Gå til innhold

Nyttig språk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å lære nye språk. Jeg holder på med spansk og fransk for tiden. Hvilken andre språk er nyttig å kunne ?

Jeg vet at språklige ferdigheter er noe som interesserer arbeidsgivere. Ønsker å jobbe med pedagogikk i næringslivet.

Anonymous poster hash: 52277...31e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandarin? Kommer godt med i Asia, og det ville nok ha imponert flere arbeidsgivere :)

Anonymous poster hash: ed3f4...2dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarin? Kommer godt med i Asia, og det ville nok ha imponert flere arbeidsgivere :)

Anonymous poster hash: ed3f4...2dd

Ja, men det virker som en umulig språk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsliv er (heldigvis) ikke basert på ett språk, da verden er stor og handel er verdensomfattende. Du må nesten velge hvor du vil arbeide. Hvis jeg skulle tenke jobb hadde jeg valgt tysk, russisk og kinesisk foran spansk og fransk, uten et milisekund av tvil. Jeg kan fransk, men det er ikke akkurat sånn at næringslivet skriker etter meg.

Anonymous poster hash: 60036...e66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ja, men det virker som en umulig språk. :fnise:

Om du har et godt språkøre så skal det visst ikke være så ille som alle påstår, ifølge min venn. Han lærte seg mandarin rimelig fort...brukte ca 6 mnd på å lære seg det mest grunnleggende, så dro han over dit og reiste rundt og brukte språket i 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næringsliv er (heldigvis) ikke basert på ett språk, da verden er stor og handel er verdensomfattende. Du må nesten velge hvor du vil arbeide. Hvis jeg skulle tenke jobb hadde jeg valgt tysk, russisk og kinesisk foran spansk og fransk, uten et milisekund av tvil. Jeg kan fransk, men det er ikke akkurat sånn at næringslivet skriker etter meg.

Anonymous poster hash: 60036...e66

Det handler ikke om bare å imponere arbeidsgivere. Jeg har alltid likt spansk og fransk, så jeg vil gjerne lære meg disse språkene.

Skal faktisk begynne å se på mandarin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet å bruke så mye tid på spansk, det er såpass lett uansett. Bruk heller tid på å lære deg mandarin, russisk og arabisk.

Anonymous poster hash: ab7c3...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at språklige ferdigheter er noe som interesserer arbeidsgivere. Ønsker å jobbe med pedagogikk i næringslivet.

Hva mener du med pedagogikk i naeringslivet? Generelt ville jeg sagt tysk og russisk hvis du er mest interessert i Europa, eller mandarin hvis du vil gjore noe mer internasjonalt.

Jeg elsker de latinske språkene men hvis man er basert i Norge er det ikke spesielt mye bruk for dem, siden det er lite handel med land hvor disse språkene snakkes. En del med Frankrike, men mindre enn med Tyskland. Jeg bruker spansk i jobben men så bor jeg ikke i Norge heller.

Samtidig er jo språk veldig spennende og moro i seg selv! Jeg har studert både tegnspråk (gjor det fortsatt) og hebraisk uten at jeg noen gang tror jeg kommer til å bruke de i jobbsammenheng.

Interessant diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg elsker å lære nye språk. Jeg holder på med spansk og fransk for tiden. Hvilken andre språk er nyttig å kunne ?

1: Catalonia er Spansk

2:engelsk

3:Fransk

4: arabisk

(hindu og korea)

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...