AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Hei, KG-ere, nå trenger jeg deres hjelp Jeg har bakt to marmorkaker som skal skjæres opp og spises i morgen kveld. De står fortsatt på benken til avkjøling. Hvordan kan jeg best oppbevare dem i morgen for at skorpa ikke skal bli myk? Jeg har ikke noen digre plastbokser Bør jeg glemme skorpa og bare putte dem i plastposer, eller finnes det andre muligheter? Takk for eventuelle svar! Anonymous poster hash: cddf5...3ef
Vill Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Eg veit ikkje, men kva med å ta plastfolie eller aluminiumsfolie på? Det hadde sikkert eg gjort
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Skorpa blir like myk i plastposer som den ville blitt i plastbokser. Har du mulighet til å ta de ut av posene ei stund før de skal serveres? Kanskje legge de i ovnen litt, så de før tørka utenpå? Skal også hjelpe å legge tørr brødkalk eller knekkebrød i posen, da skal i teorien de trekke til seg det meste av fukten. Anonymous poster hash: 4093d...554
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Har hatt god erfaring med å surre inn nybakte loff i et rent klede eller to (kopphåndkle i glatt stoff) når de skal spises dagen etter Anonymous poster hash: 4093d...554
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Endte med å legge dem i fryseren, la dem i kjøleskapet nå på morgenen. Får legge dem litt i "friluft" før de skal serveres. Tusen takk Anonymous poster hash: cddf5...3ef
Gjest navnelapp Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Å fryse dei var iallfall heilt unødvendig. Eg hadde pakka dei inn i aluminiumsfolie under og på sidene, og så latt toppen vere "fri" slik at den holdt seg sprø. Det går i eit døgn. Skal du oppbevare kaka lenger bør du pakke den i pose. Då held den seg i nærare ei veke, men den sluttar å vere sprø.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå