Alja Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Hvilken plass en billigst å reise til? Nederland/Amsterdam eller Danmark/Køben? Har sett på hoteller og fly for 4 netter. Begge kostet ca 1600 kroner. Men hvilken plass er det billigst å leve? Mat, klær, shopping, uteliv, attraksjoner?
Rakel Rips Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Prøv Budapest. Du får billige flybiletter og hotel der. Mat og drikke er billig og det er en vakker og kul by
pandabear Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Køben er ikke så billig når det kommer til mat og shopping.
Anglofil Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 København vil jeg si er like dyrt som Norge, ihvertfall nesten. Nå er ikke jeg særlig begeistret for København, jeg ville derfor glatt valgt Amsterdam. Det er ihvertfall en billigere by slik jeg ser det. Er du dog ute etter en by som er billig ville jeg nok ikke valgt noen av disse byene. Mvh Yvonne 1
Alja Skrevet 16. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2013 Har noen noe tips til storbyferie? Det er ikke mye penger i seg selv å bruke, har et budsjett på kanskje 5000 kroner med fly og hotell inkl. Jeg er mer ute etter å oppleve ny spennende kultur og spise masse god mat, smake på gode viner kanskje. Den shopping delen er ikke så viktig egentlig. Turen skal bare være max 4 netter.
Alja Skrevet 16. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2013 Skal reise i midten av oktober tenkte jeg. Vil helst dra en plass det ikke er store sjanser for store mengder nedbør og masse høstvind. Forventer ikke sydensol heller i oktober da. 1
Anglofil Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Har noen noe tips til storbyferie? Det er ikke mye penger i seg selv å bruke, har et budsjett på kanskje 5000 kroner med fly og hotell inkl. Jeg er mer ute etter å oppleve ny spennende kultur og spise masse god mat, smake på gode viner kanskje. Den shopping delen er ikke så viktig egentlig. Turen skal bare være max 4 netter. Tja. Budapest er nevnt, skal dit selv i oktober. Ellers har man jo London, Praha osv. Alle disse byene vil jeg si er billigere enn Amsterdam og ihvertfall København (London kan være en meget billig by, det handler bare litt om hvor man velger å spise/shoppe osv). Ellers har jeg hørt Tallinn er en fin by (har veldig lyst til reise dit), Berlin også er jo en spennende by. Mvh Yvonne
Alja Skrevet 16. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2013 Tusen takk for mange tips, Yvonne! Skal sjekke det ut
Safiye Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 Anbefaler Berlin på det sterkeste. Var der senest i sommer. Byen har veldig lang historie bak seg som er veldig interessant å utforske, i tillegg er det billig mat og drikke der. Om du vil ha litt eksklusiv shopping så har du også det i Berlin, men sikkert ikke å billig som i London. Mtp. på været er det vel omtrent lik i sør-øst Norge, litt varmere kanskje.
Barcelone Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Krakow! Hyggelig og billig by med masse historie. Kan virkelig anbefales. Masse å se og gjøre.
pandabear Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 Berlin i oktober ville jeg ikke anbefalt, det er en veldig trist by på høsten. Da ville jeg mye heller dratt til Budapest (som forøvrig er en meget fin by), London, eller noen av de andre byene som er nevnt.
