Gå til innhold

Sliter med ekstrem kløe nedentil

Fremhevede innlegg

Skrevet

På de Ytre kjønnsleppene og det har jeg gjort i årevis!

Begynte da jeg var ca 13-14 år. Våkner på natta av at jeg klør meg hardt. Hender jeg har klødd meg i søvne til jeg blør. På dagen klarer jeg å kontrollere det.

Gynekologer har gitt med stikkpiller og ulike salver, de mener det er sopp. Men klør man ikke på skjedeåpningen om man har sopp? For det gjør ikke jeg, er kun på de ytre kjønnsleppene.

Ingen kremer eller stikkpiller har gitt noe resultat og dette plages jeg veldig av.

Noen som har et vidundertips?

Anonymous poster hash: d61ed...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du tette truser? Feil vaskemiddel?

Det kan være en form for allergi eller eksem?

Jeg hadde ekstrem kløe men det var pga allergi mot bind.

• Liker 1
Skrevet

Man trenger da ikke bare klø ved skjedeåpningen. Kjønnsleppene er iike vanlig.

Anonymous poster hash: d09ac...e33
Skrevet

Spør om Diflucan mot sopp. Det virker over hele kroppen, ikke bare i skjedeåpningen. Dersom det ikke blir bedre av det heller, er det trolig noe annet enn sopp. En hudlege kan nok mer om slike tilstander enn en gynekolog, siden problemet er i selve huden.

Anonymous poster hash: a621c...f4d

• Liker 1
Skrevet

Jøss, trodde ett øyeblikk at jeg hadde laget en tråd jeg ikke husket...

Det er akkurat som å lese om meg!

Har vært hos gyn. mange ganger, klør meg til blods stadig vekk, har prøvd alt av kremer, stikkpiller, truser, osv, men ingen ting virker:(

Så jeg har ikke noen gode råd, men jeg føler med deg!

Anonymous poster hash: ab19d...e70
Skrevet

Mener å huske at det var en tråd om noe lignende tilbake i tid, hvor det var ei som fortalte om endeløse år med plager og hadde funnet løsningen.

Jeg lurer på om det ikke var eksem hun hadde?

Søk litt og se om du kan finne tråden :)

Skrevet

Nå har jeg ikke akkurat det problemet, men slet mye med ekstrem kløe oppå tærne og klødde meg til blods. Det var sannsynligvis eksem, for da jeg fjernet all tørr hud og smurte inn med en god fet krem ga det seg. Kanskje man kan få eksem der og? Ellers tenkte jeg og sopp først, men rart ingenting har virket..jeg har brukt fluconozal (resept trengs) og det fungerte fint.

Anonymous poster hash: 8e65d...1c1
  • Liker 1
Skrevet

Man kan få eksem også på kjønnslepper. I selve eksemet kan man deretter få en sekundær bakterie-eller soppinfeksjon. Man må derfor få en kortisonsalve hos legen for åholde eksemet under kontroll, slik at ikke sopp og bakterier fester seg i eksemet. I begynnelsem må man behandle både soppen (eller nakteriene) og eksemet, det finnes kombinasjonssalver mot dette.

Man kan kjøpe en kombinasjonssalve reseptfritt som heter Dactakort. Den behandler både sopp og eksem. For antibakterielle kortisonkremer (Fuciderm o.l) må man ha resept.

Kan jo være verdt det - å prøve Dactakort. Da hadde jeg for sikkerhets skyld satt inn en stikkpille mot sopp også.

Anonymous poster hash: a621c...f4d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...