AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Jeg har lenge gått rundt og lurt på om det er noe gale med meg. Jeg blir nervøs når jeg skal snakke med nye mennesker, jeg kommer ikke på ting å si, jeg gjør til og med alt for å unngå å møte folk ute, så jeg slipper å måtte slå følge med de/stoppe opp å snakke. Når jeg snakker, rabler det seg ofte. Jeg sier feil ord, og av og til glemmer jeg ord. F.eks så kan det hende at jeg sier "gammel" når jeg mente "ung", "gul" når jeg mente "rød". Det er så merkelig.. Og ikke minst irriterende. Jeg føler meg helt normal i hodet, så jeg skjønner ikke hvordan dette skjer. Og noe annet som er rart er at hvis jeg skal forklare hvordan en film var, så husker jeg nesten ingenting av filmen... Samme med hvis jeg skal gjenfortelle en samtale. "Hva sa hun?" "Øøh, noe med at *blabla*, og noe greier..." Jeg har nettopp byttet skole (går i vg3), og kjenner ingen på denne skolen. Det er ganske problematisk for meg, ettersom jeg ikke klarer å ta intiativ til å bli kjent med folk. Det har endt opp med at jeg er mye alene, og med en gang det er friminutt/timen er slutt, så løper jeg på doen og 'bruker ekstra langt tid', eller skrur på pcen. Elevene i klassen tar ikke så mye intiativ til å bli kjent med meg heller, så det er veldig vanskelig. Føler meg utrolig dum der jeg står helt alene.. Men tingen er at når jeg er med vennene mine (ja, jeg har en del gode venner faktisk), så klarer jeg å være meg selv. Jeg er utadvendt, og snakker som bare det. Men når jeg møter nye mennesker, så er det plutselig ingenting å snakke om. Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn.. Er det noen som har noen tips til meg? Jeg har ikke snakket om dette med noen før, så det er litt rart å skrive alt opp og se 'problemene' mine samlet. Jeg er ihvertfall veldig lei av dette, så trenger hjelp til hva jeg kan gjøre.. Anonymous poster hash: 61f82...83c
Soyli Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Ta kontakt med legen din, be han henvise deg til en Psykolog! De er der for å hjelpe, sosial angst er det MANGE som har, og det er ingen grunn til å verken skjemmes over det, eller å gå rundt og ha det vondt når det er hjelp å få! Absolutt verdt et forsøk! De har også mange gode selvhjelps-bøker om det i bokhandleren.
Gjest slettetbruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Jeg føler meg deg </3 Har samme problem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå