AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #41 Del Skrevet 1. april 2014 Så godt at det finnes ting som hjelper! Jeg kom meg igjennom ungdomsåra med Tetracyclider og etterhvert Diane. Var sååååå glad for at jeg oppdaget Diane! Nå er jeg 40 og det holder med Epiduo, men hvis jeg ikke tar det, kommer de tilbake. Smører ikke ryggen med epiduoen, da (i allefall ikke om vinteren/når det ikke er badesesong) så der har kvisene fritt spillerom. I min familie er dette et arvelig problem, dessverre. Jeg tenker på barna mine, som sikkert (med min "flaks") kommer til å arve dette av meg. Og blir glad når jeg leser her inne at det finnes så mye man kan hjelpe seg med, mye mer enn det som var på markedet da jeg var ung. I tillegg sier fastlegen min at hun fraråder sterkt Diane-pillen pga at man ikke skal tulle med østrogennivået (tilførsel av hormoner er vel også knyttet til kreftfare?), så mulig de blir mer restriktive med denne pillen i fremtiden. Anonymous poster hash: da7ab...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg12345 Skrevet 1. april 2014 #42 Del Skrevet 1. april 2014 Jeg vil for det første anbefale deg å ikke ta noen råd når det kommer til forskjellige hudpleiemerker. Ikke nødvendigvis fordi noen av de ikke er effektive i det hele tatt, men fordi ikke alt passer til oss alle. At noen her hadde suksess med ProActiv, Dermalogica eller MD Formultions serien for å nevne noen,så betyr ikke det at noen av disse vil fungere på deg. At noen hadde suksess med å kutte ut karbohydrater og/eller melk eller annen type matvare betyr heller ikke at det vil fungere på deg. Kviser har en sammenhengende og kompleks årsak, og man trenger tålmodighet med å finne ut hva som fungerer for DEG. Jeg har hatt kviser i 10 år nå. De kommer og går. Det kan gå flere måneder med ren og fin hud, før jeg plutselig får et utbrudd enda jeg verken har stresset, skiftet sminke/hudrens, eller spist annen type mat. Mange her sier at Isotretinoin (også kjent som Accutane), er løsningen og den eneste og beste løsningen. Ja, Accutane har vist å ha god effekt på kviser,men det er absolutt ingen garanti for at det fungerer. Det er også en kur som er den aller siste utveien, nemlig, hvis ikke NOEN andre kremer eller behandlinger fungerer. Det er også en kur som har mange bivirkninger og du må i tillegg gå på p-pillen under kuren her,men jeg tror at detkan gjøres unntak. Grunnen til at man blir pålagt ppiller er fordi de vil sikre seg at man ikke blir gravid under kuren,da denne kuren er skadelig for fosteret. Du er nå på antibiotika; Man skal gå på antibiotika i minst 3 måneder. Gi den litt tid til, før du gir den opp. Det tar tid, så hold ut litt til. Snakk med hudlegen om at hvis ikke den hjelper så må man da finne om andre kvisekremer/behandlinger som kan fungere bedre. Det finnes mange effektive kvisekremer der ute. Jeg har nå i vinter fått utskrevet denne Isotretinoin (Accutane) kuren, men valgte å ikke gjennomføre den. Jeg hadde stor tro pga alle de suksesshistoriene, men likevel kom frem til at bivirkningene ikke var verdt det. Man kan få et utbrudd i starten av kuren, og selv om det kan stabilisere seg fort så var ikke jeg psykisk klar for å få enda mer kviser. Jeg ville bare få de bort. Det som skjedde var at jeg for første gang sluttet å bruke noe som helst, og huden min har blitt mindre rød og mindre kvisete. Jeg går på p-pillen og tydeligvis er hormoner årsaken til mine utbrudd, og så lenge jeg går på pillen så er huden min OK.Jeg har ikke sett huden din eller er hudlege,men som regel så hormoner en vanlig årsak til kviser. Siden du ikke kan gå på ppillen for å stabilisere hormoner, så kan Accutane være noe du må vurdere etter hvert,siden den skal fungere bra på hormonell akne - men ikke nå! Man må ha prøvd alt annet som finnes der ute som skal være effektivt (utskrevet av hudlege),før de setter deg på en så sterk kur. Anonymous poster hash: 567a0...4ff Jeg er en av de som prøvde alt før jeg fikk isotretinoin, fra jeg var 11 til 16 år(er 16 nå og halvveis i kuren). Var særlig plaget på ryggen, og ganske plaget i ansiktet også. Jeg prøvde alle slags renser og kremer, p-piller og antibiotika. Noe hjalp litt, men jeg ble aldri bra. Så fikk jeg endelig time til hudlege, og fikk beskjed om at jeg burde kommet dit for 2-3 år siden. Da ville huden min blitt mye finere og jeg ville sluppet alle arrene. Så anbefaler TS å heller dra til en hudlege, og la hudlegen vurdere. Ja, isotretinoin er en sterk kur - men det er SÅ verdt det! Jeg er tre måneder inn i kuren, og huden min er nesten helt ren. I starten hadde jeg eksem på hendene, neseblod, tørr i nesen og øynene, tørr hud, vondt i korsryggen når jeg jogget og sikkert mer jeg ikke husker. Men gode produkter holder alt dette i sjakk og det eneste som plager meg nå er at huden min sprekker opp om munnvikene. Resultatene er verdt det, er så fantastisk å endelig kunne se meg i speilet og se ren og fin hud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #43 Del Skrevet 1. april 2014 Roaccutane har tatt liv? Ser mange her inne er veldig fornøyde. Anonymous poster hash: e4b92...