AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Vi har vært gift i flere år, har fått et barn, og har et fantastisk forhold på alleområder - bortsett fra det seksuelle.. Jeg kan bli kåt og kjenne litt på seksuelle følelser, men aldri lenger sammen med han. Det er lenge siden sist vi hadde sex, og jeg synes det begynner å bli veldig vanskelig. Jeg vet at han har lyst, men Je gidder liksom ikke å ha sex bare for å ha det liksom... Å forlate ham er ikke e alternativ, så vil gjerne ha noen erfaringer og tips...Anonymous poster hash: 5bf45...892
Gjest Geesus Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Hvor lenge har det pågått? Mangel på sex kan drepe hvilket som helst forhold. Og "gidder ikke" er noe helt annet enn "klarer ikke". Om du bare ikke gidder, så syns jeg du burde ta deg sammen, frekt som det høres ut. Men om du rett og slett ikke klarer, så blir det noe helt annet. Vurdert ekteskaps rådgivning? 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Hva er det som gjør at du ikke tenner på ham lengre da? Endring i utseendet, kjedelig sex eller kanskje bare hverdagslivet der det ikke alltid er så mye rom for romantikk og slikt? Anonymous poster hash: 0364a...0e9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Det har pågått det siste året. Jeg har tenkt på det selv; om det er riktig av meg å ikke gidde, men skal man da ha sex uten å ha lyst selv, eller å få noe ut av det? Skal man fake det da? Eller forklare på forhånd at, jeg har ikke så veldig lyst jeg, men jeg legger meg her så kan du forsyne deg... Hvor avtennende må det vel være for mannen? Å ha sex med en som ikke vil mener jeg. Har vurdert ekteskapsrådgivning, og tror sikkert at det hadde vært bra for oss, i alle fall med tanke på vårt manglende sexliv. Men jeg tror også at vi begge to er fornøyde med forholdet, og at det kun er fra min side at lysten mangler..tenker at jeg må finne ut av det på egen hånd. Men er godt mulig jeg tar feil.Anonymous poster hash: 5bf45...892
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Hva er det som gjør at du ikke tenner på ham lengre da? Endring i utseendet, kjedelig sex eller kanskje bare hverdagslivet der det ikke alltid er så mye rom for romantikk og slikt? Anonymous poster hash: 0364a...0e9 Kanskje alle tre...han har blitt litt større, jeg har blitt mye mindre. Jeg har forsøkt å fortelle han at jeg nok ville fått mye mer lyst dersom jeg visste at han i alle fall forsøkte å gå litt ned i vekt, uten at jeg har stilt noen krav. Han vil jo gjerne det selv, men det skjer liksom ingenting. Har følt litt at det ikke er viktig nok for han å hjelpe til med å gi meg lysten tilbake. Selv om jeg forklarer at det bare er tanken påta han jobber litt for å gjøre seg mer attraktiv for meg som er viktig,ikke at han ser ut som brad pitt. Men når det er sagt, er ikke hans utseende det avgjørende for meg. Anonymous poster hash: 5bf45...892
Gjest Geesus Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Det har pågått det siste året. Jeg har tenkt på det selv; om det er riktig av meg å ikke gidde, men skal man da ha sex uten å ha lyst selv, eller å få noe ut av det? Skal man fake det da? Eller forklare på forhånd at, jeg har ikke så veldig lyst jeg, men jeg legger meg her så kan du forsyne deg... Hvor avtennende må det vel være for mannen? Å ha sex med en som ikke vil mener jeg. Har vurdert ekteskapsrådgivning, og tror sikkert at det hadde vært bra for oss, i alle fall med tanke på vårt manglende sexliv. Men jeg tror også at vi begge to er fornøyde med forholdet, og at det kun er fra min side at lysten mangler..tenker at jeg må finne ut av det på egen hånd. Men er godt mulig jeg tar feil.Anonymous poster hash: 5bf45...892 Sex avler sex heter det. Så selv om man kanskje ikke er 100% lysten før, så skal man ikke se bort ifra at man blir tent allikevel. Trenger jo ikke si "jeg er ikke tent på deg overhodet, men du får pule på fordet". Dere er jo ikke begge fornøyde med forholdet når han ønsker sex og du ikke vil ha sex. Da er det jo noe galt. Kanskje alle tre...han har blitt litt større, jeg har blitt mye mindre. Jeg har forsøkt å fortelle han at jeg nok ville fått mye mer lyst dersom jeg visste at han i alle fall forsøkte å gå litt ned i vekt, uten at jeg har stilt noen krav. Han vil jo gjerne det selv, men det skjer liksom ingenting. Har følt litt at det ikke er viktig nok for han å hjelpe til med å gi meg lysten tilbake. Selv om jeg forklarer at det bare er tanken påta han jobber litt for å gjøre seg mer attraktiv for meg som er viktig,ikke at han ser ut som brad pitt. Men når det er sagt, er ikke hans utseende det avgjørende for meg.Anonymous poster hash: 5bf45...892 Du har fortalt mannen din at du syns han er så tjukk at du ikke er tent på han mer? Det må jo ha vært veldig sårt for han? Og hvis du ikke vil ha sex for hans del, hvorfor skal han trene for din? Tror du vekten ene og alene er grunnen til at dere ikke har sex? For hvis ikke, så nytter det ikke at han går ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Det har pågått det siste året. Jeg har tenkt på det selv; om det er riktig av meg å ikke gidde, men skal