Gå til innhold

Kontrakt på jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb i mai, og har jobbet 100% har fått kontrakt der, men ikke skrevet under. For ei uke siden fikk jeg tilbud om jobb i et annet firma, noe jeg takket ja til.

Spørsmålet mitt er :hvilke forpliktelser har jeg ovenfor de jeg jobber for i dag.

De har vist at jeg vil slutte fortest mulig og helst innen mandag i uka som kommer. Kan noen hjelpe meg med lover og regler når det kommer til dette?

Anonymous poster hash: b2375...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har 1 mnd gjensidig oppsigelse hvis annet ikke er avtalt i en skriftlig arbeidskontrakt. Det vil si at hvis du leverer skriftlig oppsigelse på jobben din i dag, er du pliktig til å jobbe frem til den 1.november.

Se i kontrakten du har fått (selv om du ikke har signert den) og sjekk om det står noe om prøvetid. Som regel har man prøvetid på inntil 6 mnd og da er oppsigelsestiden som regel 14 dager (og da gjelder den for den dagen arbeidsgiveren din mottar den og ikke fra den 1. til 1. pr mnd).

Anbefaler deg å snakke med sjefen din, legg frem saken og spør om du kan få gå tidligere. Vær smart og kommuniser før du gjør noe overilt!



Anonymous poster hash: b8596...46c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingenting i kontrakten om prøvetid forresten. Men oppsigelsen er 2 Mnd!!

Anonymous poster hash: b2375...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...