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #44 Del Skrevet 1. april 2014 Fjerner epido alt?Anonymous poster hash: e4b92...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #45 Del Skrevet 1. april 2014 *Epiduo*Anonymous poster hash: e4b92...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperat2 Skrevet 3. april 2014 #46 Del Skrevet 3. april 2014 Fjerner epido alt?Anonymous poster hash: e4b92...ab1 Epiduo er ikke til å anbefale! Jeg brukte denne i ca 3 uker, og den tørket ut huden min HELT, og kvisene ble heller ikke borte Andre har vel kanskje bedre erfaringer, men på meg funket den absolutt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pluty Skrevet 3. april 2014 #47 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Får kviser av hudkremer jeg... Endelig funnet en lotion som ikke har gitt kviseliknende nupper, enda... Faktisk har huden min det best uten kremer. Smører bare når den er tørr. Men er noe annet du har virker det som. Håper du får hjelp for dette. Som regel vil kvisene avta med alderen, men det er dårlig trøst når en står midt i det. Endret 3. april 2014 av Pluty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #48 Del Skrevet 4. april 2014 Noen skrev at de hadde fått selvmordstanker av roaccutane. Har noen opplevd det her? Takker for svar.Anonymous poster hash: e4b92...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowblind Skrevet 4. april 2014 #49 Del Skrevet 4. april 2014 Har du prøvd p-piller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #50 Del Skrevet 4. april 2014 Diane er vel ute av markedet pluss økt fare for blodpropp.Anonymous poster hash: e4b92...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tidus Skrevet 4. april 2014 #51 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg prøvde absolutt alt i ungdomsårene, INGENTING funket i det hele tatt! Er ufattelig glad for at jeg tok steget med Roaccutane. Det fjernet ALT av mine kviseproblemer. Og jeg var på grensen til ekstrem i en periode. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperat2 Skrevet 12. april 2014 #52 Del Skrevet 12. april 2014 Jeg vil for det første anbefale deg å ikke ta noen råd når det kommer til forskjellige hudpleiemerker. Ikke nødvendigvis fordi noen av de ikke er effektive i det hele tatt, men fordi ikke alt passer til oss alle. At noen her hadde suksess med ProActiv, Dermalogica eller MD Formultions serien for å nevne noen,så betyr ikke det at noen av disse vil fungere på deg. At noen hadde suksess med å kutte ut karbohydrater og/eller melk eller annen type matvare betyr heller ikke at det vil fungere på deg. Kviser har en sammenhengende og kompleks årsak, og man trenger tålmodighet med å finne ut hva som fungerer for DEG. Jeg har hatt kviser i 10 år nå. De kommer og går. Det kan gå flere måneder med ren og fin hud, før jeg plutselig får et utbrudd enda jeg verken har stresset, skiftet sminke/hudrens, eller spist annen type mat. Mange her sier at Isotretinoin (også kjent som Accutane), er løsningen og den eneste og beste løsningen. Ja, Accutane har vist å ha god effekt på kviser,men det er absolutt ingen garanti for at det fungerer. Det er også en kur som er den aller siste utveien, nemlig, hvis ikke NOEN andre kremer eller behandlinger fungerer. Det er også en kur som har mange bivirkninger og du må i tillegg gå på p-pillen under kuren her,men jeg tror at detkan gjøres unntak. Grunnen til at man blir pålagt ppiller er fordi de vil sikre seg at man ikke blir gravid under kuren,da denne kuren er skadelig for fosteret. Du er nå på antibiotika; Man skal gå på antibiotika i minst 3 måneder. Gi den litt tid til, før du gir den opp. Det tar tid, så hold ut litt til. Snakk med hudlegen om at hvis ikke den hjelper så må man da finne om andre kvisekremer/behandlinger som kan fungere bedre. Det finnes mange effektive kvisekremer der ute. Jeg har nå i vinter fått utskrevet denne Isotretinoin (Accutane) kuren, men valgte å ikke gjennomføre den. Jeg hadde stor tro pga alle de suksesshistoriene, men likevel kom frem til at bivirkningene ikke var verdt det. Man kan få et utbrudd i starten av kuren, og selv om det kan stabilisere seg fort så var ikke jeg psykisk klar for å få enda mer kviser. Jeg ville bare få de bort. Det som skjedde var at jeg for første gang sluttet å bruke noe som helst, og huden min har blitt