Gå til innhold

Oslo sentrum. Anbefal kafè og spisested!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen tips til koselige kafèer i Oslo sentrum?

Og spisesteder med god mat, og hyggelig atmosfære, hvor man kan få et billig måltid?

Gjerne litt utenom det vanlige.

Anonymous poster hash: a1182...f75
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, jeg synes Aurora Café og Bar har veldig god mat (ved HiOA). Og det er heller ikke så dyrt der, mener en rett ligger på mellom 120-150 kr. Ganske koselig også, en blanding mellom restaurant og pub. Alltid en god del folk når jeg er innom, virker som et populært sted. Anbefaler deres pide og hamburger. Calzonen de har er også god.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Colonel mustard på alexander kiellandsplass er fint. Det er oppkalt etter spiller cluedo, så de har såklart mye brettspill der. Men de har også veldig god mat til en billig penge.

Vil anbefale vegetarburgeren der. Også har de faktisk fantastisk pølse og potetstappe, både pølse og stappe er laget fra bunnen. Det gjelder i grunn all mat der. Litt sånn gourmet-gatekjøkken. Hr hørt mye bra om blåskjellene også :)

Anonymous poster hash: 7d96c...585
Skrevet

Takk for tips begge to! Veldig kjekt å få info om steder som lokalkjente anbefaler..

Hva er korteste spaserrute fra Thon hotel Munch (Munchs gate) til Aurora?

Maten på Colonel mustard høres bra ut. Hvordan er prisen der, for middag? Hva legger du i "billig penge"?

Skrevet

Mye å rekke over på kort tid. Colonel og andre steder vi vil innom ligger et godt stykke unna bykjernen.

Hvor går de ulike sonene for trikken? Hvor langt kommer man seg for 30kr?

Vet det finnes Oslo pass, men det er ganske dyrt. Finnes det dags/døgnpass for bare trikken? Hva koster det?

Skrevet

Dagskort koster 80 kroner.

Ta en burger på Illegal burger i møllergata, gå rundt hjørnet og skyll ned med en skikkelig cocktail på Nr. 19.

Skrevet

Mye å rekke over på kort tid. Colonel og andre steder vi vil innom ligger et godt stykke unna bykjernen.Hvor går de ulike sonene for trikken? Hvor langt kommer man seg for 30kr?Vet det finnes Oslo pass, men det er ganske dyrt. Finnes det dags/døgnpass for bare trikken? Hva koster det? Anonymous poster hash: a1182...f75

Soner for trikken? Kjøper du en enkeltbillett kan du a buss, trikk, t-bane og båt hvor som helst i oslo, så mye du vil på én time!

Anonymous poster hash: 4b951...611

Skrevet

Dagskort koster 80 kroner.

Ta en burger på Illegal burger i møllergata, gå rundt hjørnet og skyll ned med en skikkelig cocktail på Nr. 19.

Kjekt! Har studert rutekartet nå, så jeg vet hvilke trikker som går hvor.

Maten på Illegal burger ser god ut, men selve stedet ser ikke så koselig ut..

Flere tips?

Skrevet

Kjekt! Har studert rutekartet nå, så jeg vet hvilke trikker som går hvor.

Maten på Illegal burger ser god ut, men selve stedet ser ikke så koselig ut..

Flere tips?

Hvis du vil ha litt mer kos, så går du inn i gamle operapassasjen, der ligger det flere gode spisesteder.

Cantina Cortina er min favoritt. Det er pr. definisjon midt i sentrum, maten er bra og prisene helt ok.

Skrevet

Bolivar i Vibesgate.

Kjempekoselig sted og god mat.

Anonymous poster hash: 35111...d29
Skrevet

Takk for tips begge to! Veldig kjekt å få info om steder som lokalkjente anbefaler..

Hva er korteste spaserrute fra Thon hotel Munch (Munchs gate) til Aurora?

Maten på Colonel mustard høres bra ut. Hvordan er prisen der, for middag? Hva legger du i "billig penge"?

Da ville jeg gått rett opp Pilestredet. Derfra svinger du inn i Dalsbergstien rett ved HiOA. Du kan også ta trikken hvis det er enklere. Tar vel 12-15 min å gå opp fra hotellet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Tusen takk for tips!

Vil helt sikkert ta turen innom Aurora. Så får vi se hvilke andre steder det blir. Den italienske i operapassasjen virker jo veldig bra!

Har dere tips til hvor man får god irish coffee og, kanskje? :)

Skrevet (endret)

Jeg var nettopp i Oslo, og da spiste jeg lunsj på Café Sør på Youngstorget. De hadde kjempegod mat der (spiste spanish sandwich), og caféen var koselig. Eneste minuset var at det var litt for høy musikk der. Men jeg kommer nok til å dra dit igjen neste gang jeg er i Oslo!

Edit: glemte et ord.

Endret av super-s
  • Liker 1
Skrevet

Hvilken kafè i Oslo er det slik at folk kan kjøpe en kaffe, så henges kvitteringa opp eller noe, så kan en som trenger det, få seg en gratis kopp kaffe via kvitteringen på en måte? Forsto det som at det er ved Karl Johan et sted.

Hørte om det på God morgen Norge eller noe. Dit burde jo mange ta turen innom!

Anonymous poster hash: 6a82e...791
Skrevet

Synes Frognerseteren er det koseligste stedet i Oslo. Vekk fra by og mas og narkiser. Fin utsikt, og god kake. :)

Anonymous poster hash: d5dd4...0b1
Skrevet (endret)

Illegal burger!

Cafe sara

Rice bowl

Istanbul og andre tyrkiske resturanter i trondheimsveien (litt finere gatekjøkken med god mat billig).

Mye billig indisk på grønland.

Villa paradisio på løkka.

Evita kaffe på grønland har veldig bra kaffe.

Oslo mekaniske. Rett med bussterminalen.

Endret av pinar
  • Liker 1
Skrevet

Hvilken kafè i Oslo er det slik at folk kan kjøpe en kaffe, så henges kvitteringa opp eller noe, så kan en som trenger det, få seg en gratis kopp kaffe via kvitteringen på en måte? Forsto det som at det er ved Karl Johan et sted.

Hørte om det på God morgen Norge eller noe. Dit burde jo mange ta turen innom!

Anonymous poster hash: 6a82e...791

Mange :) Jeg pleier å gå innom en på Tøyen, rett ved buss-stoppet Tøyen Skole og kjøpe en ekstra til andre.

Skrevet

På tøyen i kjøleberggata er det forresten en veldig koslig cafe som heter det grønne kjøkken, eller no sånn. Veldig hyggelig atmosfære hvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Grilleriet i Folketeaterpassasjen har veldig god mat, ikke så billig,

Café Sør har billig salat/sandwich/suppe(utested på kvelden)

Kulturhuset på Youngstorget er koselig café

People's har billig og god mat

Café Sara har billig og god mat

Rice Bowl har billig og god mat

Hai café har billig og god mat

Nam Kang har bra sushi, ganske billig

Illegal Burger har best burger, men ikke et sted man henger

Bare Jazz er koselig café

Mister India i Dronningensgate har veldig god indisk mat

Ellers er det masse hyggelige og billige steder på Grünerløkka. Og masse koselige småsteder på Frogner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...