Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oh, my God! Som jeg lo av den creepy og syngende mannen du la ut på "Klarer du å være ærlig"? :hoho:

Litt mer sminke så hadde han blitt Frankenstein! :sjokk::ler:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, hjertesukka skrev:

Oh, my God! Som jeg lo av den creepy og syngende mannen du la ut på "Klarer du å være ærlig"? :hoho:

Litt mer sminke så hadde han blitt Frankenstein! :sjokk::ler:

Trolloll-mannen?!! Ja, han er jo helt unik :laugh: Bra å se på dårlige dager, umulig å ikke le :ler: 

• Liker 1
Skrevet

God jul til deg, Rumle!

:edie:

• Liker 1
Skrevet

Da er jeg hjemme igjen etter et par dager borte. Veldig koselig; god mat, vin, pakker og en god runde Trivial Pursuit! Elsker det og spesielt alt utenomsnakket og misforståelsene! :hoppendeglad::vin:

Ellers trodde jeg alt var i sin skjønneste orden da jeg kom hjem, men neida, da jeg skulle sjekke litt rundt så var altså den hagebuen min falt ned på terrassen, men ingen skade skjedd så langt jeg kan se. Er glad jeg ikke var hjemme, for det  har nok bråket noe forferdelig! Stakkars pusen :ninuskapus:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres ut som en fin julefeiring :) 

Den hagebuen din altså! :ler: Kanskje du må vurdere å få laget noe fundament den kan forankres skikkelig i til sommeren? Jeg vurderer det til pergolaen (som enda ikke er oppe :fnise:). I morgen skal det jo bli skikkelig ille - hvordan ser værmeldingen ut for ditt område?

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Ja, du sier noe, du Rumle! Jeg trodde jo at det skulle holde det jeg hadde laget. Gravd den ned og lagt masse stein og grus rundt, og den støttet seg inn til terrassen nederst ca 20cm eller noe sånt. Men jeg må vel til med noe sement, kanskje? Det som jeg egentlig er på jakt etter, er slike gamle mursteiner som er litt tæret av tidens tann, til å legge rundt. :hjerter_rundt:

Ellers ligger jeg litt i le for vinden som kommer, men har noen svære grantrær som tar imot støyten, og jeg håper virkelig de er godt rotet! En som så på det, mente at de ville ikke komme nær huset om de blei revet opp/ned. Håper da det! :(

Og hos deg da? Står det rett på, eller?

Skrevet
19 timer siden, hjertesukka skrev:

Ja, du sier noe, du Rumle! Jeg trodde jo at det skulle holde det jeg hadde laget. Gravd den ned og lagt masse stein og grus rundt, og den støttet seg inn til terrassen nederst ca 20cm eller noe sånt. Men jeg må vel til med noe sement, kanskje? Det som jeg egentlig er på jakt etter, er slike gamle mursteiner som er litt tæret av tidens tann, til å legge rundt. :hjerter_rundt:

Ellers ligger jeg litt i le for vinden som kommer, men har noen svære grantrær som tar imot støyten, og jeg håper virkelig de er godt rotet! En som så på det, mente at de ville ikke komme nær huset om de blei revet opp/ned. Håper da det! :(

Og hos deg da? Står det rett på, eller?

Har litt samme situasjonen her, noen svære trær som treffes først. Har opplevd at flere av de aller største falt som pinneved like rundt huset i en skikkelig storm for en del år siden, revet opp med svær rot og alt :unsure: sååååå føler meg ikke helt trygg på de når de blåser slik, men må jo bare håpe det går fint :Nikke: 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Rumle skrev:

Har litt samme situasjonen her, noen svære trær som treffes først. Har opplevd at flere av de aller største falt som pinneved like rundt huset i en skikkelig storm for en del år siden, revet opp med svær rot og alt :unsure: sååååå føler meg ikke helt trygg på de når de blåser slik, men må jo bare håpe det går fint :Nikke: 

Oj, høres skummelt ut! Jeg er livredd for at den største grana her, skal velte overende. Men jeg får i så fall ta det med fatning så lenge den ikke velter over huset. Akkurat nå syns jeg at det har begynt å gi seg litt, forresten! (Vinden altså).:P

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det var faktisk skikkelig skummelt - men for meg var det bare skummelt etterpå, for jeg sov som en stein igjennom alt :hoho: Og våknet til 8-9 monsterstore gran/furu som var falt rundt huset! Det ene bare noen meter fra der jeg lå og sov :sjokkert: 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som det har begynt å roe seg her også nå .. :Nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Oj, bare noen meter fra der du sov, ja! Hjelpes. Men hva gjorde du sånn konkret etterpå? Ringte brannvesenet eller politiet? Jeg hadde ikke visst hva jeg skulle gjøre.....:ohmy:

