Gå til innhold

Hva skjer med kroppen min?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen vil nok si at det er en bagatell, men for meg er det ikke. I det siste har kroppen min på en måte forandret seg. Har fått helt ekstrem tørr hodebunn, samtidig som håret etter en halv dag blir fettete. I samme sleng har jeg begynt å få masse små kviser overalt. Skjønner ikke hva som skjer med meg. Har verken byttet shampoo eller endret noe i livet mitt. Dette er veldig plagsomt. Men føler ikke at dette er noe jeg burde plage legen med. Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feilernæring? Ny hudkrem? Blitt eldre? Hormonforstyrrelse?

Uansett, spis mye fet mat så går det over.

Skrevet

Hormonkrøll tror jeg.

Anonymous poster hash: 61e50...c3f
Skrevet

Takk for svar. :)

Har det samme kostholdet jeg alltid har hatt, og det er relativt sunt. Samme hudkrem som før, men vurderer å bytte for å se hva som skjer. Eldre blir vel alle, men er 24.

Det jeg også kan tenke meg er noe med hormoner. Har følt meg ganske så hormonell de siste månedene.

Skrevet

Kan være feil i Omega3 / Omega6 balansen (for mye av sistnevnte). Kjør på med tran eller fet fisk en periode og se om det hjelper.

Skrevet

Kanskje dra til legen og sjekke hormonnivåer? For mye eller for lite av forskjellige hormoner kan gi utslag på både hud, hår og ting som svetting og hårvekst. Går du på noen hormonprevensjon?

Anonymous poster hash: 61e50...c3f
Skrevet

Kanskje dra til legen og sjekke hormonnivåer? For mye eller for lite av forskjellige hormoner kan gi utslag på både hud, hår og ting som svetting og hårvekst. Går du på noen hormonprevensjon? Anonymous poster hash: 61e50...c3f

Det er kanskje ikke dumt. Skal la det gå par uker for å se om det endrer seg, hvis ikke så må jeg nok til legen.

Går ikke på noen hormonprevensjon. Kroppen min klikker av alt sånn, så har gitt opp det.

Skrevet

Flass kan skyldes sopp.da kan det være fultig, men likevel flasse. Flassshampo eller soppkur kan jo være verdt å prøve. Samt en god shalmpo og balsam. Og en tur til hudlege.

Anonymous poster hash: b50a4...aad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...