Gå til innhold

Hvordan oppbevare to kaker til i morgen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, KG-ere, nå trenger jeg deres hjelp :)

Jeg har bakt to marmorkaker som skal skjæres opp og spises i morgen kveld. De står fortsatt på benken til avkjøling.

Hvordan kan jeg best oppbevare dem i morgen for at skorpa ikke skal bli myk? Jeg har ikke noen digre plastbokser :(

Bør jeg glemme skorpa og bare putte dem i plastposer, eller finnes det andre muligheter?

Takk for eventuelle svar!

Anonymous poster hash: cddf5...3ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg veit ikkje, men kva med å ta plastfolie eller aluminiumsfolie på? Det hadde sikkert eg gjort :P

Skrevet

Skorpa blir like myk i plastposer som den ville blitt i plastbokser.

Har du mulighet til å ta de ut av posene ei stund før de skal serveres? Kanskje legge de i ovnen litt, så de før tørka utenpå? :)

Skal også hjelpe å legge tørr brødkalk eller knekkebrød i posen, da skal i teorien de trekke til seg det meste av fukten.

Anonymous poster hash: 4093d...554
Skrevet

Har hatt god erfaring med å surre inn nybakte loff i et rent klede eller to (kopphåndkle i glatt stoff) når de skal spises dagen etter :)

Anonymous poster hash: 4093d...554
Skrevet

Endte med å legge dem i fryseren, la dem i kjøleskapet nå på morgenen. Får legge dem litt i "friluft" før de skal serveres.

Tusen takk :)

Anonymous poster hash: cddf5...3ef
Gjest navnelapp
Skrevet

Å fryse dei var iallfall heilt unødvendig. Eg hadde pakka dei inn i aluminiumsfolie under og på sidene, og så latt toppen vere "fri" slik at den holdt seg sprø. Det går i eit døgn. Skal du oppbevare kaka lenger bør du pakke den i pose. Då held den seg i nærare ei veke, men den sluttar å vere sprø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...