mindre rød og mindre kvisete. Jeg går på p-pillen og tydeligvis er hormoner årsaken til mine utbrudd, og så lenge jeg går på pillen så er huden min OK. Jeg har ikke sett huden din eller er hudlege,men som regel så hormoner en vanlig årsak til kviser. Siden du ikke kan gå på ppillen for å stabilisere hormoner, så kan Accutane være noe du må vurdere etter hvert,siden den skal fungere bra på hormonell akne - men ikke nå! Man må ha prøvd alt annet som finnes der ute som skal være effektivt (utskrevet av hudlege),før de setter deg på en så sterk kur. Anonymous poster hash: 567a0...4ff Takk for svar! Vil bare oppdatere dere litt, da dette er et gammelt innlegg. Nå er jeg snart ferdig med min rouccotan(?) kur. Og jeg kunne ikke blitt mere fornøyd! Den eneste bivirkningen jeg har merket noe til er litt tørrere lepper og hud generelt, men dette plages jeg ikke av så lenge jeg bruker fuktighetskrem og lypsyl Psykiske problemer har jeg ihvertfall ikke fått. Grunnen til at jeg begynnte på denne var jo egentlig fordi jed hadde psykiske problemer, pga alle kvisene mine. De var jo grunnen til at livet mitt var et helvete, og endelig kan jeg faktisk se meg selv i speilet å være fornøyd! Jeg har jo blitt informert om at kvisene kan komme tilbake etter et par mnds tid, ikke i like stor grad. Men da er det muligheter for å gå på enda en kur som skal fjerne de for godt. Må bare nevne at jeg også ikke går på P-piller samtidig som jeg går på denne kuren? Jeg må bare ta blodprøver jevnlig for å sjekke at alt er som det skal, og at jeg ikke er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visningsnavnetmitt Skrevet 17. april 2014 #53 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg også prøvde alt av dyre produkter og ga dem minimum 6 mnd hver for å se resultat. Etter x antall tusen og x antall år var jeg på hyttetur og måtte kjøpe en nød-løsnings på lokalbutikken, som ble Garnier sin 3-in-1 rens-og-skrubb, og huden min har aldri vært bedre! Kjøper den for 59 kr ca annenhver måned på Rimi. Dermalogica, hudpleiebehandling og de andre fancy greiene kan bare gå å legge seg PS Tror også kosthold - BRUS - har mye å si. Jeg drikker dette knapt lenger og når jeg tenker tilbake så var det vel på tida jeg drakk mest brus at jeg hadde mest uren hud... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #54 Del Skrevet 17. april 2014 Diane er vel ute av markedet pluss økt fare for blodpropp.Anonymous poster hash: e4b92...ab1 Diane er ikke ute av markedet. Jeg bruker de! Har vært min redning for mine hormonelle kviser. Anonymous poster hash: 913b7...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taklampe Skrevet 19. april 2014 #55 Del Skrevet 19. april 2014 Sol hjelper også på huden. Jeg har alltid mye renere hud om sommeren enn på vinteren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona26 Skrevet 21. april 2014 #56 Del Skrevet 21. april 2014 Du må gi det mer enn tre uker! Har samme greie som deg. Tok vel 2mnd før jeg kunne ane forbedring. Dessverre som mange skriver, teracyklin har bare en midlertidig effekt for mange, inkl meg selv. Du må bruke epido selv om du flasser. Er meningen og går over etterhvert. Men bruk bare et tynt lag. Drit i alle dyre hudserie merker. Jeg har prøvd alt, og ingenting er godt nok. Har til og med tatt flere kjemiske peelinger uten hell. De fungerer en liten stund, men alt er bare kortsiktig. Tror disse produktene ikke kan ta alvorlig acne. Fungerer nok bedre på de som har lette tilfeller. Mange leger som sier at exuviance og andre hudpleieserier er bortkastete penger. Ihvertfall for oss som har kviser med stor K Jeg har fått henvisning til hudlege og håper jeg får begynne på sterkere saker. Du kan jo forsøke deg på en melkefri diett. Er noen som mener at hormoner i melk kan gi utbrudd. Elles er vel sukker med på å opprettholde infeksjoner i kroppen. Men dette er individuelt. Er mange som eter bare ditt, men ikke har en eneste kvise... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 21. april 2014 #57 Del Skrevet 21. april 2014 Noen skrev at de hadde fått selvmordstanker av roaccutane. Har noen opplevd det her? Takker for svar.Anonymous poster hash: e4b92...ab1 En venninne av meg fra England mistet sin fetter pga kuren. Han var helt frisk psykisk før kurstart. Merket selv nedstemthet som helt klart hang sammen med medisinen når en jeg bor med gikk på det. Diane er vel ute av markedet pluss økt fare for blodpropp.Anonymous poster hash: e4b92...ab1 Nei, brukte den til begynnelsen av 2013. Den er bare fjernet fra Frankrike siden så mange damer som ikke slet med kviser brukte den. Anbefales dog ikke, renset opp huden min men ødela sult- og sexmønsteret mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå