Gå til innhold

Avtar hårvekst etter langvarig bruk av epilator?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg epilator for å fjerne hår på legger og bikinilinje. Jeg tåler så dårlig å bruke barberhøvel, og bikinilinja er aldeles håpløs! Der har jeg prøvd "alt" fra krem, voks til høvel med mildt skum, intimsåpe, brukt skrubbevott/skrubbekrem/noe desinfiserende greier fra Kondomeriet uten å klare å unngå problemet med røde nupper som blir betente og skaper fæle rødlilla arr.

Har nå prøvd epilator etpar ganger på bikinlinja. Er jo forferdelig vondt, og jeg blør alltid flere steder der hårene er nappet ut, men det ser faktisk ut som at med flittig bruk av skrubbevott etpar-tre dager etter epilering så unngår jeg røde nupper og påfølgende arr.

Har dere som bruker epilator erfaring med at hårveksten avtar etter en tids bruk, slik at man ikke trenger å epilere så ofte (håpe håpe...)??



Anonymous poster hash: 5f361...7c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt epilator i noen år og kan si ja det avtar med sikkerhet. Noen av hårene kommer rett og slett ikke tilbake og i tillegg blir det mindre vondt for hver gang du bruker den. Mn du må ha litt tålmodighet da, det skjer ikke med engang :) jeg var plaget med mye hårvekst før mn det er jeg ikke lenger ;)

Anonymous poster hash: e9251...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epilert beina i masse år nå, men har vel ca samme hårvekst som før. Men trøsten er at det slutter å gjøre vondt etter ett par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hårsekk produserer kun hår et visst antall ganger, så hvis man fjerner hårstrået ved roten så vil den etter hvert slutte og vokse ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hos meg. Har epilert i flere år. Men det gjør ikke vondt lengre og det tar lang tid før hårene kommer. Trives godt med å epilere. Lettvint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braun Silk Epil er bra. Selv om jeg ikke har prøvd noen andre vil jeg trygt anbefale denne.

samme har jeg.Knallfornøyd i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...