Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

hjertesukka

Anbefalte innlegg

Jotakk, det humper i vei! :alice:

Fælt så lang tid det tar, og jeg eier ikke tålmodighet heller. Men greier å sole meg og ta noen bilder da, så skal vel ikke klage. 

Så du har både hvite og rosa løytnantshjerter, heldiggrisen! :ninuskapus:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, hjertesukka skrev:

Jotakk, det humper i vei! :alice:

Fælt så lang tid det tar, og jeg eier ikke tålmodighet heller. Men greier å sole meg og ta noen bilder da, så skal vel ikke klage. 

Så du har både hvite og rosa løytnantshjerter, heldiggrisen! :ninuskapus:

Ja, det er vel bare aa ta tiden til hjelp. Men kjedelig er det nok, ja :troest:

Ja, har baade hvite og rosa. Er veldig glad i de, saa har maaaange :laugh:

Ha en fin uke! :smilyblomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, det er vel bare aa ta tiden til hjelp. Men kjedelig er det nok, ja :troest:

Ja, har baade hvite og rosa. Er veldig glad i de, saa har maaaange :laugh:

Ha en fin uke! :smilyblomst:

Tusen takk, og i like måte! 

Da regner jeg med at de formerer seg og sprer seg? - Den ene jeg har, står nå i ei sinkbøtte, men tenkte å spa den ned i bedet etterhvert. (når jeg blir i stand til å bruke en spade) . Vet du om de liker det tørt og full sol, eller mer skyggeaktig?:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og sjekket litt i bedet- og ser til min store og gledelige overraskelse at den blå valmuesøsteren kommer med knopp! :nordvesta:

Har hatt den i to år, og det virket som den hadde gitt opp, men jeg ga den en dæsj med hønsegjødsel i vår, og det likte den tydeligvis! Hage er nå gøy! :yvonne:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, hjertesukka skrev:

Tusen takk, og i like måte! 

Da regner jeg med at de formerer seg og sprer seg? - Den ene jeg har, står nå i ei sinkbøtte, men tenkte å spa den ned i bedet etterhvert. (når jeg blir i stand til å bruke en spade) . Vet du om de liker det tørt og full sol, eller mer skyggeaktig?:)

De trives nok best i litt halvskygge og ikke altfor toert, tror jeg. Men, de tolerer mye, er mitt inntrykk. De er lette aa dele fra roten og ogsaa ganske lett aa ta stikling fra litt utpaa sommeren. Jeg kniper av blomsterstilkene og blader som ser slitne ut etterhvert som de avblomstrer, da fortsetter planten veldig mye lenger enn om du ikke gjoer det, i tillegg lages det kraftigere ledd paa stilkene, der hvor en ny stilk kommer ut fra en annen, og du ser at det blir liksom en slags kapsel paa. De klipper jeg av ofte og setter i ny jord. Ikke alle blir nye planter, men ofte funker det.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaper du forstaar hva jeg skriver, er saa vanskelig aa forklare uten en haug med tegn og og bokstaver! :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, hjertesukka skrev:

Var ute og sjekket litt i bedet- og ser til min store og gledelige overraskelse at den blå valmuesøsteren kommer med knopp! :nordvesta:

Har hatt den i to år, og det virket som den hadde gitt opp, men jeg ga den en dæsj med hønsegjødsel i vår, og det likte den tydeligvis! Hage er nå gøy! :yvonne:

Saa utrolig goey! :alice:Kjenner den folelsen veeeeldig godt! Fant mange blomsterskudd paa en hvit dvergrognebaerbusk i gaar, for aller foerste gang! Har hatt den i flere aar, oghadde nesten gitt opp! Haging er kjempegoey ja! :alice:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om løytnantshjertene! Det var omtrent som jeg tenkte. Det er akeleie og stokkroser som trives i grunn jord og mye sol, kom jeg på.

Syns du er kjempeflink å skrive, jeg. Ikke så lett! Ja, det er såååå gøy når det skjer overraskende ting i hagen! :danse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg elsker sol, så var det deilig med regn i hagen nå! :PDet var veldig tørt!

Vanligvis så koser jeg meg med å vanne litt rundt, men formen tillater ikke den slags utskeielser ennå. Skulle sjølsagt fått meg en hageslange, men har vaskerom lett tilgjengelig fra hagen.

:regn:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To røde rhododendroner står snart i full blomst, og snart kommer den blå og rosa også. :yvonne:

IMG_1291.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2017 den 10.55, hjertesukka skrev:

Selv om jeg elsker sol, så var det deilig med regn i hagen nå! :PDet var veldig tørt!

Vanligvis så koser jeg meg med å vanne litt rundt, men formen tillater ikke den slags utskeielser ennå. Skulle sjølsagt fått meg en hageslange, men har vaskerom lett tilgjengelig fra hagen.

:regn:

Med kanne_ Er ikke det veldig tungvint_ Jeg er helt avhengig av hageslangen min altsaa, ellers hadde jeg vannet dagen lang! :laugh:

Skal du dra snart naa, eller er det jeg som husker feil_ :)

Understrek betyr altsaa spoersmaalstegn :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rumle skrev:

Med kanne_ Er ikke det veldig tungvint_ Jeg er helt avhengig av hageslangen min altsaa, ellers hadde jeg vannet dagen lang! :laugh:

Skal du dra snart naa, eller er det jeg som husker feil_ :)

Understrek betyr altsaa spoersmaalstegn :laugh:

Jeg har diverse tomme bøtter stående som fyller seg opp når det regner, så det hjelper også. Men ja, jeg må få meg en slange med tid og stunder! 

Meningen er å dra 7.juni, og jeg håper virkelig jeg er "frisk" nok til å dra. Er jo en stund til enda. (man skal ikke være hverken for syk eller for frisk til slike turer! )- Så jeg har ikke sådd så mye i år, og stemor etc spar jeg ned i bedet før jeg drar og krysser fingrene for regnbøyer sånn av og til! Eneste jeg er litt bekymret for er blodbegerne mine, men har noen nær slekt som jeg tenker prakke dem på! :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart med boetter staaeende rundt omkring :) Haaper du faar noen til aa passe de ja!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig god helg!  Håper den blir varm og fin for alle!

Her er den nye blålilla rhododendronen min, som snart står i fullt flor, og i forgrunnen de spennende liljene som Frøkensina gjorde meg oppmerksom på! :nordvesta:

IMG_1300.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hjertesukka skrev:

Riktig god helg!  Håper den blir varm og fin for alle!

Her er den nye blålilla rhododendronen min, som snart står i fullt flor, og i forgrunnen de spennende liljene som Frøkensina gjorde meg oppmerksom på! :nordvesta:

IMG_1300.JPG

:ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser nå at jeg har skrevet helt feil! Det er ikke liljer, men antakelig orkide og nattfiol. Når de springer ut, vil det være lettere å bestemme. :PEller kanskje noe helt annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatene mine har stagnert helt .. maa si at det har jeg aldri vaert borti foer. Skal proeve aa potte dem om og se om det hjelper. Merkelige greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Tomatene mine har stagnert helt .. maa si at det har jeg aldri vaert borti foer. Skal proeve aa potte dem om og se om det hjelper. Merkelige greier..

Hm, merkelig! Har ikke vært ute for det. Som du sier, kanskje det hjelper å potte om, gi dem mer plass, liksom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...