Gå til innhold

Bør jeg ta sjansen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ut og reise tidlig fredag morgen. Kun med håndbagasje, så jeg går rett til gate.

Kan enten ta buss til flyplassen, som er der 25 min. før flyet går, eller 1 time og 25min.

Jobber til kl 02 på natta, og trenger den søvnen jeg kan få, så vil helst ta siste mulige buss. Men bør jeg ta sjansen..?

25 min. høres jo kurant ut, men har bare 5 min. fra ankomst flyplass, til gaten skal stenge da. Og det er jo for knapt. Men som regel har da ikke ombordstigningen startet engang, 20min før flyet går...

Anonymous poster hash: 372c4...383
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sov på flyet?

Vet med meg selv at jeg ville følt meg for stresset til å sove godt nok om jeg skulle riske 25 min.

Endret av Geesus
  • Liker 1
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor du reiser fra med tanke på sikkerhetskontrollen...det er jo den som tar tid når man kun har håndbagasje og skal på innlandsreise..

Om det er liten sjans for kø i sikkerhetskontrollen så hadde jeg tatt siste buss...

Anonymous poster hash: 9c1e0...4f3
Skrevet

Det er galskap å ankomme 25 minutter før flyet går. Husk at de fint kan stenge gaten 10 min før avreise.

Anonymous poster hash: 5b92d...994
  • Liker 3
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Hadde aldri turt å sjanse på at det går fint med bare 25 minutter. Da skal det så lite til før det går galt og du ikke rekker flyet. Litt kø ved sikkerhetskontrollen, noe i sikkerhetskontrollen som ikke er som det skal, noe med innsjekken osv osv.

Flyplassene pleier vel å be alle (på innenlandsreiser) komme til flyplassen minst en time før avgang, noe lenger på utenlandsreiser. 25 minutter hadde jeg aldri turt. Hadde 45 minutter i transitt på en av Europas minste nasjonale flyplasser, og tenkte at det var null stress, men det ble stress på grunn av sikkerhetskontrollen. Enda da var jeg der og hadde nesten dobbelt så lang tid som du tenker å ha.

Skrevet

Ikke gjør det. Du vet aldri hvor mye kø det er foran sikkerhetskontrollen eller om det oppstår en uventer sitvasjon.

• Liker 1
Skrevet

At folk ikke forstår at en flyavgang ikke er det samme som en bussavgang hvor det holder å være ved døren (gaten) sekunder før avreise.

Riktignok er det mange små flyplasser i Norge, men det får være grenser.

Anonymous poster hash: 5b92d...994
  • Liker 2
Skrevet

Hva om bussen er 5 minutter for sen? Altså, jeg hadde ikke tatt sjangsen.

• Liker 1
Skrevet

Må risikere noe for å kjenne at man lever osv...

Anonymous poster hash: 1cae1...701
Gjest navnelapp
Skrevet

Det kjem an på kvar du flyg frå, og kva flyselskap du flyg med. Hadde det vore frå Vadsø, Bardufoss eller Hovden hadde eg satsa på 25 minutt margin. Skal du fly frå Oslo må du ha 1:25. Skal du fly med Norwegian ville eg også hatt betre margin, som sagt utanom frå dei små flyplassane. SAS og Widerøe er langt "snillare" på gatestengetid, og avviser ikkje folk om dei ikkje må.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...