Gå til innhold

"Jeg driter i blabla". OK?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det med folk som skal fortelle alle åpenlyst at de driter i en gitt ting.

For eksempel det er snakk om Øygard-saken, eller 9. sept-saken, eller hvis de snakker om den kjipe stefaren sin for så deretter å utbuse "DET DRITER JEG I!"?? :klo: Eller Justin Bieber, hvor de freser ut hvor mye de totalt driiiter i Justin Bieber. Egentlig hva som helst folk skal ymte frem med hvor likegyldig de er angående en sak.

Hvem prøver de egentlig å overbevise? Og tror de at andre bryr seg om at de driter i noe/noen? Jeg må ærlig talt innrømme at jeg tenker noe liknende som ".. og jeg driter i at du driter i det" når folk sier sånt ut.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes faktisk det er mer slitsomt med folk som skal mene noe om absolutt ALT og også absolutt skal dra med alle inn i en diskusjon til tross for at de det måtte ramme ikke har noen mening eller lyst til å diskutere emne.

Jobber med en som er sånn, han skal diksutere både breivik, politikk, krig og andre store (og noen ganger såre temaer) under lunsj, og våge den som ikke har en mening eller ytring om saken! Jeg synes dette er ubehagelig, og også kan være litt respektløst å "slarve" om i lunsjen (og noen ganger si litt ekstreme ting, ta parti med "feil" person når folk som kanskje kjenner noen som saken anngår)

Anonymous poster hash: f7af1...249
  • Liker 1
Skrevet

De er irriterte fordi saken stadig er på forsiden. Utløp for frustrasjon :fnise:

Skrevet

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg tenker noe liknende som ".. og jeg driter i at du driter i det" når folk sier sånt ut.

Jeg tenker at det tyder på litt lite sosiale evner når man ikke greier å si "jeg har ikke gjort meg opp så mye tanker om akkurat det, jeg", i stedet for å skulle avlive en samtale ved å forholde seg til det som om man er 13 år gammel.

Jeg synes forøvrig det er temmelig frekt, for hvis jeg har satt i gang en samtale om noe, så er det jo rimelig klart at jeg ikke "driter" i det, så da er det vel normal høflighet å jatte med litt. Jeg tar jo et hint, og "driter" i å prate om det hvis responsen er laber.

Anonymous poster hash: 308f5...8ba

Skrevet

synes faktisk det er mer slitsomt med folk som skal mene noe om absolutt ALT og også absolutt skal dra med alle inn i en diskusjon til tross for at de det måtte ramme ikke har noen mening eller lyst til å diskutere emne.

Jobber med en som er sånn, han skal diksutere både breivik, politikk, krig og andre store (og noen ganger såre temaer) under lunsj, og våge den som ikke har en mening eller ytring om saken! Jeg synes dette er ubehagelig, og også kan være litt respektløst å "slarve" om i lunsjen (og noen ganger si litt ekstreme ting, ta parti med "feil" person når folk som kanskje kjenner noen som saken anngår)

Anonymous poster hash: f7af1...249

Tenker hovedsakelig på hverdagslig prat hvor jeg snakker med noen angående noe random, bare for å være hyggelig eller noe, og så smeller den tilbake? Joa, du var ikke så interessant at jeg er nysgjerrig på hva du driter i ... Det kan jo være hva som helst, og rundt veldig uskyldige temaer.

Skrevet (endret)

De mener nok heller at de er lei av å høre om sånne forsidefenomener, som jo har en tendens til å bli gjentatt og gjentatt. Det ville i tilfelle vært høfligere å bare si det med en gang og heller finne et nytt samtaleemne. "Driter i" er en smule krasst.

Andre kan ikke føre en samtale som ikke er klaging på et eller annet. Det er jo også slitsomt, og mange som er sånn er ikke i stand til å ta et hint.

Etter årevis med jobb i psykisk helse har jeg blitt litt for flink til å sile ut negativiteten til folk, så jeg har faktisk ikke tenkt så mye på det før det ble brakt opp.

Endret av AmandaVI
Skrevet

Tenker bare generelt - hvilken nytte tror egentlig folk jeg har av at de driter i noe?? De fleste reagerer negativt hvis jeg buser ut med at jeg ikke bryr mg om en gitt ting. Reaksjonen er som regel "javel?" og "ok?". Hvem bryr seg egentlig om hva som står på førstesiden? Det er som Fotballfruen her inne på KG. Hun er nevnt opp og ned, i øst og i vest .. men hvis man ikke bryr seg om henne så gidder man ikke å notere seg henne heller. det blir en ikke-sak ...

Det med Øygard-saken og 9. sept er bare eksempler, var det første jeg kom på.

Skrevet

Tenker bare generelt - hvilken nytte tror egentlig folk jeg har av at de driter i noe?? De fleste reagerer negativt hvis jeg buser ut med at jeg ikke bryr mg om en gitt ting. Reaksjonen er som regel "javel?" og "ok?". Hvem bryr seg egentlig om hva som står på førstesiden? Det er som Fotballfruen her inne på KG. Hun er nevnt opp og ned, i øst og i vest .. men hvis man ikke bryr seg om henne så gidder man ikke å notere seg henne heller. det blir en ikke-sak ...

Det med Øygard-saken og 9. sept er bare eksempler, var det første jeg kom på.

Jøss, tenker du på hva slags nytte andre har av hva du sier hver gang du uttrykker noe? Høres ikke ut som det er noe særlig rom for spontanitet hos deg.

Skrevet

Jøss, tenker du på hva slags nytte andre har av hva du sier hver gang du uttrykker noe? Høres ikke ut som det er noe særlig rom for spontanitet hos deg.

Hva skal man svare på sånt? :klo:

Skrevet

noen folk er desperate etter å bil hørt..

Så det i en fan-tråd her for noen minutter siden med kommentarer som "Det har jeg aldri sett på og kommer aldri til å se på det" som om vi kommer til å stenge tråden nå fordi du ikke har sett på det.

Skrevet

Hvis man driter i det og ikke bryr seg - hvorfor ta seg bryet å skrive det? Forstår ikke helt logikken. En ting er å svare det om noen spør deg direkte, men å skrive det uoppfordret...? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...