man da ha sex uten å ha lyst selv, eller å få noe ut av det? Skal man fake det da? Eller forklare på forhånd at, jeg har ikke så veldig lyst jeg, men jeg legger meg her så kan du forsyne deg... Hvor avtennende må det vel være for mannen? Å ha sex med en som ikke vil mener jeg. Har vurdert ekteskapsrådgivning, og tror sikkert at det hadde vært bra for oss, i alle fall med tanke på vårt manglende sexliv. Men jeg tror også at vi begge to er fornøyde med forholdet, og at det kun er fra min side at lysten mangler..tenker at jeg må finne ut av det på egen hånd. Men er godt mulig jeg tar feil.Anonymous poster hash: 5bf45...892 Har samme problemet. Vi har det så godt i forholdet ellers så jeg føler vi har ikke noe grunn til å gå til rådgivning. Han har heller ikke endret seg utseendemessig (her er det jeg som har blitt feit, men han elsker og tenner på meg slik som jeg er). Jeg er stygt redd for at jeg kun føler kjærelighet for han som en bror/familiemedlem, ikke kjæreste lenger Men samtidig så er det jo han jeg vil ha. Vi har vært sammen i mange år og bodd sammen i flere av de og planlegger å gifte oss. Anonymous poster hash: 5880d...670
Berit Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Jeg har tenkt på det selv; om det er riktig av meg å ikke gidde, men skal man da ha sex uten å ha lyst selv, eller å få noe ut av det? Skal man fake det da? Eller forklare på forhånd at, jeg har ikke så veldig lyst jeg, men jeg legger meg her så kan du forsyne deg... Hvor avtennende må det vel være for mannen? Å ha sex med en som ikke vil mener jeg. Anonymous poster hash: 5bf45...892 Får du virkelig ingenting ut av det når din mann nyter det og elsker deg? Du skal selvfølgelig ikke forklare han på forhånd at du ikke har lyst, men forsyn deg (?) Det er ingen faskhet i å vise at du vil gi deg hen til ham nettopp fordi du liker å gi en glede. Kanskje du vil få lysten mer og mer tilbake jo mer du klarer å gi og tilfredstille din mann. Det kommer jo faktisk veldig mye an på din egen innstilling og tenkemåte om hvordan du kjenner på seksuelle følelser. Hvis det går på det "å gidde". Tilogmed kan det være at hvis du viser at du vil gi, så kan det være han er mer lysten på å gi, få mer energi, overskudd til å ta ting mer på alvor angående å trene, komme i form, gå ned i vekt. Motiver han, si han er så god når han viser han er i form, si du liker ...osv. Det er oppløftende ting som motiverer til å ville gjøre noe, ikke formanende og "skulle ønske du ....forandret deg"
Søster K Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Har samme problemet. Vi har det så godt i forholdet ellers så jeg føler vi har ikke noe grunn til å gå til rådgivning. Han har heller ikke endret seg utseendemessig (her er det jeg som har blitt feit, men han elsker og tenner på meg slik som jeg er). Jeg er stygt redd for at jeg kun føler kjærelighet for han som en bror/familiemedlem, ikke kjæreste lenger Men samtidig så er det jo han jeg vil ha. Vi har vært sammen i mange år og bodd sammen i flere av de og planlegger å gifte oss. Anonymous poster hash: 5880d...670 Som om jeg skulle sagt det selv! Han er min beste venn, og jeg vil aldri bytte han ut. Det er kun på det seksuelle vi har problemer.
Gjest Geesus Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Har samme problemet. Vi har det så godt i forholdet ellers så jeg føler vi har ikke noe grunn til å gå til rådgivning. Han har heller ikke endret seg utseendemessig (her er det jeg som har blitt feit, men han elsker og tenner på meg slik som jeg er). Jeg er stygt redd for at jeg kun føler kjærelighet for han som en bror/familiemedlem, ikke kjæreste lenger Men samtidig så er det jo han jeg vil ha. Vi har vært sammen i mange år og bodd sammen i flere av de og planlegger å gifte oss. Anonymous poster hash: 5880d...670 Det der er da vitterlig god nok grunn til å gå til rådgivning! Forholdet er ikke godt når du ikke føler som en partner, men som en søsken. 1
Gjest Geesus Skrevet 17. september 2013 #11 Skrevet 17. september 2013 Som om jeg skulle sagt det selv! Han er min beste venn, og jeg vil aldri bytte han ut. Det er kun på det seksuelle vi har problemer. Sier igjen. "kun" det seksuelle er en ganske stor "kun". Noen klarer seg sikkert greit uten sex, men ikke stol på at partneren din gjør det.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #12 Skrevet 17. september 2013 Som om jeg skulle sagt det selv! Han er min beste venn, og jeg vil aldri bytte han ut. Det er kun på det seksuelle vi har problemer. Ja, det er nettopp det som er problemet. Jeg har ikke sagt til han at han er tykk og klaget på han eller noe, bare antydet at jeg skulle ønske ha la en innsats i å få meg til å få lyst på han. Virker liksom som om det ikke er viktig for han lenger heller. Anonymous poster hash: 5bf45...892
Gjest Skrevet 17. september 2013 #13 Skrevet 17. september 2013 Det å ha sex uten at man tenner er ikke nødvendigvis bra. Det kan være ødeleggende for de følelsene som fortsatt finnes om den ene alltid må "ofre" seg for at den andre skal bli fornøyd. Tror sexolog kan være et bra tips. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå