Gå til innhold

Hjelp med kjøreplan for middagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg må først og fremst takke alle brukere av dette forumet. Deres diskusjoner, tips og hint har vært til stor hjelp i forbindelse med planleggingen av vårt bryllup! :-)

Min kjære og jeg skal gifte oss 12. juni (i Vestfold). Vi har kommet langt med alle forberedelser, men det er jo selvfølgelig enda noe som står igjen. Det jeg jobber med nå er å få klar kjøreplanen for bryllupsmiddagen. Jeg er imidlertid veldig usikker på hvordan man skal gjøre det med serveringen i forhold til talene/sangene. Er dette noe du kan hjelpe meg med? Ville satt kjempestor pris på å få noen tips fra andre brukere av KG.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og hopp.. moro med bryllup!! Ikke lenge igjen nå!! (Dere gifter dere kun en uke før oss!!!)

Vel tilbake til kjøreplanen; Vi har overlatt dette til toastmasteren, så har vi en mindre ting å tenke på.. Det skal (så vidt jeg vet) være han som har kontakt med kjøkkenet fortløpende, og holder tidsskjemaet sånn nogenlunde!!

Ta heller en prat med toastmasteren hvis du har noen spesielle ønsker om tidsplanen, men la han/henne ta detaljene.. Så har du/dere en mindre ting å tenke på!!

Lykke til!!

blyg :)

Skrevet

Hmm.. ja du har rett i det du skriver. Men jeg synes det er vanskelig å overlate ting til andre... vil gjerne ordne alt selv, slik at jeg vet det blir ordentlig! Men min onkel (som skal være toastmaster) er en knakandes dyktig kar som har vært toastmaster i mange sammenhenger tidligere, så jeg får vel kanskje ta en prat med han om dette.

Skrevet

skal dere ha kaffegjester? Isåfall begregn god tid, slik at dere er ferdige med middagen før de kommer. Kjipern å sitte å vente på ganga...

M

Skrevet

Hei!

Fin dato...

Vi har ikke lagt opp noe sånn spesiell kjøreplan egentlig, vi har kommet frem til forskjellig tidspunkt hvor det forskjellige skal skje. Sånn ca..Men vi kommer ikke til å skrive det noe sted så gjester ser, for jeg synes det blir så formelt og man må liksom følge det og sånn vil ikke jeg ha det i mitt bryllup!! Men toastmaster kan jo ha en viss oversikt, slik at det bare glir over fra det ene til det andre..Jeg liker også veldig godt og ha kontroll, men et sted må kanskje vi gi litt slipp også :wink:

Skrevet

Her er vår kjøreplan, sånn ca.

Kjøreplanen for middagen:

- XX ønsker velkommen (Ikke helt bestemt. En av foreldrene eller toastmaster)

- Toastmaster får ordet

- Evnt. velkommen sang

- Forrett

- Brudgommen holder tale

- Det ryddes vekk etter forretten

- Bruden holder tale og sang

- Hovedrett

- Tale?

- Tale?

- Hovedrett, 2. servering

- Pause på 15 minutter, folk går fra bordet og servitørene rydder vekk etter hovedretten og setter desserten på plassene.

- Dessert

- Brudens forlover holder tale

- Brudgommens tale

- Takk for maten tale

- Avslutningssang

Skrevet

takk for alle svar!

Det er ikke bare det at jeg vil ha oversikt. Hotellet der vi skal ha middagen, ville ha en kjøreplan, slik at de vet når de skal servere og rydde av, slik at de slapp å forstyrre mer enn nødvendig.

Tok meg ellers en prat med toastmaster i går og overlater ansvaret til han. Nå får han finne ut av hvem som vil bidra med hva og sy det hele sammen. Så kan jeg konsentrere meg om å få ferdig de tingene som ikke er krysset av på huskelista enda...

*glede seg*

.. bare 6 1/2 uke igjen nå....

Skrevet

Bra plan rmtm!!! Det er noenganger utrolig deilig å delegere litt!!!

blyg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...