Gå til innhold

over seks uker ventetid hos legen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skal til legen for å utvide en sykemelding som gikk ut på fredag, men ser på www.besoklegen.no at det ikke er ledig time før helt i starten av november.

Hva gjør jeg da?



Anonymous poster hash: 47a01...d50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ringer legen og sier at du trenger forlengelse av sykemelding. Du får akuttime på dagen, eventuelt dagen etter. Man kan ikke bestille time på nettet for akutte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal til legen for å utvide en sykemelding som gikk ut på fredag, men ser på www.besoklegen.no at det ikke er ledig time før helt i starten av november.

Hva gjør jeg da?

Anonymous poster hash: 47a01...d50

Du må ringe, men har du vært borte fra jobb i dag, kan i utgangspunktet ikke legen tilbakedatere dersom du ikke har vært i kontakt med legekontoret i dag.

Det er ofte lurt å ringe og bestille ny time før sykemeldingen går ut, i hvert fall hvis man er langtidssykmeldt, slik at man har en anelse om sykemelding må forlenges eller ikke. Er man syk og forventet å bli bedre over helgen, er det selvfølgelig ikke like enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ringe, men har du vært borte fra jobb i dag, kan i utgangspunktet ikke legen tilbakedatere dersom du ikke har vært i kontakt med legekontoret i dag.

Det er ofte lurt å ringe og bestille ny time før sykemeldingen går ut, i hvert fall hvis man er langtidssykmeldt, slik at man har en anelse om sykemelding må forlenges eller ikke. Er man syk og forventet å bli bedre over helgen, er det selvfølgelig ikke like enkelt :)

Takk :) er sykemeldt fordi jeg er under utredning for en søvnsykdom så er litt vanskelig å vite hvordan dagsformen er. og føler også at det er ikke er så alvorlig at jeg bør spørre om en akuttime da det ikke er livet det står på , men jeg fungerer ikke på jobben så er litt kjedelig om jeg må gå å hangle rundt på kontoret i seks uker.

Anonymous poster hash: 47a01...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) er sykemeldt fordi jeg er under utredning for en søvnsykdom så er litt vanskelig å vite hvordan dagsformen er. og føler også at det er ikke er så alvorlig at jeg bør spørre om en akuttime da det ikke er livet det står på , men jeg fungerer ikke på jobben så er litt kjedelig om jeg må gå å hangle rundt på kontoret i seks uker.

Anonymous poster hash: 47a01...d50

Jeg tror nok de skal klare å luke inn en time for deg før det har gått seks uker :-) Trenger du sykemelding nå, så trenger du den nå og ikke om seks uker. Ordner seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare ring legekontoret i morra :)

Siden legen kjenner deg og det er snakk om forlengning av sykemelding for noe som du er under utredning for kan det godt hende legen skriver videre sykemelding uten legetime. I hvert fall gjorde min det når jeg var under utredning, han så meg jo jevnlig til timer likevel - men ikke alltid lengden på sykemelding passa med oppsatt legetime.

Bare ring dem i morra, og ta det derfra, det går nok i orden :hug:



Anonymous poster hash: fe305...e4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...