AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg har ved et par anledninger blitt bedt om å ta en blodprøve i forkant av en telefonkonsultasjon med legen. Der vi snakker om: Ikke en dritt!!!!!!!! Jeg er møkk lei av å måtte legge opp dagene slik at jeg ikke kan gjøre en dritt annet enn å grue meg til, og ta en blodprøve på et sted der jeg enten må bli kjørt halvannen time med bil 1 vei eller gå et par km for å komme til sykehuset, for så å noen dager etterpå bli ringt opp av en lege, mellom kl halv tre og halv fem(sitt med tlf klar!) og prate om ikke en dritt. Hvordan jeg haaar det (som om jeg ikke hadde dratt til legen dersom jeg følte meg dårlig!) og sånn. Og snakke om blodprøven. Åh, det er så teit. Leger må ha dratt på et sånt "hvordan late som om vi bestemmer over pasientens liv og hvordan overbevise pasienter"-kurs? Kan jeg bare rett og slett si at jeg ikke gidder flere timer, verken på tlf eller på kontor? At jeg ikke gidder å ta flere blodprøver? De har en merkelig måteå være på, som om de bestemmer over meg. Men det er jeg som gjør det? De sier ting på en slik måte at det virker som om man kommer i fengsel om man ikke adlyder dem.Anonymous poster hash: 74238...232
Lettpåtå Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Så vidt jeg vet er det 100% frvillig å bestille seg en legetime. Jeg husker ikke sist jeg var på et legekontor, og har ikke mottatt en eneste trussel fra legestanden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå