Gå til innhold

voldtektsmenn..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hørt mye nå i det siste om hvordan de plukker seg ut et offer som de følger etter og huker tak i og voldtar så snart de får anledning. Hun som ble valgt ut på matbutikken feks. At de ikke bare står og venter på første og beste bytte.

Tror faktisk det nesten skjedde med meg i dag.. Gikk fra Bunnpris ved fisketorget i Bergen og via torgallmenningen mot parken, sånn i sjutida eller noe. Skulle gå hjem (bor litt utenfor byen). En utenlandsk utseende fyr spurte meg om jeg visste når 4ern gikk når jeg gikk forbi bybanestoppet, jeg syntes det var litt rart fordi bussen går jo ikke derfra og det står dessuten skilt om bussrutene i skuret.. Og så stoppet han meg av alle personer, som gikk i min egen verden med musikk på øret og sikkert så ganske travel ut siden jeg går ganske fort og rett-frem.. stod andre der og venta på bybanen han kunne ha spurt, liksom.

Uansett, jeg tenkte ikke noe mere over det og gikk videre gjennom parken. Fikk en ekkel følelse og snudde meg til å se fyren gå etter meg etter å ha stått stille ved bybanen en stund. Fikk en litt gusjen følelse men hallo, jeg er da ikke paranoid, så jeg bare gikk.

Da jeg nesten var ved Nonneseter snudde jeg meg igjen, og da var fyren mye nærmere, og da han så at jeg snudde meg fikk han det veldig travelt med å fomle med mobil og sånt. Men igjen, jeg tenkte ikke særlig over det..

Ved bybanestoppet møtte jeg imidlertid på en venn som jeg stoppet og pratet med. Stod og pratet ganske lenge med han. Etterhvert gikk fyren som hadde fulgt etter meg på bybanen, og når den hadde kjørt sier kompisen min: "Hvor lenge har han fulgt etter deg?"

Jeg hadde jo ikke tenkt noe over det før da, altså, det virker jo sånn når jeg skriver det her men jeg er en sånn en som ikke lar voldtektsoppslag og sånt gå til hodet på meg, har aldri følt meg utrygg i byen før. Men når han nevnte det skjønner jeg jo at fyren faktisk fulgte etter meg. Jeg er liten av vekst, gikk i høye hæler (dog ikke stilletter) og ellers ganske alminnelige klær.. hestehale har jeg og så ser jeg ganske jentete ut.. Typisk voldsoffer altså.

Herregud, jeg er helt skjelven!!! Klarer ikke la være å tenke på hva som kunne ha hendt hvis ikke kompisen min hadde stoppet meg. Han hadde holdt meg igjen med vilje, vanligvis prater vi ikke så lenge, men han la merke til fyren og ville ikke at jeg skulle gå hjem alene. Og selvsagt kan det jo hende det var tilfeldigheter, men hele situasjonen er jo latterlig klassisk.. jente blir kontaktet av fremmed mann, fremmed mann følger etter henne og så videre.. Merker alt jeg har lest av voldtektsoppslag og nyheter plutselig dukker opp i hodet mitt og jeg synes plutselig jævlig synd på disse jentene (og i noen tilfeller guttene)..

Æsj, jeg er helt skjelven.. Når jeg tenker over det er jeg jo et altfor enkelt offer. Svak, har håret i hestehale, høye hæler og mørk, ensom vei hjem. Kommer ikke til å gå aleine om kvelden lenger iallfall..

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, måtte bare få det ut. Kan hende jeg bare er paranoid men jeg har iallefall fått en oppvekker :(

Anonymous poster hash: e48ce...8a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Å FY SÅ EKKELT!! Kjenner jeg blir skjelven på dine vegne..

Jeg er veldig paranoid når det kommer til slikt, bedre å være ekstra forsiktig - enn uforsiktig.

Takk og pris for kameraten din ihvertfall! Så bra det ikke gikk lenger.

Ikke gå alene hjem om kvelden, det er aldri lurt. Vi hører jo oftere og oftere om vold i byen vår.

Vær forsiktig, og vær veldig glad for at det ikke skjedde noe! Skjønner godt du er skjelven!