Rakel Rips Skrevet 16. september 2013 #12 Skrevet 16. september 2013 Har bodd i Køben og den er betraktelig rimeligere en Norge. En sparer penger og finner kulere steder om man drar til bydeler som Nørrebro og Vesterbro. Mathallrn er også mye bedre og billigere en den i Oslo. København ernirdens desidert beste by. Spess om msn unngår strøget og nyhavn 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #13 Skrevet 17. september 2013 København vil jeg si er like dyrt som Norge, ihvertfall nesten. Nå er ikke jeg særlig begeistret for København, jeg ville derfor glatt valgt Amsterdam. Det er ihvertfall en billigere by slik jeg ser det. Er du dog ute etter en by som er billig ville jeg nok ikke valgt noen av disse byene. Mvh Yvonne Amsterdam er billigere enn København, men København er billigere enn Norge.Anonymous poster hash: f6502...de8 1
Anglofil Skrevet 17. september 2013 #14 Skrevet 17. september 2013 Amsterdam er billigere enn København, men København er billigere enn Norge.Anonymous poster hash: f6502...de8 Det må du selvsagt få lov til å mene, jeg er dog uenig. Kommer vel også an på hvilket nivå man er vant med fra i Norge. Så nei, min erfaring (har vært rundt 10 ganger i København) er ikke at byen er særlig mye billigere enn Norge generelt. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #15 Skrevet 17. september 2013 Skal reise i midten av oktober tenkte jeg. Vil helst dra en plass det ikke er store sjanser for store mengder nedbør og masse høstvind. Forventer ikke sydensol heller i oktober da. I Amsterdam regner det mye om høsten. Hva med Berlin? Det er en billig og veldig kul by!Anonymous poster hash: 848bd...313
caroprins Skrevet 18. september 2013 #16 Skrevet 18. september 2013 http://www.norwegian.no/fly/tips/?D_City=OSL&DestinationGroup=12&SplitDatesInto=2&UseDates=True&D_Day=01&D_Month=201310&D_Day_End=31&D_Month_End=201310&CurrencyCode=NOK&rnd=68148 Link til billigbilletter hos Norwegian i Oktober til mange forskjellige byer. Jeg var en tur i Tallin i sommer og jeg synes det var en sjarmerende og koselig by. Billig er den også. Ellers så kunne jeg tenkt meg en tur til Dublin. Ser at det er rimelig billetter her også. Andre rimelige byer er Budapest og Bratislava. Av disse liker jeg Budapest best. Mye å se og koselig by. Jeg hadde plukket meg ut en av de rimelige flybillettene og så sjekket norwegian sine egne forslag til hotell eller så hadde jeg sjekket ut booking .com eller hotels.com. Om noen i familien har noen poengkort på hotell eller coop kort så kan man få rabatt på hotell gjennom disse. Også gjenom sas sitt eurobonus kan man få billigere hotell. Om du får ned prisen på fly og hotell så blir dere mere på utflukter og god mat.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #17 Skrevet 19. september 2013 Det må du selvsagt få lov til å mene, jeg er dog uenig. Kommer vel også an på hvilket nivå man er vant med fra i Norge. Så nei, min erfaring (har vært rundt 10 ganger i København) er ikke at byen er særlig mye billigere enn Norge generelt. Mvh Yvonne Sammenligner man Grønland i Oslo med Nyhavn eller Strøget i København så kan jeg være enig. Men rent objektivt så er faktisk prisnivået i København lavere enn i Oslo. Jeg sa forøvrig ikke mye billigere, bare billigere.Anonymous poster hash: f6502...de8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #18 Skrevet 19. september 2013 http://www.norwegian.no/fly/tips/?D_City=OSL&DestinationGroup=12&SplitDatesInto=2&UseDates=True&D_Day=01&D_Month=201310&D_Day_End=31&D_Month_End=201310&CurrencyCode=NOK&rnd=68148 Link til billigbilletter hos Norwegian i Oktober til mange forskjellige byer. Jeg var en tur i Tallin i sommer og jeg synes det var en sjarmerende og koselig by. Billig er den også. Ellers så kunne jeg tenkt meg en tur til Dublin. Ser at det er rimelig billetter her også. Andre rimelige byer er Budapest og Bratislava. Av disse liker jeg Budapest best. Mye å se og koselig by. Jeg hadde plukket meg ut en av de rimelige flybillettene og så sjekket norwegian sine egne forslag til hotell eller så hadde jeg sjekket ut booking .com eller hotels.com. Om noen i familien har noen poengkort på hotell eller coop kort så kan man få rabatt på hotell gjennom disse. Også gjenom sas sitt eurobonus kan man få billigere hotell. Om du får ned prisen på fly og hotell så blir dere mere på utflukter og god mat. Bratislava er ingen storby. Anonymous poster hash: 00219...fe3 2
caroprins Skrevet 19. september 2013 #19 Skrevet 19. september 2013 Bratislava er hovedstaden i Slovakia og har 450 000 innbyggere. Den er stor nok for meg i alle fall http://www.bratislava.no/
Anglofil Skrevet 19. september 2013 #20 Skrevet 19. september 2013 (endret) Sammenligner man Grønland i Oslo med Nyhavn eller Strøget i København så kan jeg være enig. Men rent objektivt så er faktisk prisnivået i København lavere enn i Oslo. Jeg sa forøvrig ikke mye billigere, bare billigere.Anonymous poster hash: f6502...de8 Nå tenkte jeg ikke på Grønland i Oslo heller. Men du trenger ikke å dra på Grønland i Oslo for å spise relativt billig ute, det samme gjelder å handle klær eller hva det nå måtte være. Eneste er vel kanskje alkohol eller lignende, men det bryr jeg meg lite om. Mvh Yvonne Endret 19. september 2013 av Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå