Gå til innhold

noe galt med det ene øyet


Gjest Tinkerbell

Anbefalte innlegg

Gjest Tinkerbell

Jeg sov en time på ettermiddagen idag, og når jeg sto opp så hadde jeg et slør foran det venstre øyet, kunne ikke se ordentlig og alt var "blurry". Gikk på badet og tok i øyedråper, det funket. Men fortsatt så føles det om jeg har noe i det ene øyet, har sjekket og renset øyet. Er litt hoven også om det har noe å si. Jeg orker ikke legevakt kø på en søndag, men tenkte å ringe legen å sjekke det i morgen. Men hva tror dere? Er det noe veldig galt, eller har jeg fått bettenelse av noe slag? Rart det kom mens jeg sov, alt var bra før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gult puss/værk? Det kan være gryendes øyebetennelse.Oppsøk lege på mandag,regner med du får kloramfenikol

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder på at det er Blefaritt! Skyll øyet i et eggeglass e.l. Ring legen i morgen tidlig om det forverrer seg. Du får garantert hastetime, og resept med en gang.

Anonymous poster hash: 25483...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er typisk for øyekatarr/betennelse i øyet.

Vær nøye med hygienen - hvis ikke smitter det lett over på det andre øyet også. Du kan skylle øyet med saltvann før du legger deg, da holder det seg rent. Unngå linser, hvis du bruker det.

Øyebetennelee går ofte over av seg selv, men hvis du er redd, kam du ta deg en tur til fastlegen og få resept på salve og øyedråper (Kloramfenikol).

- Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

sorry for å kuppe tråden, men har fått øyebetennelse nå tror jeg. lurte på om det er en måte å lage saltvannsløsning på selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltvannsløsning kan du lage selv;

Løs opp en teskje havsalt i en ren beholder med en liten kokt vann, la det kjøle seg ned til ca 38 grader og drypp inn i øyet med en pipette eller lignende.

Har du ikke pipette kan du helle over litt i et rent eggeglass, bøy hodet over eggeglasset og hold eggeglasset mot øyehulen slik at du kan slenge hodet bakover og få saltvannet i øyet. Det er litt vanskelig å holde øyet åpent når du gjør dette, men prøv igjen et par-tre ganger for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...