Gå til innhold

Baby m/ørebetennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 2,5 uke siden var jeg på legevakten med sønnen min på 11 mnd, fordi han hadde tydelig vondt, feber og gulgrønn væske fra øret.

Legen mente han hadde en ørebetennelse som var på retur, og at det ville gå over om 1-2 dager. Det gjorde det forsåvidt, og han var fin i 2 dager, så kom feberen igjen.

så 1,5 uke etter første legebesøk dro vi til legen igjen, da han fortsatt ikke var bra. Da fikk vi Penicilin. Den har han nå gått på i 8 dager, men det renner fortsatt væske fra øret, han holder seg mye til øret og feberen kommer og går...

I dag oppdaget jeg væske fra det andre øret også.

Jeg trodde sypmtomer pleide å forsvinne ganske raskt når man får penicilin?? og er det ikke rart hvis han får betennelse på det andre øret når han allerede går på medisin.

Han har 2 dager igjen av kuren, men burde jeg kontakte lege igjen eller blir jeg bare sett på som hysterisk da???

Anonymous poster hash: ccd7f...42f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre å kontakte legen en gang for mye enn for lite når det gjelder barn synes jeg. Jeg har ingen erfaring med ørebetennelser så jeg kan ikke svare det på det desverre. Jeg hadde ringt legen/legevakten

Skrevet

Ørebetennelse er som regel virus så det er ikke så rart at penicillinen ikke fungerer.

Ring legen igjen i morgen.

Anonymous poster hash: 91013...8ce
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Er det Apocillin dere har fått? Imacillin?

Når barnet mitt har fått dette pga ørkebetennelse (og andre ting for så vidt), så har det fungert veldig effektivt. Men det varierer fra barn til barn hva som fungerer eller ei. Jeg vil råde deg til å skrive opp slikt i en egen bok for barnet ditt: Hvilke sykdommer han har hatt. Hvor lenge det varte. Hvilken medisin han har fått, hvor mye han har fått av den, og om den fungerte.

Det er veldig viktig å bli ordentlig ferdig med disse kurene, men tidligere når jeg har gått tom for medisin 1 dag før kurens slutt har det gått fint for legens del at vi sluttet med kuren da. Men det er annerledes når dere har 2 dager igjen. Ta kontakt med legen din, og spør vedk. om det.

Skrevet

Jeg har ørebarn. Vi går hos øre, nese- og halsspesialist. Her tar legen prøver av verken og sender det til testing for å finne ut hvilken type bakterie og dermed rett type antibiotika.

Anonymous poster hash: 45f65...b3d

Skrevet

TS

Tusen takk for svar.

Han har fått Weifapenin mixtur...

Det har begynnt å renne veldig fra begge ørene i dag, så jeg blir nok å dra til legen med han igjen i morgen.

Det burde jo ha blitt bedring på 2,5 uke uansett om det er virus eller bakterier??

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

TS

Tusen takk for svar.

Han har fått Weifapenin mixtur...

Det har begynnt å renne veldig fra begge ørene i dag, så jeg blir nok å dra til legen med han igjen i morgen.

Det burde jo ha blitt bedring på 2,5 uke uansett om det er virus eller bakterier??

Ja, dere må gå til legen igjen. Det burde ikke være slik etter 2,5 uke med medisin. Da må du si til legen at denne medisinen åpenbart ikke virker.

Skrevet

etter to og en halv uke ville jeg tatt med barnet til akupunktur, det gir smertelindring og styrker immunforsvaret

Anonymous poster hash: 29c7d...b66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...