? Har overtatt den for noen som ikke hadde tid til den, og før det så var den en hittekatt, stakkars. Men den har fått et fantastisk godt liv her hos meg. Ser ut som den trives, den maler og leker. Den har også vært på musejakt og gjør nytte for seg.

:catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på stormen. - Har en følelse av at det ikke blir så galt som det antydes i avisene, iallefall her. Dessuten ligger jeg på "riktige" siden, og har store trær som ly mot vestsiden, der stormen kommer fra.

Men jeg har tatt inn nok vedkubber i tilfelle strømmen går og fjernet alle løse gjenstander. Og stort mer kan jeg ikke gjøre. Ja, og så har jeg nye batterier på den lille radioen min! Og mange bøker som jeg godt kan lese en gang til. Med hodelykt.

Og sjølsagt masse stearinlys, kubbelys og Tlys i alle kriker og kroker. Et lite glass rødvin blir det også. Så da skal jeg nok overleve og vel så det.

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og joda, jeg overlevde og vel så det! Det ble ikke så galt, og jeg er sjeleglad for at jeg ligger lunt og godt for vind og stormer fra havet her. Strømmen var borte kun en liten stund, og den kom tilbake før det blei kaldt inne. Føles som jeg er skjermet på en måte.

Ellers planlegger jeg hage og planting. Gleder meg til jeg kan pusle utendørs og sola kommer skikkelig. :sol:

Driver også og planlegger en tur med venninna mi i sommer. Vi har lyst på en tur i norsk natur og se fjord og fjell. Men det er dyrt å bo på fine hotell her i landet, så vi satser på å ta med litt campingutstyr også. Hvis været blir bra, så går alt an, pleier jeg å si. Vi skal muligens også på en sjøtur! At vi gleder oss, er mildt sagt, men halve moroa er å planlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...