Skrevet
1 time siden, hjertesukka skrev:

Oj, bare noen meter fra der du sov, ja! Hjelpes. Men hva gjorde du sånn konkret etterpå? Ringte brannvesenet eller politiet? Jeg hadde ikke visst hva jeg skulle gjøre.....:ohmy:

Gjorde ingenting sånn rett etterpå, for trærne lå på tomten og hadde ikke truffet noe ledninger eller annet, så de ble fjernet litt etter litt over lengre tid.

Skrevet
2 minutter siden, Rumle skrev:

Gjorde ingenting sånn rett etterpå, for trærne lå på tomten og hadde ikke truffet noe ledninger eller annet, så de ble fjernet litt etter litt over lengre tid.

Ok, det kommer sjølsagt an på om noe er ødelagt går jeg utifra. Her har jeg så mange strømledninger overalt, at jeg er livredd.

I går satt jeg inne og så på flaggstanga mi som svaia, og den står mellom to strømledninger. Den er attpåtil gammel og muligens råtten, så den skal ned sofort! Jeg bruker den ikke heller, har stort balkongflagg. :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Ok, det kommer sjølsagt an på om noe er ødelagt går jeg utifra. Her har jeg så mange strømledninger overalt, at jeg er livredd.

I går satt jeg inne og så på flaggstanga mi som svaia, og den står mellom to strømledninger. Den er attpåtil gammel og muligens råtten, så den skal ned sofort! Jeg bruker den ikke heller, har stort balkongflagg. :) 

:jepp: Det var bare hell at ingenting ble truffet, de falt liksom mellom alt, men om noe blir truffet så er det vel brannvesenet man ringer, tror jeg? :klo: 

Huff, den høres litt skummel ut ja :unsure: Best å få den ned :Nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Sånn flaks da! Ja, hvis det skjer noe spetakkel ringer jeg brannvesenet, så får jeg noen kjekke karer hit som ordner opp, hehe.  :cowboy: :tre:

Hadde igrunnen tenkt å plante en klematis rundt den flaggstanga, men ved nærmere ettersyn er den boltet fast på fjell og det finnes lite jord der, så det har jeg skrinlagt. 

Tenk, nå kan vi så smått begynne å planlegge ute i hagen igjen, iallefall i hodene våre. :ler2:

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, hjertesukka skrev:

Sånn flaks da! Ja, hvis det skjer noe spetakkel ringer jeg brannvesenet, så får jeg noen kjekke karer hit som ordner opp, hehe.  :cowboy: :tre:

Hadde igrunnen tenkt å plante en klematis rundt den flaggstanga, men ved nærmere ettersyn er den boltet fast på fjell og det finnes lite jord der, så det har jeg skrinlagt. 

Tenk, nå kan vi så smått begynne å planlegge ute i hagen igjen, iallefall i hodene våre. :ler2:

Ja, er nok best å fjerne den. Husk den som falt ned på julaften i fjor og traff hun damen i hodet? For en forferdelig situasjon :( Tenk nå er det allerede over et år siden ..

Ja, ikke lenge til vi kan begynne å så de første frøene heller :) Må få på plass skikkelig lys i år - og så er det det vanlige målet; å begrense seg! :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Egentlig burde jeg ikke så noe som helst, for jeg har så vanvittig masse forefallende å gjøre, som bare blir utsatt og utsatt :sukk: Men, må vel så litt vel? :sjenert: 

• Liker 1
Skrevet

Det er akkurat slike hendelser som du nevner jeg har i bakhodet når det stormer som verst. Man vet aldri hva som kan fyke i hodet på deg. Noe så grusomt, husker det. Og derfor holder jeg meg stort sett innendørs i slikt vær.'

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal så heller, men vet bare at jeg skal ha mer poteter og noen grønnsaker til. Spent på om blodbegeren overlever, den henger nå inne på et kaldt rom og får bare bittelitt vann. Men har frø i bakhånd, så mulig jeg sår noen for sikkerhets skyld. :phaedra:

• Liker 1
Skrevet

Ja, den var jo skikkelig fin :Nikke: 

Har noen favoritter i bakhodet jeg også, men det er så mange jeg liker så veldig godt - og da er det vanskelig å velge! :ler: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...