Gjest Starya Skrevet 27. april 2004 #1 Skrevet 27. april 2004 Er det noen som har opplevd å kjøpe et nytt pc-spill e.l. for så å finne en ripe i plata..? :-?
iingvild Skrevet 27. april 2004 #2 Skrevet 27. april 2004 Nei, har jeg ikke opplevd. Var den innpakket i plast? Jeg har ikke akkurat heller sjekket, da jeg trodde det var klart at det var ikke riper i nye cd'r. Kan mulig ha skjedd da den ble puttet i coveret? I
Gjest Starya Skrevet 27. april 2004 #3 Skrevet 27. april 2004 Nei, platene ble puttet i da vi kjøpte spillet. Vet da pokker når det kan ha skjedd, plata gikk rett fra coveret og inn i maskinen hjemme.
Arwen Skrevet 27. april 2004 #4 Skrevet 27. april 2004 Var i en butikk som selger PC spill her om dagen og de ansatte stod bak kassa og snakket om hvordan de jobbet. Hvis de jobbet kveld en dag og morgenen dagen etter kunne de nemlig ta med seg spill hjem for å prøve de. Så lenge de var tilbake i butikken når de åpnet var visst det helt greit. Vet ikke om det er sånn overalt men...
Gjest Starya Skrevet 27. april 2004 #5 Skrevet 27. april 2004 :o Ja, man vet jo aldri.. Men jeg vil jo nødig stå på butikken og anklage dem for dette, da..
Crazee Skrevet 27. april 2004 #6 Skrevet 27. april 2004 Du treng ikkje anklaga dei for noko som helst - berre sei at det var ei ripe i CD-en du, og at du vil bytte. Har sjølv måtte bytte ein musikk-CD (inpakka i plast, så vidt eg hugsar) på grunn av noko tilsvarande.
Gjest gjesta Skrevet 27. april 2004 #7 Skrevet 27. april 2004 Har selv byttet et pc-spill hvor en av cd-ene var ripet opp. Tok ikke sjansen på at når jeg kom til cd 4 så funket den ikke. Dessverre så var det siste spillet de hadde så jeg har aldri fått spilt Riven ferdig :-(
Gjest Starya Skrevet 28. april 2004 #8 Skrevet 28. april 2004 De testet spillet i butikken og konkluderte med produksjonsfeil (det var ikke ripa som hadde skylda), så vi fikk pengene igjen. Så da er vi vel fornøyde. :-) (Og når jeg tenker meg om skulle vel denne ligger på forbruker-forumet, men nå kan tråden uansett svinne hen i evigheten.. )
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #9 Skrevet 29. april 2004 Har selv byttet et pc-spill hvor en av cd-ene var ripet opp. Tok ikke sjansen på at når jeg kom til cd 4 så funket den ikke. Dessverre så var det siste spillet de hadde så jeg har aldri fått spilt Riven ferdig :-( Auda. Og så Riven, da, som er så bra! Hverken butikkene eller produsentene har noe bra system for å gi kundene nye CDer eller DVDer hvis originalplaten blir skadet. Du kan sikkert finne et såkalt ISO-image av Riven-CDene på en eller annen fildelingtjeneste, og dette kan du brenne ut på en blank CD. Eller du kan få noen til å lage en kopi til deg. Du har jo kjøpt originalen og har rett til å spille spillet, så det er ikke ulovlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå