AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Vi trenger større bil, og vurderer Volkswagen Sharan. Noen som kjenner til disse? Krav til bilen er at den har plass til 3 unger i barneseter, og samtidig god bagasjeplass. Den må ha firehjulstrekk, og være driftssikker og komfortabel å sitte i. Om noen har tips til andre biler i samme sjanger mottas det med takk. Anonymous poster hash: c8f3e...845
Montefalco Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Vi har Sharan. Er veldig fornøyd med bilen. Man får plass til tre barneseter i andre seterad. Isofix-feste i alle setene bak (også de nedfellbare i tredje seterad). Når bilen benyttes som fem-seter, er det veldig bra bagasjeplass. Men det er også ok plass når man bruker 7 seter. Faktisk plass til barnevogn også da. Men det beste med bilen er skyvedørene bak.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Vi har Sharan. Er veldig fornøyd med bilen. Man får plass til tre barneseter i andre seterad. Isofix-feste i alle setene bak (også de nedfellbare i tredje seterad). Når bilen benyttes som fem-seter, er det veldig bra bagasjeplass. Men det er også ok plass når man bruker 7 seter. Faktisk plass til barnevogn også da. Men det beste med bilen er skyvedørene bak. Høres bra ut! Er det god plass tll de voksne i forsetene, selv med bakovervendte seter på andre seterad? Mannen min er lang, og får ikke plass i stasjonsvogna vi har nå pga bakovervendt barnesete i baksetet. Og hvordan er den mtp drivstoff-forbruk? TS Anonymous poster hash: c8f3e...845
Montefalco Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Høres bra ut! Er det god plass tll de voksne i forsetene, selv med bakovervendte seter på andre seterad? Mannen min er lang, og får ikke plass i stasjonsvogna vi har nå pga bakovervendt barnesete i baksetet. Og hvordan er den mtp drivstoff-forbruk? TS Anonymous poster hash: c8f3e...845 Setene i andre seterad er regulerbare, slik at avstanden mellom førersetet og setet bak er god (veldig god når baksetet settes så langt bak som mulig. Helt ok drivstofforbruk. Det er jo en stor bil, men bruker ikke veldig mye drivstoff.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Takk for svar dere! Nå har jeg lest tester og omtaler av denne bilen, og ble veldig skeptisk. 1,9 tdi, som er den vi har råd til, er visst så dårlig at If ikke gir bruktbilforsikring på den, og det ramses opp en mengde vanlige feil. Den nye 2,0 tdi-modellen er visst mye bedre, men koster til gjengjeld 600.000,- ny, og det er uaktuelt. Tror ikke vi tar sjansen på å kjøpe en bil det fort kan bli mye trøbbel med, så biljakten fortsetter. TS Anonymous poster hash: c8f3e...845 1
Gjest Clafoutis Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Takk for svar dere! Nå har jeg lest tester og omtaler av denne bilen, og ble veldig skeptisk. 1,9 tdi, som er den vi har råd til, er visst så dårlig at If ikke gir bruktbilforsikring på den, og det ramses opp en mengde vanlige feil. Den nye 2,0 tdi-modellen er visst mye bedre, men koster til gjengjeld 600.000,- ny, og det er uaktuelt. Tror ikke vi tar sjansen på å kjøpe en bil det fort kan bli mye trøbbel med, så biljakten fortsetter. TSAnonymous poster hash: c8f3e...845 Jeg så denne posten i går, men hadde ikke tid til å svare da. Vi har nylig vært på biljakt og hadde omtrent de samme kravene som dere. Vi vurderte bl.a VW Touran og Sharan, men ble frarådet det av en bekjent som er VW-mekaniker. Han kunne fortelle at det er de to VW-modellene de opplever aller mest feil med, og som de oftest har inne på verkstedet for andre ting enn alminnelige servicer. Vi endte derfor med å isteden bestille en Ford S-Max, som er like stor som Sharan, tre isofix-fester bak osv. Vi får den imidlertid ikke før om en måneds tid, så hvordan den faktisk er kan jeg ikke si ennå. Men de jeg kjenner som har den er i hvert fall svært fornøyde.
Montefalco Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Takk for svar dere! Nå har jeg lest tester og omtaler av denne bilen, og ble veldig skeptisk. 1,9 tdi, som er den vi har råd til, er visst så dårlig at If ikke gir bruktbilforsikring på den, og det ramses opp en mengde vanlige feil. Den nye 2,0 tdi-modellen er visst mye bedre, men koster til gjengjeld 600.000,- ny, og det er uaktuelt. Tror ikke vi tar sjansen på å kjøpe en bil det fort kan bli mye trøbbel med, så biljakten fortsetter. TS Anonymous poster hash: c8f3e...845 Gammel og ny Sharan er ikke sammenlignbare. Jeg snakker om den nye modellen (2012 og nyere).
Gjest Clafoutis Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Gammel og ny Sharan er ikke sammenlignbare. Jeg snakker om den nye modellen (2012 og nyere). VW-mekanikeren vi kjenner ba oss styre unna den nye Sharan også, vi skulle (og har nå bestilt) nybil, så for oss ville det uansett vært 2013-modell som ville ha vært aktuell.
Gjest Audiot Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Ingen grunn til å styre unna nye Sharan'en (2011+) Veldig bra bil det med svært få feil. Den gamle Sharanen derrimot er søppel.
miramis Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Designet på den bilen er god nok grunn til å styre unna. Peugeot 508?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå