Gå til innhold

Enorm hodepine!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå i 14 dager hatt en dundrende hodepine, og dette begynner å plage meg veldig. Føles ut som et stramt bånd rundt hode, og noen ganger føles det ut som jeg er varm, andre ganger kald inni hodet. Det presser skikkelig. Jeg sliter med angst og depresjon for tiden, og tenker at dette kan ha noe med saken å gjøre. Noen som har opplevd eller opplever det samme??? Går på cipralex, så jeg vet ikke om det kan ha noen sammenheng med det. Noen som har noen tips eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nå i 14 dager hatt en dundrende hodepine, og dette begynner å plage meg veldig. Føles ut som et stramt bånd rundt hode, og noen ganger føles det ut som jeg er varm, andre ganger kald inni hodet. Det presser skikkelig. Jeg sliter med angst og depresjon for tiden, og tenker at dette kan ha noe med saken å gjøre. Noen som har opplevd eller opplever det samme??? Går på cipralex, så jeg vet ikke om det kan ha noen sammenheng med det. Noen som har noen tips eller råd?

Får du i deg nok væske, fortrinnsvis vann? Hodepine kan ofte skyldes at du drikker for lite. Er synet ditt bra? Er du ute i frisk luft? Jeg er ikke lege, jeg bare foreslår mulige årsaker.

Skrevet

Om du har hodepine i 14 dager, bør du kontakte lege.

Kan være et virkemiddel i medisinen som gir deg hodepine. Jeg får en fryktelig hodepine av Ibux.



Anonymous poster hash: 31ea2...857
Skrevet

Jeg drikker ekstremt mye så det er nok ikke det som er grunnen. Men jeg tenker fryktelig mye på grunn av depresjon og angsten, så dette vil jeg tro kan føre til høy hjerneaktivitet og hodepine, Jeg vet ikke, derfor jeg spør om råd og tips. Jeg håper det skal bedre seg litt. Det kan jo også være bivirkning av cipralexen siden jeg bare har gått på de i 16 dager.

Skrevet

Hei.

Slå gjerne opp i Felleskatalogen og les om bivirkninger på legemiddelet du bruker: http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/

Jeg har også slitt en del med hodepine i perioder, og det kan selvsagt ha mange årsaker, men for mitt vedkommende skyldtes det stress. Jeg hadde mange tanker i hodet på en gang, og spesielt en av dem gnagde mye. Det er jo veldig typisk angst at man tenker mye negativt.

Uansett, for min del sluttet hodepinen å komme etter at jeg hadde roet meg ned. Jeg vet at dette ikke er lett, men prøv å sett av en tid på dagen hvor du går gjennom de vonde tankene, og sorterer dem litt. Hvis de skulle dukke opp før dette tidspunktet, si til deg selv: "Dette kan jeg tenke på senere, men ikke akkurat nå".

- Lykke til :)

Gjest Heartbeat
Skrevet

Et stramt belte rundt hodet kjennetegnes som regel som stresshodepine eller anspenthet. Har selv slitt med det. Men gå til legen for sikkerhetsskyld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...