Gå til innhold

"FARLIGE" KAMPHUNDER !!!!!!!! Store oppslag i medi


NoName

Anbefalte innlegg

Nå må man jo tenke på antallet av hver enkelt rase i Norge også, da. Selvfølgelig vil en Golden ligge øverst på bitelisten i og med at det er så utrolig mange eksemplarer av dem i Norge, dette gjelder også schæferen, rottweileren og dobermannen. Du kan ikke putte en rase det finnes bare rundt 5-10 eksemplarer av i Norge som alle har bitt, øverst på bitelista i og med at det faktisk ikke er så mange av dem.

Det er golden retriver og schæfer som biter mest, og det er målt prosentvis i forhold til hvor mange de er i antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja? Det er jo ANTALLET det kommer an på! Er du klar over hvor mange golden kull det er registrert i vår bare på den lille tiden?

Det heter forresten retriever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg. Reagerer aldri på hvilken type rase hunden er, men uansett skateboard eller ikke, burde eieren ha såpass kontroll på hunden når man er ute, at den aboslutt ikke kan skade noen. (I bånd eller ikke)

Jeg er skeptisk mot alle hunder. Jeg blir VELDIG skeptisk når folk går med hunden sin løs og er for båndtvang året rundt der folk ferdes til vanlig.

Jeg vil ikke si at media har påvirket mitt syn på hunderaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må man jo tenke på antallet av hver enkelt rase i Norge også' date= da. Selvfølgelig vil en Golden ligge øverst på bitelisten i og med at det er så utrolig mange eksemplarer av dem i Norge, dette gjelder også schæferen, rottweileren og dobermannen. Du kan ikke putte en rase det finnes bare rundt 5-10 eksemplarer av i Norge som alle har bitt, øverst på bitelista i og med at det faktisk ikke er så mange av dem.

Om du sikter til at det finnes 5-10 eksemplarer av Amstaff, så tar du nok feil. Men det var kanskje en annen rase du diskuterte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Siktet ikke til en spesiell rase, og jeg vet veldig godt at det ikke bare er 5-10 amstaffer i Norge, nærmere 500++ registrerte, vil jeg nok si. Jeg tenkte bare rent teoretisk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julie, jeg har også hørt tallet 4000 i forbindelse med bitt i gjennomsnitt pr år. Og da sier det seg vel selv at det ikke er bare amstaffer det er snakk om?

Neida, det har jeg heller aldri/sagt ment. Det var ment som en liten tankevekker for alle oss som har hund.

Men det er ikke til å komme unna at slike hunderaser tiltrekker seg en viss type mennesker, til tross for at de har et temperament som forutsetter kyndige eiere. Ja, i de rette hender er sikkert Amstaff både pålitelige og egnede familiehunder, men de har et rykte som gjør dem til populære kjeltring-hunder! Det burde derfor være restriksjoner på hvem som får lov til å eie en slik hund. (selv om alle hunder er potensielle drapsmaskiner.) Kanskje et sertifikat hadde vært noe?

:klappe: Bra skrevet, veldig enig!

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som formulerer meg helt bak mål eller?? I disse målingene er det tatt hensyn til det totale antallet av hver rase, dvs at om det finnes 20 amstaffer og 100 schæfere i Norge, og det er registrert 10 bitt av førstnevnte og 20 av sistnevnte, så er allikevel amstaffen "verstingen", siden 50% av dem har bitt noen, mot schæferens 20%. Så om kilden jeg hentet mine opplysninger fra er korrekt, nytter det ikke å skylde på hvem som er flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...