Jeg går heller ikke alene hjem lenger, etter en utlending insisterte(!) på å kjøre meg hjem i bilen sin, eg sprang og møtte broren og bestekameraten min. Tenkte mye på hva som kunne skjedd, det var også ganske "klassisk". Jente i kjole, mørk "gate". Men jeg skulle "bare" kjøpe meg noe mat, så møte broren og bestekameraten min igjen. Det gikk bra (bortsett fra forstuet ankel), og nå er eg veldig veldig forsiktig! :Nikke::Nikke:

Endret av Soyli
Skrevet

Huff, dette må ikke ha vært noe kjekt! Jeg hadde blitt kjemperedd.
Husker en gang jeg skulle ta bussen med veninna mi. Forran oss sitter det to menn som prater et annet språk, aner ikke hvem de var. Under hele bussturen så snur de seg, smiler og lager sånne kåte blikk.

Jeg og veninna mi bestemmer oss for å gå av bussen, fordi det der var bare ekkelt. Vi går av, og ser at de skynder seg av like etter. Så klart blir vi skremte, så vi løper inn på en offentlig utedass. Husker ikke hvor lenge vi satt der, men vi var der sikkert i 20 minutter.

Vi tenker jo at de er borte for lengst når vi kommer ut av toalettet, men plutselig så hopper de frem bak en busk. Mennene har søren meg ventet i over 20 minutter, bare pga oss! Fyfaen så redd jeg ble. Vi løp ALT vi kunne inn på en matbutikk. Det var ivertfall det første vi kom på, siden det var mange folk der inne. Til slutt så sa vi rett og slett ifra til noen som jobbet der, og da stakk mennene av.

Uff...

Anonymous poster hash: a1d2c...08f
Skrevet

Å FY SÅ EKKELT!! Kjenner jeg blir skjelven på dine vegne..

Jeg er veldig paranoid når det kommer til slikt, bedre å være ekstra forsiktig - enn uforsiktig.

Takk og pris for kameraten din ihvertfall! Så bra det ikke gikk lenger.

Ikke gå alene hjem om kvelden, det er aldri lurt. Vi hører jo oftere og oftere om vold i byen vår.

Vær forsiktig, og vær veldig glad for at det ikke skjedde noe! Skjønner godt du er skjelven!

Jeg går heller ikke alene hjem lenger, etter en utlending insisterte(!) på å kjøre meg hjem i bilen sin, eg sprang og møtte broren og bestekameraten min. Tenkte mye på hva som kunne skjedd, det var også ganske "klassisk". Jente i kjole, mørk "gate". Men jeg skulle "bare" kjøpe meg noe mat, så møte broren og bestekameraten min igjen. Det gikk bra (bortsett fra forstuet ankel), og nå er eg veldig veldig forsiktig! :Nikke::Nikke:

Takk for gode ord! Er kjempeglad for at kameraten min var der, ja.. Uff, så ekkelt!! Merker man blir veldig var på sånt når man bare først blir oppmerksom på at jo, det skjer faktisk hele tiden, hver bidige dag, selv om det ikke alltid er direkte voldtekter og overfall.. skummelt kvinnesyn som herjer for tiden..

Huff, dette må ikke ha vært noe kjekt! Jeg hadde blitt kjemperedd.

Husker en gang jeg skulle ta bussen med veninna mi. Forran oss sitter det to menn som prater et annet språk, aner ikke hvem de var. Under hele bussturen så snur de seg, smiler og lager sånne kåte blikk.

Jeg og veninna mi bestemmer oss for å gå av bussen, fordi det der var bare ekkelt. Vi går av, og ser at de skynder seg av like etter. Så klart blir vi skremte, så vi løper inn på en offentlig utedass. Husker ikke hvor lenge vi satt der, men vi var der sikkert i 20 minutter.

Vi tenker jo at de er borte for lengst når vi kommer ut av toalettet, men plutselig så hopper de frem bak en busk. Mennene har søren meg ventet i over 20 minutter, bare pga oss! Fyfaen så redd jeg ble. Vi løp ALT vi kunne inn på en matbutikk. Det var ivertfall det første vi kom på, siden det var mange folk der inne. Til slutt så sa vi rett og slett ifra til noen som jobbet der, og da stakk mennene av.

Uff...

Anonymous poster hash: a1d2c...08f

Herregud!!! 20 minutter er jo lenge! Fy søren.. jeg hadde blitt livredd! Så bra dere kom dere unna!!

Anonymous poster hash: e48ce...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...