AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Tenker å ta en tur til Island iløpet av 2014. Har vært der tidligere og vet hvor jeg vil bo osv. Sist gang jeg var der var det tidlig vår, starten av mars. Dette var i jobbsammenheng, så rakk i grunn bare å få med meg den blå lagune. Det var jo helt ok, men jeg kunne tenke meg å oppleve mer natur og mer nattliv i reykjavik. Når på året er Island/reykjavik best å besøke? Det trenger ikke være varmt for min del, men hvor kaldt blir det egentlig der om vinteren? Vet at temperaturen ligger ganske jevnt, men vinden der var ganske sur mener jeg å huske. Og hva er de beste måtene å oppleve på? Buss? Leie bil? Og hva bør man oppleve selvfølgelig? Har jo lest en del, men lurer på hva dere mener var de beste opplevelsene Anonymous poster hash: 765f2...037
Millimani Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Jeg var der i juli for flere år siden. Var på bussturer og fjelltur, og hadde mange flotte opplevelser. Dog også en fjelltur som var et mareritt! Et mareritt fordi den var bratt og ulendt, måtte til stadighet "klatre" og nærmest hoppe fra stein til stein over elver, glatt og vått... Anbefales ikke å ta oppmerka spasertur fra Skògar til Fimmvörduhals og så til Thòrsmörk! Reiseselskapet jeg dro med ga veldig lite informasjon om hele turen på forhånd, hotel Lind ante ikke hva service var, - og ja...vi traff andre som hadde truffet islendinger som hadde fraråda de å ta den fjellturen! Men jeg skal ikke skremme deg eller noen andre. Du har vært der før, - og selv om jeg fikk en delvis negativ opplevelse av min tur, understreker jeg at jeg syntes Island var fantastisk! Jeg drar gjerne dit igjen. Var der i fem dager, hvor av to hele dager på fjellet. En dag på shopping, og en dag på utflukt med buss. Du burde dra på "Golden circle" hvis du drar når de har guidede buss-turer! Ta en tur til de kjente geysirene, se vulkanene på avstand, se Alltinget (ikke sikkert du får gå inn). I Reykjavil har du alle kirkene og butikkene. Du vet det er dyrt på Island? Men likevel verdt en shopping-tur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå