Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Rumle skrev:

God fredag/nesten lørdag :) 

Håper du ikke fortsatt regner bort :klemmer: 

catrain1.png

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det regner en del enda, men fikk plantet en del i går :) 

• Liker 2
Skrevet

Så fint da! Hva plantet du? :) 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, hjertesukka skrev:

funny_wine_humor_with_a_little_wine_i_feel_fine_kitchen_towel-r4ed578ecbb5548ef9ff89aeccbf1cc18_2cf11_8byvr_324.jpg

:) 

10 timer siden, Frøkensina skrev:

Så fint da! Hva plantet du? :) 

Jaaa endelig! :ler: Omplantet noen roser og en haug med tulipaner og div andre tidligere løk :Nikke: Tenkte å fortsette i dag, men nå høljregner det igjen, får se det litt an ..

Ha en fin lørdag :blomst: 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Drev også å delte opp en prydgress som har stått aaaltfor lenge i en liten potte. Det var så mye røtter at jeg en stund lurte på om det var en innerpotte i fiber under potten - men det var masse finspunnede røtter! :sjokkert: Den var helt umulig å dele med hendene, så jeg endte opp med å dele den med sparkel dings - av alle ting :ler: 

Delte den i 5 deler, blir spennende å se om jeg har vært for aggressiv med delingen - håper ikke det! 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Så kreativt å dele med en sparkeldings!  :biggrin: Kjenner meg litt igjen der, tar det jeg har nærmest. (Banke inn småspiker i veggen med brilleetui og sånn). Vi damer er ikke tapt bak en vogn! :Hehe:

Håper prydgresset ditt gror som bare det- holdt på å si "som gresset bak do", men det skal jeg ikke. :icon_lol:

(eller kanskje jo!)

#trenger visst mer kaffe#:kaffekopp::Nikke:

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Skrevet

:ler:  Det går sikkert strålende med gresset, gressrøtter er noe av det mest standhaftige i planteverdenen :jepp: 

Håper du får plantet deg ferdig Rumle og at du fikk deg en god :kaffekopp:  Hjertesukka. 

Håper dere har en fin lørdag :blomst: 

• Liker 2
Skrevet

Takk, har en super lørdag. Fikk tak i 6 blå svibler (knopper) som jeg hadde oppi en stor sølv vinkjøler, dyttet masse mose rundt (som jeg fant ute) og noen fine kongler. Vips julestemning! :xpb_knuddel:

• Liker 2
Skrevet

Koselig! :Nikke: Jeg sto og så på en gammel panne ute i dag og tenkte det samme, at jeg vil plante svibler i den :Nikke: 

Men, hva gjør du med mosen? Tar du den bare inn som den er eller vasker du den først? Jeg er så bekymret for brunsegl-egg at jeg spyler og skyller den for harde livet :ler: Men, du har vel ikke like mye problem med de der?

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Rumle skrev:

Koselig! :Nikke: Jeg sto og så på en gammel panne ute i dag og tenkte det samme, at jeg vil plante svibler i den :Nikke: 

Men, hva gjør du med mosen? Tar du den bare inn som den er eller vasker du den først? Jeg er så bekymret for brunsegl-egg at jeg spyler og skyller den for harde livet :ler: Men, du har vel ikke like mye problem med de der?

Nei, jeg gjorde ingenting. Tror nok at du er plaget mer med brunsnegl enn meg. Men, hvordan blir mosen når du vasker og "herjer" med den? :icon_lol:

Gammel panne med mose og svibler høres jo fantastisk flott ut.

• Liker 2
Skrevet (endret)
14 minutter siden, hjertesukka skrev:

Nei, jeg gjorde ingenting. Tror nok at du er plaget mer med brunsnegl enn meg. Men, hvordan blir mosen når du vasker og "herjer" med den? :icon_lol:

Gammel panne med mose og svibler høres jo fantastisk flott ut.

Joda, den blir litt slapp i fisken :laugh: Men, det går nå greit :Nikke: 

Ja, det var det jeg også tenkte :jepp: Den har en nydelig blåturkis emalje på utsiden, og er litt rusten og ganske så shabby :rodmer: 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet

29118e61dea97bd077cb99f7199309ae.jpg 

Sånn farge, men litt mindre slitt :ler: 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Lurer på hvor man kan få tak i den tette, lave putemosen (?) som er på bilde 3 og 5? Har aldri sett det til salgs. Har dere?

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet

Svibler i mosekuler :hoppendeglad: Men tror ikke jeg ville fått det til :ler: 

43 minutter siden, Rumle skrev:

Lurer på hvor man kan få tak i den tette, lave putemosen (?) som er på bilde 3 og 5? Har aldri sett det til salgs. Har dere?

Det vet jeg ikke sikkert, men i blant selges mose f.eks. på Mester Grønn. Ellers bør man vel være heldig med naturen :klo: Mye forskjellig mose på hytta når jeg tenker meg om.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Frøkensina skrev:

Svibler i mosekuler :hoppendeglad: Men tror ikke jeg ville fått det til :ler: 

Det vet jeg ikke sikkert, men i blant selges mose f.eks. på Mester Grønn. Ellers bør man vel være heldig med naturen :klo: Mye forskjellig mose på hytta når jeg tenker meg om.

Jeg har kjøpt mose mange ganger før jul, men aldri funnet slik mose :sukk:

F217-11.jpg

8540896082db6f45871d4793a246d06a.jpg

Men den har jeg sett fint lite til :ler: 

• Liker 2
Skrevet

Ah, lekkert, lekkert, lekkert, lekkert, lekkert......:Nikke:

Har aldri tenkt over det med mosen, for jeg går bare ut en tur og der ligger den oppover lia. Men mulig at man kan være heldig på Mestergrønn. Kanskje jeg skal begynne å selge, haha. Men ser jo at den på bildet er litt mer sammenfattet enn den jeg har. Min spriker mer, liksom.:ler:

• Liker 2
Skrevet

Sånn:

Dårlig bilde,  men det er mye, mye finere in real life. :pasha:

Mosepose.JPG

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, Rumle skrev:

Jeg har kjøpt mose mange ganger før jul, men aldri funnet slik mose :sukk:

8540896082db6f45871d4793a246d06a.jpg

Men den har jeg sett fint lite til :ler: 

De kulene var kjempesøte :jepp: Men det er mulig det ikke er noen norsk art. 

15 timer siden, hjertesukka skrev:

Sånn:

Dårlig bilde,  men det er mye, mye finere in real life. :pasha:

Mosepose.JPG

Stilig :blomst: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...