Gå til innhold

To blir til tre <3


ftk93

Anbefalte innlegg

Den er virkelig flott altsa! Er sånne søte små konvolutter inni boken med ark og kort om hva man kan spise og ikke spise under amming, treningsøvelser etter fødsel, trening før fødsel, mat under graviditeten, kort med bilder av forandringer som skjer i kroppen underveis. Kan prøve å legge ut bilde av det, er litt vanskelig å forklare! Den er ihvertfall kjempe bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjønner jeg godt :fnise: Hadde nok ikke kjøpt bok hadde jeg vært like langt på vei som deg!

Men synes den virker ålreit for meg som er førstegangs. Den inneholder mye informasjon om svangerskapet, fødselen og tiden etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, var ikke sånn jeg mente det :fnise: Mente det vel mer som at den er flott å ha under HELE svangerskapet, og tror førstegangs har mer glede av akkurat denne boken. Du som har kommet så langt vil jo ikke ha nytte av ca. halve boken selv om du er førstegangs eller ei, så det var vel det jeg mente. Hadde jeg vært deg, hadde ikke jeg heller kjøpt nye bøker om svangerskap nå :laugh:

Endret av ftk93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er helt grei, er en del kvalm og har en del halsbrann. Ellers er jeg i bra form, men har jo ikke kommet så langt ennå heller. Men selv om kvalmen og halsbrannen er plagsom, så er grunnen til at de er der så god at de er hjertelig velkomne. Ihvertfall halvveis. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte hva du mente ;) Ville bare nevne at jeg og gravid for første gang (egentlig ikke for har har mistet tidlig en gang).

Håper at du ikke får store plager, har dere fortalt til noen at dere skal ha barn eller venter dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist. Håper jeg slipper å oppleve det. Jeg har fortalt det til et par venninner, men vil vente med å fortelle det til flere frem til vi har vært på tidlig ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket bilsete synes dere er best? Hvilket ville/har du valgt og hvorfor?

Det er tilbud denne uken på maxicosi cabriofix og besafe izi go. Lurte på å kanskje slå til når det var tilbud.

Vet jo forresten at det er tidlig å kjøpe dette alt nå, men jeg liker å få ting gjort så fort som mulig, og kunne tenkt meg å bli ferdig med de dyre innkjøpene tidlig, og heller kose meg med å kjøpe stæsj til babyrom, klær o.l senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om begge merkene men hva som er best vet jeg ikke, vi har kjøpt en Akta Graco. Trur ikke at det er store forskjellen siden alle som selges i Norge skal være godkjente med tanke på sikkerheten :) Tenk heller på om dere liker utseende, om dere må ha isofix eller ikke (et slags feste i bilen, men ikke alle biler har det) og om dere ønsker en bilstol som kan festet på understellet til vogna for da må dere kjøpe en vogn og en bilstol som matcher med akkurat det.

Det er ikke gøy å miste nei, så derfor fortalte vi det kun til våre foreldre og søsken i uke 12-13, og alle andre etter ordinær ultralyd i uke 19.

Jeg er også sånn som vil ha kontroll og ting i orden så fort som mulig men vi ventet til etter ultralyden og etter flytting fordi flyttingen rett etter ultralyden tok tid. Men når vi først begynte tok det ikke lang tid før vi hadde alt av de store tingene :fnise: Jeg ville ventet om jeg var deg, kan ikke se for meg at det er noe koselig om du mister babyen eller får beskjed under ordinær ultralyd at noe er galt så babyen vil dø, og så måtte se på masse babyting hjemme etterpå. Klart dere vil sikkert prøve på nytt da, men trur at det vil være greiest å vente :) Men dere gjør jo selvsagt det dere vil ;)

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble til at vi kjøpte! Tenker ikke så mye på at vi kan miste o.l. Skjer det, så er det noe vi må håndtere der og da. Da vil det for meg være godt å kunne se de tingene vi kjøpte, og huske på gleden vi hadde når vi kjøpte tingene til den lille. Hvis jeg mister, kommer jeg til å angre meg for at jeg ikke koste meg med handling o.l. når jeg var gravid. Jeg velger å se det sånn, hva andre velger er jo opp til dem selv :)

Jeg er også en person som aldri ville holdt det hemmelig hvis jeg hadde mistet, så har allerede fortalt det til noen gode venner, men kommer til å vente noen uker til før familie og andre venner får vite noe.

Vi kjøpte forresten en besafe izi go. Så på noen billigmerker også, men samboer var veldig bestemt på at det dyreste innen bilstoler var det beste. Så da ble det sånn. Har også vært innom en butikk og prøvd vogner i bilen. Valget faller på en emmaljunga mondial duo i fargen white leatherette. Men kommer til å vente litt med å kjøpe den, kan jo ikke kjøpe absolutt alt med engang. Selv om vi egentlig har så og si alt vi trenger allerede bortsett fra barnevogna :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke holdt det hemmelig at jeg mistet men hadde foretrukket å slippe å fortelle folk det ganske fort fordi de vet at jeg er gravid, for det måtte jeg gjøre når folk spurte om hvordan det gikk som gravid. Så derfor ventet vi lengre denne gangen. Hadde ikke holdt det hemmelig om jeg mistet igjen men hadde kunnet fordøye det før jeg fortalte venner og familie. Er også glad for at jeg ikke hadde kjøp masse babyting den gangen jeg mistet. Kunne ikke se en baby el en gravid dame uten at de stakk i brystet.

Men vi er jo alle forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er alle forskjellige! Da er det riktig for deg å gjøre som du har gjort, vente med å fortelle og vente med å handle. For meg er det riktig å gjøre det nå, glede meg over det som er nå, og eventuelt senere se tilbake på den tiden her som koselig. Vil angre hvis jeg ikke gleder meg og koser meg med innkjøp nå som jeg har grunn til det.

Dette er jo opp til hver enkelt, så alle må gjøre det som føles rett for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Oi! Lenge siden jeg har vært her, har rett å slett glemt det helt av!

Det går kjempe bra! Eller, er mye kvalm og kaster opp en god del. Er også trøtt døgnet rundt uansett hvor mye jeg sover :fnise: Men har det veldig bra, og koser meg masse med tanken på at et lite nurk ligger i magen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Følger med her, jeg :) Hvordan går det med kvalmen? Håper du blir bedre snart :) Selv har jeg styrt unna den verste kvalmen så langt, men har tatt det igjen med utslitthet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt, følger med deg her :) Jeg er 20 år selv og er 8 uker og 2 dager på vei nå.. Kvalmen har ikke kommet før nå, men satser på den forsvinner like fort.. heheh.. Vognen var kjempe pen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Følger med her, jeg :) Hvordan går det med kvalmen? Håper du blir bedre snart :) Selv har jeg styrt unna den verste kvalmen så langt, men har tatt det igjen med utslitthet ;)

Så koselig :laugh: Den begynner så vidt å bli litt bedre, og det er herlig! Har endelig kunne begynt å spise litt mer normalt igjen! Så deilig! Og ja. Jeg og er sliten, skikkelig også, men det er jo dette vi må igjennom da. Hvor langt er du på vei ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...