Gå til innhold

Praksis som helsesekretær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver og utdanner meg til helsesekretær, dvs jeg går første året på vgs som privatist og er ferdig nå til jul. Jeg har jo dermed ingen erfaring fra jobb ved legekontor el,men jeg har masse tidligere erfaring fra kontorarbeid. Dessuten har jeg vært en del år ute i arbeidslivet så jeg er jo ikke helt blank. Åssen vil mulighetene være for å få seg praksis ute på et legesenter tror dere?



Anonymous poster hash: 7860d...3be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jeg usikker på. Jeg ble ferdig utdannet helsesekretær nå i mai, men da gikk jeg ferdig 3 år på videregående. Fikk 6 uker's praksis gjennom skolen.

De som var privatister på skolen min hadde ikke praksis, så derfor ble det nok ekstra vanskelig for de. OM de ville ha praksis så måtte nok skaffe det selv. Du kan jo høre rundt på legekontor, om de er villige til å ha deg uten at du får lønn. :) Møt opp og fortell litt om deg selv.



Anonymous poster hash: b7c0d...05d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Jeg vil absolutt si at praksis er en viktig del av det å bli helsesekretær. Jeg lærte så klart mye av teorien og når jeg fikk gjøre ting på skolen, men det er helt annerledes når du skal i jobb.

Når jeg kom i praksis så ble alt helt nytt. Det var hvordan du skulle møte pasientene, ta blodprøver, håndtere situasjoner, snakke i telefon også videre. Så jeg vil sterkt anbefale deg praksis.



Anonymous poster hash: b7c0d...05d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått rundt på forskjellige legekontor og hørt. :)



Anonymous poster hash: d07b8...885
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...